کد خبر 965279
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
بران

«جان برنان» که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ رئیس (سیا) بوده، در یک مصاحبه مواضع «دونالد ترامپ» در قبال ایران را «بسیار احمقانه» خوانده و به او درباره فرهنگ مقاومت ایرانی‌ها هشدار داده است.

به گزارش مشرق، جان برنان، رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ضمن تاکید بر اینکه مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران «بسیار احمقانه» و «نادرست» است، افزود: «ایالات متحده در قبال ایران وارد یک کوره راه شده است».

بیشتر بخوانید:

او در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» در انتقادی شدید از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال مسائل مختلف داخلی و خارجی تاکید کرد که دونالد ترامپ تنها به فکر امتیازگیری سیاسی برای خودش است.

برنان گفت: «مشکل من با دونالد ترامپ این نیست که او برخی اقدامات به شدت احمقانه از قبیل لغو کردن توافق هسته‌ای ایران (برجام) یا نحوه مدیریت او در قبال کره شمالی انجام داده است. از نظر من بسیاری از سیاست‌های او به شدت نقص دارد و صرفاً تاکتیکی و به منظور گرفتن امتیازات سیاسی است».

ترامپ و جان برنان

رئیس اسبق سیا ادامه داد: «چیزی که مرا واقعاً آزار می‌دهد دروغ‌پردازی او و نداشتن اخلاقیات و شخصیت (لازم برای ریاست جمهوری) است. شما نحوه رفتار و برچسب زدن‌های او به افراد و نهادهای حکومتی را ببینید و کاری که او با رهبران سابق اف‌بی‌آی و سیا کرده و حرف‌هایی که زده توجه کنید و اینکه او مشتاقانه نه فقط مردم آمریکا بلکه کل جهان را گمراه می‌کند».

برنان افزود: «او (ترامپ) ذاتاً فریبکار است و این فقدان اخلاقیات و رفتار اصولی چیزی است که من هرگز فکر نمی‌کردم چنین چیزی را در رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که قوی‌ترین فرد در جهان است و باید الگویی برای همه آمریکایی‌ها باشد، شاهد باشم».

آخرین رئیس سیا در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن تکرار انتقادش از سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران، به مواضع «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاخت و آنها را «متعصبان ضد ایران» خوانده است.

وی با انتقاد از مواضع دولت ترامپ تصریح کرد: «ایالات متحده با اعمال فشار علیه رژیم (ایران) و این اعتقاد غلط که آنها (در نتیجه این فشارها) تغییر خواهند کرد، وارد یک کوره راه شده است. در ایران یک فرهنگ مقاومت (در برابر فشارهای خارجی) وجود دارد».

رئیس پیشین سیا افزود: «با توجه به لغو توافق هسته‌ای ایران، تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشدید تحریم‌ها علیه ایران و اجبار طرف‌های اروپایی توافق (برجام) به لغو تعهداتشان، در ایران این درک وجود دارد که دولت ترامپ در نهایت خواهان سرنگون کردن رژیم (ایران) است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس