کد خبر 964169
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
برداشت گندم به روش سنتی در ایذه

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و 3.5 میلیارد تومان پول آن پرداخت شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: از آخرین روزهای فروردین ماه در استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر خرید تضمینی گندم را از کشاورزان شروع کردیم که سیلوهای کشور این گندم‌ها را دریافت می‌کنند و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک کشاورزی تا شب گذشته پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده است.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: با این خرید تضمینی امسال نیز همانند چهارسال متوالی در تولید گندم خودکفا می‌شویم و کل گندم مصرفی از تولید داخل است.

*خرید ۲۰۴ هزار تن کلزا و پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث تولید کلزا نیز ۲۰۴ هزار تن از کشاورزان مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر خریداری شده که تا شب گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و ۱۰۰ درصد تعهدات را در این زمینه به کشاورزان پرداخت کرده ایم و امیدواریم در ادامه نیز خرید خوبی از سایر استان‌ها داشته باشیم.

بخشنده در ادامه به بحث برداشت چغندر از استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر اشاره کرد و گفت: صدهزار تن چغندر از این استان‌ها برداشت شده و به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی منتقل شده که شکر حاصل از این برداشت نیز به زودی وارد بازار می‌شود.

وی گفت: در مجموع تا این لحظه اهدافی که در خرید گندم، چغندر و کلزا داشتیم هم در بحث تولید و هم در بحث منابع مالی تامین شده و وجه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

ایران امسال برای چهارمین سال پیاپی در تامین گندم کشور خودکفا می‌شود، گندم یک محصول استراتژیک است و امروزه در معادلات جهانی از آن به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    1 0
    با این قیمت سال بعد خودکفایی نخواهیم داشت همه چیز چند برابر شده گندم کمتر از سی درصد افزایش قیمت داشته اینم حمایت دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس