نزار زاکا

مدیرکل امنیت عمومی لبنان با بیان اینکه تبعه آمریکایی-لبنانی امروز سه‌شنبه آزاد می‌شود، گفت، این موضوع ارتباطی به تبادل زندانیان ندارد.

به گزارش مشرق، «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان که به ایران آمده، به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد، «نزار زکا» تبعه لبنانی-آمریکایی زندانی در ایران امروز (سه شنبه) آزاد می‌شود و با وی به لبنان بازمی‌گردد.

وی افزود؛ تکمیل اقدامات قضایی مربوط به آزادی زکا در آستانه پایان است و آنطور که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند عملیات آزادسازی وی ارتباطی به تبادل زندانیان ندارد.

بیشتر بخوانید:

چرا ایران «نزار زاکا» را آزاد کرد؟

شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان تصاویری از زکا و ابراهیم را در ایران در حالی که در کنار یک میز نشسته‌اند و پرچم‌های ایران و لبنان در پشت سر آنها قرار دارند، منتشر کرد.

عباس ابراهیم به روزنامه «الجمهوریه» هم گفت: امنیت عمومی از همان ابتدا در راستای استرداد زکا و دیگر زندانیان دارای تابعیت لبنانی کار کرده است.

زکا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد و در سال ۲۰۱۶ به ۱۰ سال زندان و پرداخت غرامت ۴.۲ میلیون دلاری محکوم شد.

وزارت خارجه لبنان هفته گذشته بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، تلاش‌ها برای آزادی زکا نتیجه داده است.

دیروز «میشل عون» در پاسخ به سوالی در این باره اعلام کرده است: «از زمانی که نزار در تهران بازداشت شد، نامه‌ها و درخواست‌هایی [برای کمک به آزادی وی] دریافت کردم. با خانواده وی نیز دیدار داشتم و مذاکرات ناموفقی که برای تبادل انجام شد، دنبال می‌کردم. زمانی که دریافتم مسأله وی نباید طول بکشد دست به کار شدم».

عون توضیح داد: نزار قبل از اینکه آمریکایی باشد، لبنانی است و نباید تنهایش گذاشت. نزد رئیس‌جمهور ایران حسن روحانی (برای آزادی وی) پادرمیانی کردم و وی [با درخواست من برای پیگیری موضوع] موافقت کرد. «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی را مأمور کردم تا هر آنچه لازم است در این باره انجام دهد، وی مرد این مأموریت‌هاست».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    1 3
    فقط با سه زنداني حزب ا... در امارات مرتبط است
    • LB ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      0 0
      اصلا. آزادی لبنانی های زندانی در امارات با حکم دادگاه و قبل از این ماجرا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس