image-20190610120310-1.png

شرایط اخذ ویزای تحصیلی، توریستی و سرمایه گذاری متفاوت است. اما باید یک سری شرایط عمومی داشته باشید.

بزرگترین دغدغه هر متقاضی ویزا، ریجکتی است. در صورتی که ویزای کشور مقصد براساس شرایط اعلام شده از سوی سفارت اقدام شود، درصد ریجکتی تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که دانستن این نکات و شرایط هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. در کنار این شرایط، شما باید هزینه‌های اخذ ویزا را نیز به طور کامل بدانید. در حال حاضر ویزای کانادا، ویزای استرالیا، ویزای شینگن و ویزای انگلیس از محبوب ترین ویزاها برای متقاضیان ایرانی می‌باشد.

شرایطی که در ادامه به شما اعلام می‌کنیم، تلفیقی از اطلاعات دریافتی سفارت‌خانه‌ها و تجربیات گروه مسافرتی ویزالند می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای شینگن

۱. تعیین کشور مقصد:

ابتدا باید مشخص کنید که به کدام کشور قصد سفر دارید. شاید این جمله احمقانه به نظر برسد اما شرایط اخذ ویزای هر ۲۶ کشور شینگن با هم متفاوت است. به هیچ عنوان به صورت انفرادی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، هلند، سوئیس، آلمان، بلژیک و مجارستان برای اخذ ویزا اقدام نکنید. این کشورها شرایط پناهندگی را دارند و برای اعطای ویزا به شدت سختگیری می‌کنند. در حال حاضر فقط کشور ایتالیا بهترین شرایط را برای اعطای ویزا به ایرانیان در نظر گرفته است.

۲. تمکن مالی:

تمکن مالی ویزای شینگن باید به یورو صادر شود و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد. ایده آل ترین تمکن مالی ویزای شینگن برای هرنفر مبلغی حدوداً بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد. توجه داشته باشید از زمانی که تمکن مالی خود را تحویل سفارت می‌کنید تا مدت زمانی که جواب ویزا را دریافت می‌کنید، به مبلغ مانده حساب خود دست نزنید!

۳. گردش حساب:

منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات اهمیت دارد. برای ویزای شینگن باید گردش حساب ۳ ماه آخر خود را ارائه کنید. توجه داشته باشید که هرچه تعداد تراکنشات حساب شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای شینگن خواهید داشت.

هزینه اخذ ویزای شینگن

در حال حاضر، هزینه اخذ ویزای شینگن ۶۰ یورو می‌باشد. توجه داشته باشید که این هزینه‌ای است که سفارت‌خانه‌ها برای انگشت نگاری و بررسی مدارک از شما دریافت می‌کنند. به علاوه این هزینه، شما باید برای ویزای هرکشور عضو شینگن یک هزینه جداگانه به آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران پرداخت کنید. طبق اعلام اتحادیه اروپا، هزینه پرداختی در سفارتخانه‌ها از ژانویه ۲۰۲۰ به ۸۰ یورو افزایش پیدا می‌کند.

شرایط اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی، توریستی و سرمایه گذاری کانادا متفاوت است. اما شما برای اخذ ویزای کانادا باید دارای یک سری شرایط عمومی باشید. شرایط عمومی اخذ ویزای کانادا به صورت زیر می‌باشد:

۱. داشتن پاسپورت معتبر

۲. برخورداری از سلامت ذهنی و جسمی کامل

۳. داشتن منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت هزینه های مورد نیاز در کانادا

۴. ارائه ضمانت برای اینکه پس از بازدید از جاذبه های گردشگری کانادا به کشور و زادگاه خود بازخواهید گشت.

۵. باید برنامه ریزی کنید تا برای مدت زمان خاص و محدود در کانادا اقامت داشته باشید.

۶. باید تعهد دهید که پس از اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور به اتمام رسید این کشور را ترک خواهید کرد.

۷. باید تعهد دهید که در مدت زمان حضور خود در کانادا به دنبال کار و استخدامی نباشید.

۸. شما باید ثابت کنید که هیچ گونه سوء پیشینه کیفری ندارید.

۹. باید ثابت کنید که هیچیک از اعمال و اقدامات شما در این کشور امنیت ملی را تهدید نکرده و به خطر نمی اندازد.

۱۰. باید در طول مدت زمانی که در کانادا اقامت دارید از قوانین این کشور پیروی می کنید.

۱۱. همچنین ممکن است نیاز باشد تا برخی از آزمایشات پزشکی (مانند ایدز، هپاتیت، سل و غیره) را انجام دهید.

هزینه اخذ ویزای کانادا

شما برای اخذ ویزای کانادا، باید یک هزینه برای انگشت نگاری و یک هزینه برای بررسی مدارک پرداخت کنید. هزینه انگشت نگاری ویزای کانادا ۸۵ دلار کانادا می‌باشد و هزینه بررسی مدارک ویزای توریستی ۱۰۰ دلار، ویزای تحصیلی ۱۵۰ دلار و ویزای کاری ۱۵۵ دلار می‌باشد. شما غیر از این هزینه، باید یک مبلغی برای سود و هزینه‌های سربار به آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران پرداخت کنید.

شرایط اخذ ویزای استرالیا؛ طبق اعلام سفارت این کشور

شرایط اخذ ویزای استرالیا، از سوی سفارت این کشور به طور واضح و با جزئیات اعلام شده است. شرایط اخذ ویزای استرالیا به شرح زیر می‌باشد:

۱. متقاضی ویزای استرالیا، باید تاریخچه سفری متناسب با منابع مالی خود داشته باشند. منظور از تاریخچه سفری برای ویزای توریستی استرالیا، ویزای شینگن نیست و هر سفر خارجی یک تاریخچه سفری محاسبه می‌شود.

۲. متقاضی ویزای توریستی استرالیا در صورتی که دعوت‌نامه داشته باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی استرالیا خواهد شد. دعوت نامه اگر از سمت بستگان درجه متقاضی ارسال شود، دارای اعتبار بیشتری خواهد بود.

۳. متقاضی ویزای توریستی استرالیا، برای هر روز اقامت خود در این کشور باید میانگین بین ۶۰ تا ۸۰ دلار استرالیا تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه کند. مبلغ اعلام شده با احتساب هزینه اقامت و خرج های روزانه در استرالیا می‌باشد.

هزینه اخذ ویزای استرالیا

هزینه ویزای توریستی استرالیا (انواع زیر گروه ۶۰۰) مبلغ ۲۵۰ دلار آمریکا می باشد. در صورت رد شدن درخواست ویزای استرالیا هزینه های پرداخت شده از طرف سفارت به متقاضی برگشت داده نخواهد شد. غیر از این هزینه شما باید یک هزینه جداگانه برای سود و هزینه‌های درخواست ویزا به آژانس مسافرتی و یا کارگزار پرداخت کنید.

شرایط اخذ ویزای انگلیس؛ سخت و شاید غیرممکن!

همانطور که می‌دانید، سفارت انگلستان شرایط سختی برای اعطای ویزا به متقاضیان ایرانی وضع کرده است. با توجه به این سخت گیری ها، پیشنهاد می‌شود برای بالا بردن شانس اخذ ویزای انگلیس حتماً دعوت‌نامه ای معتبر از طرف اقوام و یا آشنایان ساکن انگلیس برای اخذ ویزای خود ارائه کنید. اگر دعوت نامه نداشته باشید، تاریخچه سفری شما و مدارک تمکن مالی و گردش حساب می‌تواند در تصمیم گیری افسران ویزا تاثیر گذار باشد. پس شرایط ویزای انگلستان را، می‌توان داشتن دعوت‌نامه (در صورت موجود بودن)، تمکن مالی و گردش حساب و تاریخچه سفری بیان کرد.

هزینه اخذ ویزای انگلیس

هزینه ویزای انگلیس به دو صورت می‌باشد. اگر از دفتر VFS داخل ایران اقدام کنید، باید ۲۷۰ دلار آمریکا پرداخت کنید و اگر از دفاتر VFS خارج از ایران اقدام کنید، باید مبلغ ۲۵۰ دلار آمریکا پرداخت کنید. از این مبالغ اعلام شده برای هزینه ویزای انگلیس، ۱۲۵ دلار به سفارت انگلستان برای بررسی مدارک و انگشت نگاری پرداخت می‌شود.

شما همچنین می‌توانید برای اطلاع دقیق از شرایط و هزینه‌های اخذ ویزای کشور مد نظرتان، با کارشناسان ویزالند و با شماره‌ی ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید و یا به سایت Visaland.org مراجعه کنید.

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس