کد خبر 965083
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
نجفی شلیک کرد، شما نکنید!

روزنامه سازندگی به قلم عماد باقی، ازدواج دوم و جنایت نجفی علیه همسر خود را خودکشی نیهیلیستی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

ارگان حزب کارگزاران به قلم عماد باقی (پدر همسر سردبیر سازندگی) نوشت: من کل روند ازدواج دوم نجفی تا قتل شوک‌آور آن را یک انتحار می‌دانم. بر این اساس خودکشی دکتر نجفی را بیشتر از نوع خودکشی صادق هدایت و صمد بهرنگی می‌دانم تا انواع دیگر، به‌ویژه که مخالفان حکومت در زمان پهلوی مرگ صمد را زیر انبوهی از رازها پنهان کردند و این را به کرسی نشاندند که مرگ صمد یک دسیسه امنیتی بود. انتحار دکتر نجفی از جهاتی به این دو شباهت داشت.

بیشتر بخوانید:

هنر عبور از بی‌آبرویی

صرف‌نظر از وجود برخی ضعف‌های شخصی، از این جهت به هدایت شبیه بود که او در سال‌های اخیر به‌شدت مأیوس و سرخورده از شرایط سیاسی و ناامید از تغییر بود و به نوعی نیهیلیسم کشیده شد که در جزئیات ازدواج دومش ظهور داشت. تمرکز عمومی بر قتل میترا استاد ذهن‌ها را از مسئله اصلی‌تری گمراه کرده است. این قتل در قله فرآیندی واقع شده که آن فرآیند مهم است و این قتل می‌توانست پایانش باشد یا نباشد.

نیهیلیسم یک فرآیند است که در درازای زمان بر اثر ناکامی‌ها و ناتوانی از تغییر و مقهور بختک جبر شدن و فروریختن باورها و ایمانیات حاصل می‌شود که اغلب افراد، آن را در سپهر عمومی پنهان می‌کنند و حتی برخلاف آن ظاهر می‌شوند که نوعی نیهیلیسم نقابدار است، به همین دلیل حوزه خصوصی‌شان می‌تواند ظرفیت افشاگری پیدا کند. مبتلایان به نیهیلیسم سیاسی یا عقیدتی یا هر دو، نسبت خاصی با جناح‌های سیاسی خاص ندارند و در گروه‌های مختلف، تنها درجات و اشکال بروز و ظهور آن متفاوت می‌شود. برخی آن را مدیریت می‌کنند، برخی به دارو پناه می‌برند و نتیجه‌اش این است که در ایران مصرف فلوکستین و داروهای آرام‌بخش و ضدافسردگی بالاترین رتبه را در دنیا دارد و برخی هم قادر به مدیریت آن نیستند. گسستن باورها به گسستن رفتارها می‌انجامد. دلزدگی، خستگی و دورویی، شرایط سیاسی و اجتماعی کنونی، نجفی‌های زیادی را در انبان خود دارد که ممکن است اشکال دیگر بروز و ظهورش، موجودیت سیاسی را هم در معرض تهدید قرار دهد. اتفاقاً دکتر که خود را افشا کرد. وقتی شخصیتی با دانش و تجربه و توان دکتر نجفی به این نقطه برسد یک زنگ هشدار به همگان است. نیهیلیسم مایه بی‌انگیزگی و پوچ‌انگاری است.


آنچه در این نوشته مغفول مانده، این است که نیهیلیسم و پوچ‌انگاری دنیا، حاصل زندگی اباحی و لیبرالیستی است و انسان‌های باورمند و معتقد و ریشه‌دار هرگز به این نقطه نمی‌رسند. منتها نویسنده حزب کارگزاران، ترجیح داد مشکل فراگیر خود در حوزه لیبرالیسم و اباحیت را به دیگران نسبت دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 19
    چهره خندان و شوخ داره انگار دولت اسلامی کشتن افراد با اسلحه قاچاق و زد و بند با اطلاعات و اصلاحطلب را برای افراد سیاسی و کلاهبردار بلامانع داده و در مراسم ختم میترا و روی قبرش هم به افراد تشکر و خوشامدگویی میگفت.
  • NL ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 11
    خب چرا خودش رو نکشته خلاص شه ؟ وقتی زنش رو بکشه بعدش بی انگیزگیش خوب میشه !
  • حسین IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 7
    گند زدند به کشور با مدیریت اشرافی بی خاصیت الان پوچ گرایی خودشان را به همه نسبت میدهند نه عزیز جان، مال حرام، خوردن مال یتیم و خراب کردن کشور اثرش این اباحه گری هاست
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 7
    پوچ و از درون تهی هستن بعد میخوان جامعه رو اصلاح کنن؟
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 10
    البته عماد باقي با اين نوشته خواسته بگه كه در دوستان و رفقايش ادمهايي حقير تر وركثيف تر از نجفي هم هستند كه ممكنه جنايتهايي ديگري رخ دهد و باز هم انها هم دچارنهيليست شده اند!!انگار اين مرض مثل وبا و يا طاعون واگير داره !!!
  • قریشی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    2 4
    خداوندا عاقبتمان را بخیر گردان
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    12 0
    زن و شوهر بهتر از نظر سن ازدواج، طرز فکر و بسیاری موارد دیگر با هم همخوانی داشته باشند طرز فکر قدیمی ایشان و طرز فکر امروزی نسل بعد ایشان نقیض هم و ازدواج کاملا نامتعارف بود، کسانی که اختلاف سنی زیاد دارند به مشکل بر می خورند هر چند زوایای پنهان این قتل هنوز مشخص نیست و شاید نخواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس