lvl2k20190530045221.jpg

استان تعز در روزهای اخیر شاهد درگیری های سنگینی میان نیروهای ائتلاف و رزمندگان یمنی بوده است.

به گزارش مشرق، از استان «تعز» در جنوب یمن خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی عملیات جدیدی را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با مشرق به جزئیات عملیات رزمندگان یمنی اشاره کرد و افزود: مواضع نیروهای ائتلاف در بخش «حیفان» در جنوب شرق استان تعز به صورت گسترده هدف قرار گرفت.

این منبع میدانی با بیان اینکه عملیات در بخش «حیفان» از دو محور انجام شد، گفت: نیروهای یمنی در مرحله نخست موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف را در هم بشکنند و ضربات مهلکی به آنان وارد کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی در نهایت پس از ۵ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند ۷ منطقه و مقر را در بخش حیفان از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری زیادی از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ بخش راهبردی حیفان در نزدیکی مرزهای استان لحج واقع شده و دروازه جنوب شرقی استان تعز به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، اگر رزمندگان یمنی موفق شدند بخش حیفان را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند، جنوب شرق استان تعز را به طور کامل پاکسازی و تحت کنترل در می‌آورند و راه برای ورود به استان لحج از این محور باز می‌شود.

از منطقه «عصیفره» در شمال استان تعز خبر می‌رسد، یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع مزدوران چند ملیتی تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی را هدف قرار داد و شماری از آنان را کشته و زخمی کرد.

خبرها از منطقه «بیر باشا» در شهر تعز حاکیست، نیروهای ائتلاف حملاتی را علیه مواضع مواضع رزمندگان یمنی در بلندی «دفاع هوایی» انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه‌رو شدند و ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین حملات نیروهای ائتلاف را در بلندی «دفاع هوایی» دفع کردند؛ ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از شهر تعز در اشغال نیروهای تحت فرمان ائتلاف است و بخش‌های از مناطق شمالی و شرقی شهر نیز در کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، نیروهای یمنی در مجموع حدود ۴۵ درصد از مساحت استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی (الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و…» را تحت کنترل دارند.

نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی نیز حدود ۵۵ درصد از خاک استان تعز از جمله مناطق جنوبی و غربی (المخاء، التربه، المسراخ، ذیاب و…» را در جریان درگیری‌های ۵ سال گذشته به اشغال درآورده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    27 30
    واشر سر سیلندر 405 خریدم 200 تومن .
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      44 14
      راست میگه دیگه ... اصلا هزار تا هزارها زن و بچه های به خاک و خون کشیده شده یمنی فدای سر واشر سر سیلندر 200 تومنیت... وقتی انسانیت و شرافت نباشه ، قطعا خیانت اصلاح طلبان در اقتصاد ایران را باید به پای خون ریخته شده کودکان یمنی نوشت .
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      37 5
      غصه نخور. بالاخره برجام با امضانی جان کری و گلابی ها برجام مشکلات این مردمی رو که به مسئول این اوضای مملکت رای دادند را حل می کند.
    • SE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      35 13
      هیچ کسی از فشارهای اقتصادی بی اطلاع نیست اما اینو به همون بگو که بهش رآی دادی و یقیه پاره می کردی. شماها بودید سال 94 افتادید تو خیابان ها و قربون صدقه اوباما می رفتید و لباس با آرم پرچم آمریکا پوشیدید. به جای این که عذرخواهی کنید و به ملت توضیح بدید طلب کار هم شدید؟ این نظرات نشون میده بدجوری فشار بهتون اومده. فک کن اگر راه برای ایران باز بود الان پیش اربابت تو ریاض بودیم.
    • ناشناس IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      14 1
      سكتمون نده يا قمر بني هاشم؟ چكار كنيم واشر نزنه؟
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      18 5
      مگر برجامتون قرار نبود مشکل آب خوردن مردم را هم حل کنه؟ چه طور مشکل واشر سر سیلندر شما را حل نکرده؟
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      1 0
      انسان های بیگناه خونشون داره ریخته میشه و فکر واشر سر سیلندری؟ پیامبر ص می فرمایند به هر چیزی که علاقه داشته باشی با همون محشور میشی.تو علاقه زیادی به واشر داری و با واشر محشور میشی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    9 3
    ما شاء الله
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    29 17
    براي پيروزي مردم مظلوم يمن و رزمندگان انصارلله يمن و نابودي آل كثيف سعود وآمريكاي جنايتكار سه تا صلوات محمدي.
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    6 3
    خدا رزمندگان یمنی را یاری کند و مزدوران سعودی و خود سعودیها را نابود کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس