کد خبر 962790
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی یک فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

"خداوندا مرا به اندازه یک چشم بر هم زدن، به حال خود وامگذار". این دعای همواره اشرف مخلوقات، پیامبر اعظم (ص) بود. پیامبر با آن مقام و با آن شأن و عظمت، نیمه‌ی شب می‌گریست و دعا و استغفار می‌کرد.

ام سلمه همسر پیامبر (ص) می گوید حضرت را نیمه شب دیدم که می گریست و می گفت"اللَّهُمَّ لَا تَنْزِعْ مِنِّی صَالِحَ مَا أَعْطَیْتَنِی أَبَداً اللَّهُمَّ لَا تُشْمِتْ بِی عَدُوّاً وَ لَا حَاسِداً أَبَداً اللَّهُمَّ وَ لَا تَرُدَّنِی فِی سُوءٍ اسْتَنْقَذْتَنِی مِنْهُ أَبَداً اللَّهُمَّ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَةَ عَیْنٍ أَبَداً.

خداوندا چیزهای خوبی که به من دادی هرگز از من نگیر. خدایا هرگز دشمن و حسود را نسبت به من شاد نکن. خدایا مرا به بدی ای که از آن نجات دادی، برنگردان. خدایا من را لحظه ای به خودم واگذار نکن".

ام سلمه از دیدن این صحنه به گریه افتاد و به حضرت عرض کرد پدر و مادرم به فدای تو ای رسول خدا، تو پیش خدا دارای جایگاهی بالا هستی و با این وجود، چنین می گویی و گریه می کنی؟ پیامبر فرمود "ای ام سلمه، چه چیز مرا در امان نگه می دارد؟! در حالی که خدا، یونس بن متی را به خودش واگذاشت و شد آنچه شد".

بیشتر بخوانید:

مجموعه اصلاحات فقط قاتل کم داشت

سقوط اخلاقی اصلاحات در ماجرای قتل «میترا استاد»

ابن ابی یعفور می‌گوید امام صادق علیه السلام را دیدم که دست مبارک را به طرف آسمان بلند کرده بود، اشک از چشمانش بر محاسنش جاری بود و به خدا عرض می‌کرد: "رَبِّ لا تَکِلَنی اِلی نَفسی طَرفَةَ عَینٍ اَبَداً وَ لا اَقَلَّ وَلا اَکثَرَ؛ پروردگارا! مرا به اندازه یک چشم به هم زدن و نه کمتر و نه بیشتر از آن به خودم وا مگذار".

سپس رو به من کرد و فرمود: پسر ابی یعقور! خداوند یونس بن مَتی را کمتر از یک «طَرفة العَین» به خود واگذاشت، آن پیامدها برایش پیش آمد. اِنَّ المُومِنَ لا یُصبِحُ الا خائِفاً و اِن کانَ مُحسِناً وَ لا یُمسی اِلا خائِفاً و اِن کانَ مُحسِناَ. همانا مومن هر صبح و شام در خوف خدا به سر می‌برد هر چند نیکوکار باشد.

طلیعه مناجات هر شب امام سجاد (ع) در ماه مبارک رمضان که به جناب ابوحمزه ثمالی آموخت، این دعای هشدار آمیز است: "إِلَهِی لا تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ وَ لا تَمْکُرْ بِی فِی حِیلَتِکَ مِنْ أَیْنَ لِیَ الْخَیْرُ یَا رَبِّ وَ لا یُوجَدُ إِلا مِنْ عِنْدِک. خدایا مرا به کیفرت ادب منما، و با نقشه‏ هایت با من مکر مکن، پروردگارا از کجا برایم خیری هست، درحالی‏که جز نزد تو یافت نمی‏شود".

رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند: "معمولاً عیوب ما انسانها خیلی بیشتر از محسّناتمان است؛ خودمان ملتفت نیستیم. اگر اینجور نبود، کسی مثل پیغمبر با آن عظمت - که نور خالص است و ظلمتی در وجود او نیست - استغفار نمیکرد. پیغمبر هم استغفار میکرد؛ «لأستغفر اللَّه فی کلّ یوم سبعین مرّة».

حضرت فرمود: بارها و بارها من در روز استغفار میکنم؛ "إِنَّهُ لَیُغَانُ عَلَی قَلْبِی وَ إِنِّی لَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ فِی کُلِّ یَوْمٍ سَبْعِینَ مَرَّةً. همانا که قلبم را غباری می‏پوشاند و من روزی هفتاد مرتبه از درگاه خدا آمرزش می‏طلبم".

این، سبک زندگی بندگان خداست که خود را بنده و برده و مملوک خدا می دانند. زندگی شان حساب و کتاب و مراقبه و معاتبه دارد؛ با خود سخت می گیرند و خویشتن را سرزنش می کنند. دلواپسند که نکند لحظه ای به حال خود رها شوند و دچار مصیبت گردند.

سبک زندگی ولنگار و اباحی و عشرت طلبانه و عیش محور، درست نقطه مقابل سبک زندگی انسانی و اسلامی است. آدمی را بی پروا و گستاخ و یله بار می آورد و مانند برّه ای ای سر به هوا به مرتع گرگ ها می کشاند، بلکه خود او و هستی و زندگی اش را چراگاه شیطان می کند.

دیروز روند سقوط یکی از ما آدمیان که مدت ها بود نشانه هایی از بی پروایی و بی ترمزی را از خود بروز می داد، به نقطه هولناک جنایت رسید و سر و صدا کرد. پناه بر خدا از این همه عبرت و چشمان نابینای ما!

ماجرای دیروز البته یکی از ظلم های کوچک او بود و گرنه ظلم های بسیار بزرگ تری (مانند تهمت علیه سه هزار نخبه علمی و بورسیه) مرتکب شد. جنایتی بس بزرگ بود و از نخبگانی بیگناه، قربانی گرفت، اما خیلی ها با بی تفاوتی از کنارش گذشتند.

پناه می بریم به خدا از اینکه ستمکار باشیم و گریبانگیر مان شود."إِلَهِی لا تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ وَ لا تَمْکُرْ بِی فِی حِیلَتِکَ… خداوندا ما چنان آزادی و بسط یدی را نمی خواهیم. می خواهیم عبد تو باشیم، تو دست ما را به حرمت این ایام و لیالی مبارک بگیر. "ما را به جبر هم که شده، سر به زیر کن- خیری ندیده ایم از این اختیارها".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    14 70
    چون فساد شما رو لو داد میگید ظلم..از بورسیه تا فساد های شهرداری قاایباف.. همه میدونن مقتول هم پرستو اطلاعات بوده.... مشرق مرد باش و منتشر کن
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    9 6
    به نظر نویسده آدم کشته گناه کوچکی کرده، تهمت زده، گناه بزرگی! مرحبا به این قضاوت! خدایا این قد دید روشن به ما بده که مسائل را خوب از هم تشخیص دهیم. البته بعضیا تشخیص هم مدهند، اما کار از جای خلوص لنگه.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    11 6
    مرد حسابی !!! توکه در سایه احادیث و پناه بردن به خدا ، داری به میل خودت این شخص رو محاکمه می کنی ، مطمئن هستی از مغرضانه نبودن حکمی که داری میدی؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    5 1
    نمیشد بیشتر توضیح بدی در مورد تهمت علیه سه هزار نخبه؟
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    7 7
    هر سال این همه نخبه به خاطر مصاحبه های الکی مذهبی فراری میشن ظلم نیست این کار نجفی ظلمه اره؟ تف بر شما
  • سعید IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    9 1
    کاری به آقای نجفی ندارم. ولی دوست عزیز شما که اسم اون سه هزار نفر بورس شده رو نخبه میگذاری و معتقدی به آنها ظلم بسیار شده باید بدانی که نخبه واقعی دانشجوهای دکترایی هستن که از طریق کنکور ، سوابق علمی و مقالات و نه ارتباطات سیاسی الان دارن با سختی و مشقت ادامه تحصیل میدهند و البته هیچ امیدی هم برای جذب توسط دانشگاه ها به عنوان هیئت علمی ندارند. دانشجوی دکتری عمران دانشگاه تربیت مدرس
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    5 0
    تو که الان خودت بدتری ایمانی. تو که الان خودت رو خیلی منزه می دونی؟ یه وقت فکر نکنی با ادعای اینکه داری میگی خدایا ما را به حال خود وامگذار منزه شده باشی! چه بسا با این ژست خودنیک پنداری که حالا گرفتی و ماشه شماتت رو نجف، حالا هرقدر بد و گناهکار گرفته باشی، داری امتحان میشی. بپا خودت نیفتی، مدعی
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 0
    هیچکسی قتل راتائید نمی کند بلکه محکومه حال بهردلیل ،ایکاش طرفداران جناح خاص که منتظرفرصت این چنینی هستند تا قتل شخصی و خانوادگی را سیاسی جلوه دهند قتلهای مشکوک دیگررا هم محکوم میکردند احتمالا"این عده خاص تاریخ اسلام را خوب مطالعه نکردند کاش علت تشکیل پیمان حلف الفصول را مطالعه میکردند تا در موردکسانی که وابسته به هیچ جناحی نیستندومظلوم واقع میشوندحمایت میشدند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 3
    خودکشی یکی از بورسیه ها بر اثر فشار روانی ناشی از تعلیق اونها رو یادمه.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    5 4
    اصلاح طلبها آنقدر پررو و قیح هستند که از فردا به جان صدا وسیما و آگاهی خواهند افتاد..از نظر این جماعت غربزده مردم فقط وظیفه دارند امنیت و عیش ونوش آنها را فراهم آورند و حق دیگری ندارند
  • حسینعلی کرمی از کرج IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    2 2
    آقای محمد ایمانی بنده که شما را ندیدم و نمیشناسم اما خدمت شما عرض میکنم شهید بهشتی (ره) فرمودند اشخاص را از اعمالشان بشناسید این در حالی است که بعضی از افراد شعار سر میزنند ولی تاراس امور قرار میگیرند ان وقت خوبه پا دین و دینداری مقاومت کنند یا به عبارت لپ کلامی ها در اوج قدرت ایمان داشته باشیم از خودم شروع میکنم تا کسی دیگر ناراحت نشود
  • GB ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    4 0
    ربط تهمت علیه سه هزار نخبه علمی و بورسیه به نجفی چیه؟
  • FR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    2 1
    ممنون که یاد آوری کردید آقای ایمانی
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 0
    به نظر من، کلمه برده بار منفی دارد و آدم رو به سمت ظالم و مظلوم می برد، همون کلمه بنده نهایت معنی رو داره و نباید با کلمه برده ارزشش رو کم کنیم.
  • بدنبال ته دیگه با کفگیر تکفیری IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    6 1
    آی کلک ای کلک نمیدانم کیستی ولی مقاله ا ت نشان میده تا ته دیگه دنبال ته دیگی با کفگیر تکفکیری خخخخخخ
  • مهدی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    6 2
    اینهمه صغرا کبری چیدی که آخرش به دیگران تهمت بزنی ؟ از کلام نبی اکرم (ص) و اولیاء دین استفاده ابزاری نکن دست خودتم رو شد.
  • محمد IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 1
    ظالمه ظالم مخصوصا در حق دانش اموزای دهه قبل
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    3 0
    حالا شما لطفا عقده گشایی نکنید. مسئله به اصطلاح نخبگان جای بحث خودشو داره و بالعکس دقیقا ظلمی به جامعه از طرف یک عده به ناحق بود نه ظلمی از طرف اقای نجفی. شما هم سعی کنید با این حرف ها عاقبت بخیریتونو به خطر نندازین.
  • گوش مخملی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    3 1
    فعلا شما هم با دمتون گردو بشکنید شما تیترتون با اون چیزی که میخواهید با متن به مخاطب برسونید در تناقض هست الان این تیتر خودش انتقام گیری در درونش هست ولی تو متن داره میگه که آقای نجفی شما چرا به بورسیه شده ها تهمت زدید این یعنی انتقام
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    4 1
    پناه بر خدا چطور اینقدر از خودت مطمینی که روزی به جای نجفی و نجفیا نخواهی بود؟ چطور خودت رو از وسوسه شیطان کاملا مصون میدونی و دیگران رچ اینطچر قضاوت می کنید از خدا بترس
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    6 1
    مشرق با ابن ملجم مرادی ملعون محشورشوی اگر مطلب مرا سانسورکنی ومنتشر نکنی
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    2 0
    خدایا به تو پناه می بریم از اینکه در دنیا و آخرت رسوای خلایق شویم ما را از شر وسوسه های شیطان حفظ بفرما فقط کسانی که با هوا و هوس خود در جنگ هستند و به خواسته های نفسانی نه می گویند به لطف خداوند از این مهلکه نجات پیدا خواهند کرد. ان شاء الله
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 0
    "کل نفس ذایقه الموت " تا دوایی بر درد مظلومان عالم باشد.یکی مثل شهدا میرن از خونشان میگذرند .یکی هم مثل ظالمان مال مردم بینوا را تا تهش میخورند و خم به ابرو هم نمیارند.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    "کل نفس ذایقه الموت " تا دوایی بر درد مظلومان عالم باشد.یکی مثل شهدا میرن از خونشان میگذرند .یکی هم مثل ظالمان مال مردم بینوا را تا تهش میخورند و خم به ابرو هم نمیارند.
  • موسوی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 1
    بابا این اصلاح طلبهاحتی اگر بجز همسرشون و بچه هاشون؛ تمام خانواده رو بکشند باز هم مردم فهیم و باهوش و متدین ما!!!! بهشون رای می دهند و از این بابت هیچ نگرانی ندارند تا تلگرام و اینستا گرام رو دارند .
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    5 0
    گاهی چشم انسان از عصبانیت لحظه ای کور میشه واون موقع عقلش از کار می ایسته وبنده شیطان میشه من که یک معلمم خیلی برای اقای نجفی متاسفم امیدوارم خدا کمکش کنه مانباید یک نفر گرفتار رااینطور بانیشو کنایه ازار بدیم همیشه یک سوزن هم بخودمون بزنیم انصافا
    • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      0 1
      پس مجازات این قاتل چی میشه ؟!!!!! این چه حرفیه که همه ممکنه عصبی بشوند و خطا کنند پس همه مرتکب قبل بشوند؟ مجازات قاتل چی میشه ؟ خونی که ریخته شده چی میشه ؟ به راحتی تبرئه میشه چون ....
  • علي IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 2
    بي قيدي اودرروز تولد حضرت زهراواوودن دختران رقاص درجشن وهتك حرمت مظهرعفت الهي حضرت زهرا وترويج بي حجابي ولااباليگري هم يكي ديگرازظلمهاي أو وإصلاح طلبهاست كه بايدمنتظرقربانيهاي بعدي اين طيف بازباشيم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 2
    آبرو برد که الان هم بی آبرو شد و ذلیل!!
  • بی نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    7 1
    آقای ایمانی ، این شماتت شما نسبت بفردی که خود در بند است و منتظر محاکمه و کیفر دور از انصاف ، جوانمردی و اخلاق میباشد . او جنایت کرده است ، ما قانون داریم و بر اساس قانون کیفر عادلانه اش را خواهد دید . اما در مورد تهمتی که شما میفرمائید که ایشان زده است بایدعرض کنم بسیاری از افرادی که بعد از انقلاب بزیر بغل خود دکترای خلق الساعه ای شدند و پست هائی را گرفتند که لایق آن نبودند و کشور را باین روز نشاندند که میبینیم همانهائی هستند که این مدارک را از طریق نفوذ و پارتی بازی و دغل و ریا کاری گرفتند خداوند بآنان نیز جزای وفاقی بدهد که خواهد داد ولی ما در آنصورت شادکامی نخواهیم کرد .امروز نجفی نیاز به همدردی دارد نه شادکامی چه بسا روزی برای خود شما نیز این اتفاق یا نظیرش بیفتد که بقول حافظ : توعمرخواه و صبوری که چرخ شعبده باز / هزار بازی از این طرفه تر بر انگیزد .
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    3 2
    این دختره زندگی زن اول وبچه اش را نابود کردبعد بخاطر پول ومال ومقام هم کاری کرد بنده خدا را عصبی کنه مجبور شد اونو بکشه وخودش هم قید همه چیز زندگی اش را زد برو تحقیق کن هرجا زن دوم بیاید زندگی زن اول با خاک یکسان میشه
  • محمد فهیم IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    2 4
    اصلاح‌طلبان برای اینکه کرسی خودشون رو در بین مردم حفظ کنند دست به هر کاری میزنن
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    1 2
    کاملا با این مطلب موافقم ولی آقای ایمانی ظاهرا زیاد نخواسته اند ظلم های دیگر این جماعت رو باز کنند و الا ظلم هایی که در ۸۸ اینها به این نظام کردند و به این مردم، کم ظلمی بود؟ همون فتنه انگیزی ها که باعث شهادت و مجروحیت چندین بسیجی و آدم بی گناه دیگر بود، باعث چه ظلم هایی در سطح بین الملل شد و چقدر وجههه ی کشور رو پایین آورد باعث چه تحریم های دارویی و.. که برای حفظ جان آدم ها ضروری بود و و و ... و اونها خونسرد نشسته بودند و بیانیه میدادند و دیگران رو تشویق به هیاهو میکردند... آیا عجیب است چنین کسی خون کس دیگر برایش اهمیت نداشته باشد و تازه بعد از دستگیری اینقدر خونسرد جواب بدهد
  • مریم IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    3 2
    این آخرنوشته آقای محمد ایمانی فعال رسانه ایی را در نوشته هاتون حذف کنید که نوشتن خدایا اگه به جبر هم شده ما را سر به زیر کن!! در عجبم ازاین نوشته ایشان. این دنیا محل اختیار انسان و امتحان خداست .
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    2 2
    آقای نجفی وقتی شهردار تهران شد چگونه سرمستانه از قدرت خدمتگزاران را از شهرداری بیرون کرد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 0
    خدایا به حق این ماه مبارک عاقبتمون رو ختم به خیر بفرما الهی آمین
  • عبا دالله IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 0
    خدایا از دست نفاق کارن به تو پناه می برم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس