کد خبر 960773
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
رییس جمهوری وارد آذربایجان غربی شد

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربایجان غربی شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در فرودگاه ماکو از رییس جمهوری و هیات همراه استقبال کردند.

بیشتر بخوانید:

دستور روحانی به دستگاه‌ها درخصوص رونق تولید

افتتاح سد کرم آباد و شبکه آبیاری پایاب آن به عنوان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور، افتتاح سدهای انحرافی «بویلاپوش» خوی و سد سردشت، بهره برداری از نیروگاه برق آبی و تصفیه خانه سردشت و شهر ربط، افتتاح سد سیلوه، کانال انتقال آب جلدیان به دریاچه ارومیه و شبکه آبیاری پایاب این سد و ورزشگاه ۶ هزار نفری سلماس از جمله مهمترین طرح های افتتاحی در سفر یکروزه روحانی به شمار می رود.

بر اساس اعلام استاندار آذربایجان غربی، در سفر یکروزه رییس جمهوری به این استان ۲۷ طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی با چهار هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان هزینه کرد بهره برداری می شوند.تعدادی از مسئولان و وزرای دولت از جمله «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

آخرین سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / حدود ۶ ماه پیش / به وقوع پیوست که طی آن راه آهن ارومیه – مراغه افتتاح و اولین مسافران قطار نیز با بدرقه دکتر روحانی به مشهد مقدس عازم شدند.
دکتر حسن روحانی از طریق فرودگاهی وارد آذربایجان غربی شد که با اهتمام دولت تدبیر و امید و به صورت جهادی در منطقه آزاد ماکو احداث شده و طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است.آذربایجان غربی با حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۷ شهرستان بوده و دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای جبران عقب ماندگی های گذشته در این استان سرمایه گذاری کرده است.
 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    2 0
    به جهنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس