کد خبر 964130
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
ترند: ظریف به زودی به باکو سفر می‌کند

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که تروریسم اقتصادی علیه مردم ، غیرنظامیان بی‌گناه ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر بار دیگر تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا مردم عادی ایران را هدف قرار داده است.

وی در این پیام توئیتری نوشت: تروریسم اقتصادی علیه مردم، غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار داده است. 

بیشتر بخوانید:

ظریف: مذاکره ایران و آمریکا خیلی محتمل نیست

جمهوری اسلامی ایران و سردرگمی ترامپ

رؤسای جمهوری آمریکا مثل هم خواب می‌بینند

ظریف در ادامه به یک فیلم ویدیویی که در توئیترش منتشر کرده اشاره کرد و نوشت: شبیه این پسر کوچک که مادر دل شکسته‌اش نمی‌تواند پروتزهای پای وی را در حالی که بزرگ می‌شود تامین کند. این جنگ اقتصادی دونالد ترامپ است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان نوشت: جنگ و گفت‌وگو - با و بدون پیش شرط- نمی‌تواند با همدیگر انجام شود.

وزیر امور خارجه ایران روز گذشته نیز در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: ادامه روند فشار کنونی علیه ایران ممکن است در بازار معامله املاک موثر باشد اما این روند در تعامل با ایران موثر نخواهد بود.

ظریف که با برنامه «این هفته» شبکه خبری ای‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت در صورتی که آمریکا کارزار فشار اقتصادی خود علیه ملت ایران را ادامه دهد، این اقدام پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران تحریم‌های آمریکا را «تروریسم اقتصادی» توصیف کرد که مردم عادی ایران را هدف قرار داده چون با وجود آنکه غذا و دارو از تحریم‌ها معاف شده‌اند اما تراکنش‌های مالی مربوط به آنها از تحریم ها معاف نیستند.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: اگر هدف رئیس جمهور ترامپ اعمال فشار بر مردم عادی ایران باشد وی قطعا به این هدف دست یافته است اما وی به اهداف سیاسی خود از طریق فشار بر مردم ایران دست نخواهد یافت.

دولت ترامپ سه‌شنبه ۸ می سال گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا احیا خواهد کرد.

ترامپ پس از خروج از برجام خواستار مذاکره با ایران درباره یک توافق جدید شده است. وی پنجشنبه گذشته نیز در جمع خبرنگاران گفت اگر ایران خواستار مذاکره باشد من در دسترس هستم.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز هشدار داد که ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پیامدهایی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد تا باعث درد و رنج زیادی برای مردم ایران با پیشبرد جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی علیه ایران باشد این اقدام پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

ظریف هشدار داد: ما تفاوتی میان جنگ اقتصادی و جنگ نظامی قائل نیستیم. آمریکا درگیر جنگی علیه ما است و یک جنگ برای شرکت‌کنندگان در آن دردناک است. ما نظریه بسیار واضحی داریم که در یک جنگ کسی برنده نمی‌شود. در یک جنگ همه بازنده هستند و شکست برخی بزرگتر از شکست دیگران است.

وی در پاسخ به سوال درباره پیامدهای فشار علیه ایران گفت: زمانی که استفاده از زور مشروع باشد تمامی گزینه‌ها روی میز خواهد بود. چیزی که ما می‌گوییم این است که ما از خود دفاع می‌کنیم. دفاع از خود مجاز است. رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که درگیر یک جنگ اقتصادی با ایران شده و ما وظیفه داریم تا از خود در برابر جنگ اقتصادی دفاع کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    پس انتشار اون ویدیو کا ر ظریفانه ای بوده است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس