کد خبر 96575
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

در روز دوم جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد فیلمهای سینمایی «گشت ارشاد»، «پنج شنبه آخر ماه» ،‌ «میگرن» ، «گیرنده»، «من و زیبا» و «مادر پاییزی» برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.


گشت ارشاد

تهيه‌کننده، نويسنده و کارگردان: سعید سهیلی

بازيگران: حمید فرخ‌نژاد، جمشید هاشم‌پور، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی و محسن افشانی

خلاصه داستان فيلم:

سه جوان پایین شهری برای پولدار شدن دست به کارهای خطرناک زده در یکی از این کارها سخت گرفتار و دچار مشکل می شوندو...

حاشيه نگاري از فيلم:

- اين يازدهمين فيلم سينمايي سعيد سهيلي است.

- نام فيلم از همان ابتدا كنجكاوي هاي بسياري درباره فيلم جديد سهيلي به وجود آورد سهيلي درباره اين انتخاب مي گويد: فیلم در مورد جوان هایی است که بی ربط نیست با اتفاقاتی که با حضور گشت ارشاد به وجود آمده است.

- فيلمنامه اوليه متعلق به مهدي ميرزايي است كه توسط سهيلي بارها بازنويسي شده و در نسخه نهايي فقط خط داستاني حفظ شده است .

- پروانه نمايش فيلم به نام "گشت" صادر شد. اما سهيلي در گفتگویی تغيير نام فيلمش را تكذيب كرد: اسم فيلم من همچنان "گشت ارشاد" است و پروانه نمايشي كه من در دست دارم همبه نام "گشت ارشاد" صادر شده. به نظرم تغيير نام فيلم در خبر روابط عمومي معاونت سينمايي تنها يم اشتباه تايپي بوده.

- شنيده مي شد فيلم براي حضور در جشنواره به مشكلاتي خورده اما نهايتا نام فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران سي امين جشنواره فيلم فجر اعلام شد.

- نيوشا ضيغمي درباره گشت ارشاد گفت: «گشت ارشاد» فیلمی اجتماعی انتقادی با لایه های طنز است و من در این فیلم نقش دختری را بازی می کنم که به عنوان یکی از نمادهای اجتماعی امروز دختری بحران زده است. متاسفانه از این قشر در جامعه ما زیاد وجود دارد. زندگی این دختر جزء لایه های زیر پوست شهر است و من این نقش را دوست داشتم. نقش من در این فیلم یک نقش کاملا جدی است و کار با آقای سهیلی به دلیل تسلط شان و آرامشی که دارند خیلی برای من خوشایند است. همیشه دوست داشتم با این کارگردان کار کنم اما به دلیل شرایط کاری تا به حال این فرصت ایجاد نشده بود اما این بار شرایط فراهم شد. بازی من در این فیلم به نوعی متفاوت است و سعی کردم به دور از اغراق های بازیگری این نقش را متفاوت تر از باقی نقش ها بازی کنم.

سحر قريشي درباره گشت ارشاد گفت : در این فیلم هم نقش کوتاهی بازی کردم. با پولاد کیمیایی، حمید فرخ‌نژاد و نیوشا ضیغمی همبازی بودم. فکر می‌کنم "گشتت ارشاد" مورد استقبال مخاطب قرار گیرد. سعید سهیلی فضای طنز را بسیار خوب می‌شناسد. به نوعی چون فرزندان ایشان هم در کاردرگیر بودند، گروه به صورت خانوادگی هدایت می‌شد و هیچ تشنج و یا اضطرابی نداشتم. فکر می‌کنم جزو اولین فیلم‌هایی باشد که در جشنواره فجر به روی پرده می‌رود.

ویدئو


تصاویر
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

*******

پنج شنبه آخر ماه

کارگردان: ابراهیم اصغری

بازيگران: محمود پاک‌نیت (روحانی)، شبنم قلی‌خانی، علی بکائیان، علی کشوری، سینا سهیلی، لاله کریمی، آلما سعادتی‌فر، سعید توکلی، مجتبی قربانی، سعیده عرب، مسعود ابوسعیدی ، زهرا خضرایی، علی انوریان، ناصر فروغ ، محمد دلگشا با معرفی جواد اصغری

خلاصه داستان فيلم:

تعدادی جوان در خانه یکی از دوستانش جمع شده اند تا در یک پارتی شرکت کنند که ناگاه مردی روحانی وارد خانه می شود ....

حاشيه نگاري از فيلم:

- دومين فيلم سينمايي كارگردانش بعد از بازي لطيف است.

- فیلم موضوعی اجتماعی و دینی را در یک موقعیت طنز به تصویر می‌کشد.

- از محصولات مركز گسترش سينماي مستند و تجربي است.

- اين فيلم بدون اصلاحيه پروانه نمايش گرفته است.

- محمود پاك نيت در آن نقش يك روحاني را ايفا مي كند.

- فيلمبرداري اين فيلم 20 روز طول كشيده است.

ویدئو



تصاویر



********
میگرن

نويسنده و کارگردان: مانلي شجاعي فرد

بازيگران: گوهر خیراندیش، پانته‌آ بهرام، رضا کیانیان، هنگامه قاضیانی، سهیلا رضوی، شاهرخ فروتنیان، هدایت هاشمی، افشین هاشمی، صفا آقاجانی، حسین سلیمانی، مجتبی بی‌طرفان و... نیکی نصیریان، پارسا مشیری، مبیناسادات آتشی (بازیگران کودک)

خلاصه داستان فيلم:

قصه در آپارتمانی می گذرد که در سه واحد این آپارتمان سه نوع زندگی به شکلی موازی در جریان است در هریک از این زندگی ها قصه حول سه جنس مختلف از زندگی می گذرد از نظر سطح فرهنگی که شخصیت های این قصه ها هرکدام درگیرند ....

حاشيه نگاري از فيلم:

- مهران مديري از عوامل اصلي ساخته شدن اين فيلم است قضيه از اين فرار است كه قرار بود مركز گسترش سينماي مستند و تجربي فيلم را تهيه اما اين اتفاق نيفتاد و پيش توليد متوقف شد مانلي شجاعي فر در اين مورد مي گويد: قرار بود در این فیلم آقای مهران مدیری بازی کند وقتی که کار خوابید و به ایشان زنگ زدیم که آن را عنوان کنیم آقای مدیری پرسیدند برای چه این اتفاق افتاد ؟من هم ماجرا را توضیح دادم .و ایشان گفتند که می توانند در تولید این کار به من کمک کنند .صادقانه بگویم که اول این حرف را جدی نگرفتم ولی پس از بازگشت ازسفر ،در دومین جلسه با برادران آقا گلیان به توافق رسیدم وفیلم وارد مرحله پیش تولید شد.

- گوهر خيرانديش در اين فيلم گريم سنگيني دارد.

- ميگرن از موضوع اجتماعي و زنانه برخوردار است.

- حدود 80 درصد از فیلم در سه واحد آپارتمانی در یک ساختمان مي گذرد و قصه سه خانواده را به صورت درهم تنیده و موازی روایت می کند.

- مانلي شجاعي فرد درباره انتخاب اسم ميگرن براي اين فيلم مي گويد: «میگرن» بیماری شایعی در میان افراد جامعه است اما در این فیلم، ما از معنی مجاز ی اش که در درون فیلم مستتر است، بهره برده ایم. پیچیدگی آدم هایی که در این داستان حضور دارند و مشکلاتی که مختص آن ها است، باعث شد تا این نام را برای فیلم مناسب بدانم.

- ميگرن مدتي در انتظار پروانه نمايش بود اما نهايتا با 16 دقيقه اصلاحيه و حذف دو شخصيت فيلم با بازي حسین سلیمانی و تورج فرامرزیان امكان نمايش يافت.

ویدئو



تصاویر











********

گیرنده

نويسنده و کارگردان: مهرداد غفار زاده

بازيگران: سعید راد، محمدرضا شریفی‌نیا، پردیس افکاری، نیما شاهرخ‌شاهی، سیامک اطلسی، چکامه چمن‌ماه، رضا آحادی، افسانه ناصری، باقر صحرارودی، محمدرضا غفاری و با حضور میرطاهر مظلومی

خلاصه داستان فيلم:

حاج صمد راننده وانتی در شهرستان دورافتاده در کارخانه ای کار می کند که مأموریت پیدا می کند نامه های مردم که در سفر استانی رئیس جمهور جمع اوری شده به فرودگاه برساند در حین مأموریت اتفاقات گوناگونی رخ می دهد و ...

حاشيه نگاري از فيلم:

- گيرنده نخستين فيلم سينمايي مهرداد غفار زاده است.غفارزاده پيش از اين بيشتر در سينماي مستند فعل بوده است.

- فیلم سینمایی"گیرنده" که یک فیلم اجتماعی، جاد‌ه‌ای با درون‌مایه طنز است پنج بازیگر اصلی و حدود 300 بازیگر فرعی در آن نقش آفرینی خواهند کرد. فیلم‌نامه این فیلم از سوی مهرداد غفارزاده، مهرداد موفقیانی، محمدرضا باباگلی و اکبر روح نوشته شده است.

- سعيد راد بعد از سالها با گيرنده به جشنواره فجر مي آيد . او نقش حاج صمد را بازي مي كند كه قرار است نامه هاي اهالي يك روستا را به رئيس جمهور برساند سعيد راد درباره حضور در اين فيلم مي گويد: این کار فیلمنامه بسیار خوبی در قالب طنز اجتماعی دارد که می‌تواند تبدیل به یکی از آثار موفق سینمای ایران شود و پس از سال‌ها که فیلمنامه‌های متفاوتی برای بازی پیشنهاد می‌شد تصمیم گرفتم چنین نقشی را قبول کنم. نقش من در این فیلم بنام حاج صمد از کاراکتر‌هایی است که شاید ده‌ها سال یک بار هم نوشته نشود و خود فیلم هم از لحاظ بافت سینمایی می‌تواند از معدود کارهای موفق سینما باشد که بسیار پر بازیگر و پر هزینه است.

- سازندگان گيرنده در يك اقدام جالب افتتاحيه فيلم را قبل از ساخته شدنش برگزار كردند!

- آنونس گيرنده ربطي به خود فيلم ندارد و با فيلمنامه جدا در احمد آباد مستوفي فيلمبرداري شده.در این آنونس، با توجه به موضوع فیلم که عده ای می خواهند نامه های مردم به رئیس جمهور نرسد، همان آدم ها اعلام می کنند که نگذارید فیلم «گیرنده» به سینماها برسد.

- ساخت موسيقي فيلم توسط بهزاد عبدي در اوكراين انجام شده است.

ویدئو



تصاویر











*********

من و زیبا


نويسنده و کارگردان: فریدون حسن پور

بازيگران: پرویز پرستویی، شهاب حسینی، عمار آقایی، دریا عاشوری، صادق صفائیان، رضا ناجی، حدیث میرامینی، سیما خضرآبادی و ...
 
خلاصه داستان فيلم:
در شبی سرد و بارانی قبل از آنکه موسی به خانه برسد راحله همسر او بر اثر درد زایمان جان می سپارد موسی در تمام عمر فکر می کند که باعث مرگ راحله شده است او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر تنها یادگار راحله می ریزد و...

حاشيه نگاري از فيلم:

- من و زيبا هشتمين فيلم بلند سينمايي فريدون حسن پور است. حسن پور فيلم هاي نشاني و وقتي همه خواب بودند را در كارنامه دارد.

- چهارمين فيلم جشنواره امسال است كه در دفتر جواد نوروزبيگي تهيه شده است.

- در اين فيلم براي اولين بار شهاب حسيني و پرويز پرستويي كنار هم بازي مي كنند.شهاب حسيني در نقش مكمل و پرويز پرستويي در نقش اصلي است.

- پرويز پرستويي با دو گريم متفاوت در اين فيلم حاضر است.

- فيلم با مضمون اجتماعي نوشته شده وقايع فيلم در شمال كشور رخ مي‌دهد و تمام صحنه‌هاي آن در شمال ايران فيلمبرداري شده است.

ویدئو


تصاویر
















********

مادر پاییزی

تهيه‌کننده، نويسنده و کارگردان: سيروس رنجبر

بازيگران: هانيه توسلي، عليرضا جلالي‌تبار، ارشيا طالبي، كتايون كارايي، وحيد رهباني، بهناز جعفري، رويا ثمودي، آرش تاج، مختار سائقي و فرهاد بشارتي

خلاصه داستان فيلم:

كودكي 12 ساله كه به بيماري اوتيسم مبتلاست با پدر و پرستارش زندگي مي كند. او مي فهمد كه مادرش زنده اشت و در تهران زندگي مي كند و براي جستجوي او راهي تهران مي شود و...

حاشيه نگاري از فيلم:

- سيروس رنجبر سه فيلم از جمله فيلم آواي جبرئيل را در كارنامه فيلمسازي اش دارد.

- سيروس رنجبر درباره اين فيلم مي گويد: اين اثر سينمايي در سالن نمايش پژوهشکده علوم رواني براي کارشناسان روان شناسي و روان‌درماني به نمايش درآمد و واکنش کارشناسان به اين فيلم مثبت و در عين حال غافلگيرکننده بود.

- اين فيلم پيش از جشنواره فجر در جشنواره كودك اصفهان نمايش داده شده است.

قسمتي از ديالوگ فيلم:

ديالوگ ساره (هانيه توسلي) به سعيد (عليرضا جلالي‌تبار):

«اگه نمي‌توني با کسي که عاشقشي زندگي کني، عاشق کسي شو که مجبوري باهاش زندگي کني!»

تصاویر



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس