کد خبر 962548
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
جلسه امروز هیات دولت

دولت وعده‌های بلندبالای بسیاری به مردم داده که نه تنها به آنها عمل نکرده بلکه برعکس آنها را کتمان می‌کند و به نوعی به شعور مردم در این حوزه بی‌احترامی می‌کند.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

به گزارش جهان نیوز، دولت روحانی شاخصه جالبی از لحاظ وعده‌دهی و عمل به آنها دارد. وعده‌های دولت روحانی بخصوص در دولت یازدهم افسانه‌ای بودند. شیوه تبلیغاتی به دو صورت اعمال می‌شد یا رویافروشی و افسانه‌بافی و اسطوره‌سازی یا ایجاد ترس و واهمه از رقیب. دولت روحانی اما زمانی که به وعده‌های بلندپروازانه خود نرسید با شیوه دیگر سعی کرد این وعده‌ها را از یادها ببرد. در حوزه اقتصادی روحانی وعده‌های زیادی به مردم داد. اما مسیر این وعده‌های مهم و حیاتی برای مردم این شد که دولت زیر بسیاری از آنها زد و گویی کاربرد این مسائل تنها برای جلب رضایت آنی مردم و اخذ رای و پر کردن سبد آرای دولت بوده است.

بیشتر بخوانید:

فیلم / وعده دولت برای ساخت مسکن تا سال ۹۹

وعده نوبخت درباره دومین بسته حمایتی دولت


حسن روحانی سال ۹۲ درباره وعده صد روزه جهت حل مشکلات کشور گفت: «راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»


اما بعد از حدود چهار سال وی حرف خود را پس گرفت و در نشست خبری در فروردین ماه سال ۹۶ با رسانه‌های داخلی و خارجی درباره وعده صد روزه خود که یکی از مهم‌ترین و بیادماندنی‌ترین وعده‌های وی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بود را دروغ بزرگ خواند و بیان کرد که مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم.


همچنین روحانی اخیراً درحالی از بی‌اختیاری دولت در مذاکرات هسته‌ای سخن گفت که در شهریورماه سال ۹۳ بیان کرد که همه مسئولیت مذاکره با من است. دولت روحانی مدعی بود که مسلط به زبان دیپلماسی است و می‌داند که چطور با دنیا مذاکره کند. بر همین اساس دولتمردان، اوباما را فردی مؤدب! و باهوش! معرفی کرده و برجام را نیز فتح الفتوحی بی‌نظیر و نابودکننده تحریم‌ها نامیدند.


از سوی دیگر در دی‌ماه سال ۹۷ بعد از چندین سال مذاکرات و حضور ایران در برجام به یکباره وزیر خارجه حسن روحانی بیان داشت که برجام برای رفع تحریم‌ها نبود.


برخلاف اظهارات ظریف مبنی بر اینکه منتقدان از برجام انتظار «شق القمر» داشتند، این خود ایشان و جناب روحانی و عراقچی و صالحی بودند که از همان سال ۹۲ وعده باز شدن افق‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای را با دخیل کردن مستقیم «کدخدا» مطرح کردند.


این درحالی بود که ظریف فردای روزی که برجام منعقد شد به کشورمان آمد و تاکید کرد که از روز اجرای برجام تمام تحریم‌های اقتصادی لغو می‌شود و با اقتدار مطرح کرد که حتی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هم نمی‌تواند این موضوع را نقض کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 7
    باز خدا رو شکر که میتونی بپرسی وعده ها چی شد.تو اون 8 سال از محمود سوال میپرسیدی فرداش اوین بودی.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    2 0
    نه جنگ و نه مذاکره . همه در شیب ابی طالب بمیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس