حلقه وصل 69 - کراپ‌شده

در این شماره، مجید عسگری، فعال جنبش عدالتخواه در یادداشتی با عنوان «عدالت در دهه پنجم انقلاب» خطاهایی که در مدت این ۴۰ سال در حوزه عدالت‌خواهی صورت گرفته مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش مشرق، بخش «حلقه‌اول» شماره ۶۹ ماهنامه حلقه وصل با یادداشت حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع شروع شده است. حجت‌الاسلام ارفع در این یادداشت، مبانی و راهبردها و آسیب‌های مطالبه‌گری از منظر امیر المومنین علی (ع) را مورد توجه قرار داده است و به این سوال پاسخ گفته است که ما امروز به‌عنوان یک عدالتخواه باید از آرمان‌های انقلاب مطالبه‌گری کنیم یا از دستاوردهای آن؟

شماره ۶۹ ماهنامه حلقه‌وصل با موضوع «عدالت و عدالت‌طلبی مطلوب» منتشر شد. در این شماره می‌توانید آثار و گفتاری را از دکتر احمد توکلی، وحید جلیلی، صادق کوشکی، صادق شهبازی، محسن و علی مهدیان، حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع و… را مطالعه کنید.

*غفلت از عدالت‌طلبی فرهنگی
«عدالت در عدالت‌طلبی» عنوان سرمقاله شماره ۶۹ ماهنامه حلقه وصل است. صادق یزدانی، سردبیر ماهنامه حلقه‌وصل در این مقاله ضمن تشریح وضعیت عدالت در کشور به بررسی پیشینه و معرفی انواع جریان‌های زنده و پویای عدالت‌خواه در کشور پرداخته است و مهمترین نوع عدالت‌طلبی را عدالت‌طلبی فرهنگی می‌داند و می‌نویسد: «شاید اگر از ابتدایی‌ترین روزهای ترویج عدالت‌طلبی، سراغ عدالت‌طلبی فرهنگی و پرورش روح عدالت در مخاطب کودک و نوجوان و خانواده‌ها رفته بودیم، امروز با آقازاده‌ها و مسئولانی سروکار نداشتیم که با این واژه غریبه باشند.»

*عدالتطلبی مصداقی؛ ناامیدی یا خروج از ساختار
بخش «حلقه‌اول» شماره ۶۹ ماهنامه حلقه وصل با یادداشت حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع شروع شده است. حجت‌الاسلام ارفع در این یادداشت، مبانی و راهبردها و آسیب‌های مطالبه‌گری از منظر امیر المومنین علی (ع) را مورد توجه قرار داده است و به این سوال پاسخ گفته است که ما امروز به‌عنوان یک عدالتخواه باید از آرمان‌های انقلاب مطالبه‌گری کنیم یا از دستاوردهای آن؟ وحید جلیلی در یادداشت خود مروری داشته بر فساد در آرمان‌خواهان و به این سوال پاسخ گفته است که چرا عدالت در نظام ما هنوز تمام و کمال تحقق نیافته است؟ همچنین محمدصادق کوشکی نیز در گفت‌وگو با حلقه وصل، از وضعیت عدالت سیاسی در قبل و بعد از انقلاب سخن گفته و تاکید دارد که «تقسیم‌بندی عدالت، اشتباه است.» گزارشی از مناظره مهدی صدرالساداتی و محسن مهدیان در مورد مصادیق انحرافی مدل‌های عدالت‌طلبی نیز بخش دیگری از مطالب شماره ۶۹ ماهنامه حلقه‌وصل است.

*قانون شاقول است
دکتر احمد توکلی، در گفت‌وگو با ماهنامه حلقه‌وصل از ضرورت و چگونگی بازآفرینی عدالت در جمهوری اسلامی سخن گفته است. دکتر توکلی در این گفت‌وگو با تشریح انقلابی که انقلاب در حوزه عدالت به وجود آورد از موانع امروزی تحقق عدالت سخن گفته و تاکید دارد که در عدالت‌طلبی باید شاقول را قانون بدانیم. حجت‌الاسلام علی مهدیان نیز در یک گفت‌وگوی انتقادی، جریان‌های زنده و پویای امروز در حوزه عدالت‌طلبی را به نقد کشیده است. صادق شهبازی نیز در گفت‌وگو با ماهنامه حلقه وصل ضمن بررسی کارنامه بچه‌های حزب‌اللهی در حوزه عدالت‌خواهی، راهکارها و راهبردهای مناسبی را برای جهت‌گیری جریان جوان جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه عدالت ارائه داده است.

*عدالت در دهه پنجم انقلاب
مجید عسگری، فعال جنبش عدالتخواه در یادداشتی با عنوان «عدالت در دهه پنجم انقلاب» خطاهایی که در مدت این ۴۰ سال در حوزه عدالت‌خواهی صورت گرفته مورد بررسی قرار داده و شکل مطلوبی را برای عدالت‌خواهی ارائه داده است. در ادامه روح‌الله رشیدی، در یادداشتی به تحلیل نقش رسانه‌های محلی در تحقق عدالت رسانه‌ای پرداخته و فعالیت این رسانه‌ها را «علیه سانسور» می‌داند. گفت‌وگو با محمدحسین صبوری، دبیر فعلی جنبش عدالتخواه دانشجویی بخش پایانی شماره ۶۹ ماهنامه حلقه وصل است. صبوری در این گفت‌وگو با بازخوانی کارنامه جنبش عدالتخواه دانشجویی، موانع عرصه عدالتخواهی را تحلیل کرده است و از این می‌گوید که «عدالتخواهی نمی‌تواند علیه ولایت‌مداری باشد».

نشریه حلقه‌وصل به سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۹۵۳۴۰ و ۰۲۱۸۸۳۹۵۳۲۴ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس