کد خبر 961949
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
ویلموتس

به نوشته سایت‌های بلژیکی احتمالاً مانو فرارا یکی از دستیاران مارک ویلموتس در تیم ملی ایران خواهد بود. این مربی ۶۰ ساله با اصالت اسپانیایی بازیکن مهمی نبوده است.

به گزارش مشرق، او در نقش یک مهاجم سه فصل برای ایندراخت آلست در بلژیک و یک فصل برای تیم مزدا یا همان سانفرسه هیروشیما فعلی در ژاپن بازی کرده و یکی دو تیم آماتور هم داشته است.
 

فرارا مربیگری را خیلی زود و در ۳۲ سالگی شروع کرد. او در دهه ۹۰ مدرک فیزیوتراپی گرفت و برای برند پوما هم به‌عنوان نماینده کار کرد. ورودش به باشگاه راکور نیز به‌عنوان نماینده پوما بود و بعد از اینکه مربی تیم جوانان این باشگاه شد به سرمربیگری تیم اصلی هم رسید.

بیشتر بخوانید:

افشای بندهای مهم قرارداد ویلموتس

 


او بعد از حضور در باشگاه سرینگ به‌عنوان سرمربی جوانان، به تیم اصلی هم رسید و سرمربی شد. اواخر دهه ۹۰ در باشگاه اندرلشت نیز به‌عنوان مربی جوانان کار کرد تا اینکه سال ۲۰۰۰ وقتی انزو شیفو روی شارلروا سرمایه‌گذاری کرد بعد از انصراف دو گزینه سرمربی شارلوا شد که عمر حضورش در این باشگاه کوتاه بود و با اینکه تیم را در دسته اول نگه داشت اخراج شد.


فرارا سپس یک سال به باشگاهی برگشت که در آن فوتبال بازی کرده بود و یک فصل سرمربی تیم گمنام ایندراخت آلست بود. بعد از آن سه فصل مدیر ورزشی کورتریک بود (باشگاهی که در فصل اخیر محمد نادری حضوری ناموفق در آن داشت) تا اینکه به باشگاه معتبر استاندارد لیژ رفت.


او ابتدا دستیار یوهان بوسکمپ شد و سپس کنار میشل پرودوم گلر سابق تیم ملی بلژیک کار کرد تا لیژ بعد از ۲۵ سال قهرمان بلژیک شود. فرارا در این تیم با بازیکنان شاخصی مثل اکسل ویتسل هافبک ملی پوش میانی فعلی دورتموند و میلان یووانویچ کار کرد. سال ۲۰۰۸ پرودوم در لیژ نماند و به باشگاه خنت رفت که فرارا را هم با خود برد. از آن روز تا امسال این مربی در باشگاه خنت مانده و حتی در یک مقطع به‌عنوان سرمربی موقت در دو بازی سرمربی این تیم بوده. سال ۲۰۱۴ فرارا مدیر آکادمی باشگاه خنت و سرمربی جوانانش شد اما ظاهراً در سال ۲۰۱۹ همراه ویلموتس به تهران خواهد آمد تا تجربه دیگری را در ۶۰ سالگی آغاز کند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس