کد خبر 964421
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
ال کلاسیکو

لوکا یوویچ در حالی به رئال مادرید پیوست که مورد توجه بارسلونا نیز قرار داشت.

به گزارش مشرق، به نقل از مارکا، رئال مادرید روز گذشته (سه شنبه) رسماً خبر انتقال ۶۵ میلیون یورویی لوکا یوویچ به سانتیاگو برنابئو را اعلام کرد، بازیکنی که برای پیوستن به رئال مادرید به پیشنهاد بارسلونا جواب منفی داده بود.

مهاجم صربستانی آینتراخت فرانکفورت برای ماه‌ها در رادار بلوگرانا قرار داشت اما بالاخره تصمیم گرفت تا در این تابستان به جمع شاگردان زین الدین زیدان ملحق شود، درست همانند اتفاقی که سال گذشته برای وینیسیوس جونیور رخ داده و او نیز برای پیوستن به رئال مادرید از بارسلونا عبور کرده بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت ستاره‌های مورد نظر رئال

 

در ادامه قصد داریم به ۱۰ بازیکنی اشاره کنیم که مورد توجه دو باشگاه قرار گرفتند اما در نهایت تصمیم گرفتند رئال مادرید را به بارسلونا ترجیح داده و به جمع کهکشانی‌ها ملحق شوند:

آلفردو دی‌استفانو

یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال پرونده آلفردو دی‌استفانو است. او که در تیم میلوناریوس کلمبیا به درخشش مشغول بود، مورد توجه دو غول فوتبال اسپانیا قرار گرفت. بارسلونا به توافقی با بازیکن و میلوناریوس دست یافت اما رئال از گم شدن برخی مدارک این قرارداد استفاده کرد و البته با ریورپلاته نیز وارد مذاکره شد؛ باشگاهی که مالک رسمی دی‌استفانو به حساب می‌آمد. شرایط به قدری پیچیده شد که دی‌استفانو تصمیم گرفت دست به اعتصاب زده و به ریور هم بازنگردد.

نماینده فیفا برای حل این مشکل وارد عمل شد و در عجیب‌ترین تصمیم ممکن، حکم به حضور یک فصل در میان دی‌استفانو در رئال و بارسا تا پایان مدت قرارداد داد. یعنی دی‌استفانو یک فصل برای رئال بازی کند، فصل بعد برای بارسا و دوباره در فصل بعد برای رئال مادرید! رئیس بارسلونا که از این اقدامات شرمسار شده بود استعفا داد و مدیران موقت بارسلونا نیز زیر بار این رای نرفتند تا دی‌استفانو به شکل کامل به رئال مادرید واگذار شود. او در ادامه به ۵ قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های اروپا به همراه رئال مادرید رسید.

هوگو سانچز

سانچز که چند سال قبل از اتلتیکومادرید به رئال مادرید پیوسته بود، مورد توجه بارسلونا قرار گرفت و تا آستانه امضای قرارداد با آبی اناری‌ها نیز پیش رفت اما با متوقف ماندن مذاکرات، او هم تصمیم به تمدید قرارداد خود با رئال مادرید گرفت.

کریستین کارمبئو

کارمبئو در سال ۱۹۹۷ در دوراهی رئال-بارسا قرار گرفت. بارسلونا به او قرارداد بهتری را پیشنهاد داده بود اما کارمبئو با عبور از بارسای فن‌خال تصمیم گرفت به رئال ملحق شود. کارمبئو ۳ سال در رئال مادرید ماند و اگرچه در این سال‌ها بارسلونا ۲ بار قهرمان لالیگا می‌شد، اما کارمبئو نیز با رئال مادرید به دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌رسید.

دیوید بکام

خوان لاپورتا که در انتخابات ریاست بارسلونا در سال ۲۰۰۳ با قول آوردن دیوید بکام به نیوکمپ پیروز شده بود، علیرغم رسیدن به توافق با منچستریونایتد نتوانست بازیکن را مجاب به حضور در بارسلونا کند. از آن بدتر آن که بکام به زودی به دشمن دیرینه، رئال مادرید می‌پیوست. لاپورتا به سرعت رونالدینیو را از پاریسن‌ژرمن جذب کرد و کمی بعد، هواداران بارسلونا توانستند به راحتی بکام را فراموش کنند.

کریم بنزما

آن گونه که مارکا گزارش داده، پپ گواردیولا قصد داشته در راستای انقلاب خود در ترکیب بارسلونا در سال ۲۰۰۸ (که منجر به خروج رونالدینیو و دکو از نیوکمپ شد) ساموئل اتوئو را نیز از بارسلونا کنار گذاشته و او را با کریم بنزما جایگزین کند؛ مهاجمی که درخشش خود را در لیون آغاز کرده بود. تکسیکی بگریستاین حتی به منزل بنزما رفت و تلاش کرد او را راضی به حضور در بارسلونا کند اما بنزما این پیشنهاد را نپذیرفت. بنزما یک فصل دیگر هم در لیون ماند و در تابستان ۲۰۰۹ به رئال مادرید پیوست. بارسلونا نیز در همان تابستان به سراغ زلاتان ایبراهیموویچ رفت.

مارتین اودگارد

نوجوان نروژی در نوامبر ۲۰۱۴ به همراه پدر و مدیربرنامه‌های خود از امکانات تمرینی بارسلونا نیز بازدید کرد و در آن زمان همه چیز پایان یافته به نظر می‌رسید. اما مذاکرات متوقف شد و اودگارد تنها ۲ ماه بعد، سر از رئال مادرید درآورد.

دنیلو

مارکا در فوریه ۲۰۱۵ گزارش داد که بارسلونا برای جذب دنیلو با پورتو وارد مذاکره شده و شرایط جذب او را در پنجره بعدی نقل و انتقالات جویا شده است. (بارسلونا در آن زمان با محرومیت از پنجره‌های نقل و انتقالاتی دست و پنجه نرم می‌کرد) با این حال در آخرین روز از ماه مارچ همان سال، خبر حضور دنیلو در رئال مادرید از تابستان به شکل رسمی منتشر شد. او دو سال در رئال حضور داشت و ۵۶ بازی نیز برای کهکشانی‌ها انجام داد.

تئو هرناندز

دو باشگاه رئال و اتلتیکومادرید در جولای ۲۰۱۷ بر سر انتقال این بازیکن به توافق رسیدند. با این حال بارسا برای هایجک کردن این مدافع چپ وارد عمل شد و به تئو پیشنهاد حقوق سالیانه ۸ میلیون یورویی را داد. این پیشنهاد هم مورد موافقت تئو قرار نگرفت و او به رئال ملحق شد.

دنی سبایوس

بارسلونا و سبایوس مذاکرات خود را برای انجام این انتقال آغاز کرده بودند و بارسلونا قصد داشت بعد از امضای قرارداد، سبایوس را برای یک فصل دیگر به شکل قرضی در اختیار رئال بتیس قرار دهد و بازیکن در سال ۲۰۱۸ به جمع آبی اناری‌ها ملحق شود. سبایوس این پیشنهاد را نپذیرفت و به بتیس اعلام کرد که قصد رفتن به رئال را دارد. قرارداد ۶ ساله او با مادریدی‌ها سرانجام در ۱۴ جولای ۲۰۱۷ بسته شد.

مارکو آسنسیو

انتقال او به بارسلونا قطعی به نظر می‌رسید اما مایورکا در آخرین دقایق مذاکرات را بر هم زد، چرا که بارسلونا حاضر نشده بود رقم ۴.۵ میلیون یورویی درخواستی باشگاه مبدا را پرداخت کند. رئال در نوامبر ۲۰۱۴ وارد عمل شد و با پذیرفتن رقم درخواستی مایورکا، به سرعت و راحتی آسنسیو را جذب کرد. او در ادامه فصل در مایورکا ماند و بعد از گذراندن یک فصل قرضی دیگر در اسپانیول، در تابستان ۲۰۱۶ در رئال حضور یافت؛ جایی که به یکی از ارزشمندترین جوانان دنیای فوتبال تبدیل شد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس