کد خبر 964683
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
اف-35

آمریکا تصمیم گرفته است از این پس هیچ خلبان دیگری را از ترکیه برای آموزش کار بر روی جنگنده اف-۳۵ پذیرش نکند.

به گزارش مشرق، در سایه بحران میان آنکارا و واشنگتن بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ از روسیه، مسئولان آمریکایی امروز (جمعه) گفته‌اند که از این پس هیچ خلبان ترکیه‌ای برای آموزش کار بر روی جنگنده اف -۳۵ پذیرش نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: از خرید اس -۴۰۰ عقب‌نشینی نمی‌کنیم

سامانه اس -۴۰۰ در ترکیه در کجا مستقر می‌شود؟ +نقشه

به نوشته رویترز، دو تن از مسئولان آمریکایی به این خبرگزاری گفته‌اند که امکان دارد قرارداد فروش جنگنده اف -۳۵ به ترکیه لغو شود اما این اقدام هنوز عملی نشده است و اما تصمیم گرفته شده که از این پس هیچ خلبان ترکیه‌ای دیگری برای آموزش کار بر روی اف -۳۵ پذیرش نشود.

این منابع همچنین گفتند که آموزش خلبانان ترکیه‌ای حاضر در آمریکا که در پایگاه هوایی «لوک» حضور دارند، متوقف نخواهد شد. رویترز پیش از این نیز در ۲۸ می گذشته به نقل از مقامات آمریکایی نوشته بود که آن‌ها گزینه توقف آموزش خلبانان ترکیه‌ای را بر روی میز خود دارند.

روابط دو کشور به علت تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ از روسیه مرحله بحرانی را شاهد است. آمریکا خرید این موشک‌ها از روسیه را یک خطر بزرگ برای خود می‌پندارد و معتقد است که ترکیه نمی‌تواند همزمان از هر دو جنگ‌افزار استفاده کند.

در حال حاضر چهار خلبان ترکیه‌ای در پایگاه هوایی «لوک» واقع در ایالت آریزونا مشغول آموزش هستند. دو خلبان دیگر نیز در نقش مربی در این پایگاه کار می‌کنند. همجنین ۲۰ تکنسین فنی نیز تحت آموزش قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس