کد خبر 960190
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
محمد ایمانی

از یک طرف می‌گفتند اگر رئیسی و قالیباف بیایند، در پیاده روها دیوار می کشند و کشور را درگیر جنگ می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز، دومین سالگرد تمدید ریاست جمهوری آقای روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ است. انتخاباتی که فضای جنگ هراسی، رقیب هراسی و ترور شخصیت رقبا بر آن غلبه داشت. فضای سیاسی و رسانه‌ای، انباشته از وعده و عید و تهدید و تحبیب بود.

از یک طرف می‌گفتند اگر رئیسی و قالیباف بیایند، در پیاده روها دیوار می کشند و کشور را درگیر جنگ می‌کنند. از طرف دیگر، گفته می‌شد باغ برجام، سال ۹۶ و ۹۷ به بار می‌نشیند و مردم اگر می‌خواهند سیب و گلابی آن را بچشندند، باید ریاست روحانی را تمدید کنند.

در برخی بخش‌ها و روستاها و شهرهای کوچک، مدیران محلی یا عوامل آنها شایعه کردند که اگر نام کس دیگری از صندوق‌های منطقه بیرون بیاید، یا یارانه شما قطع می‌شود و یا بودجه و تسهیلات اعطایی. در چند ماهه منتهی به انتخابات نیز برخی مزایا و تسهیلات به اقشاری مانند فرهنگیان و بازنشستگان و کارگرا اعطا شد.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

متوجهی دکتر؟!

شلیک از پشت؛ بدون گلوله

اما بلافاصله پس از انتخابات، آن سرهم بندی کنار رفت و #رکود_تورمی وارد فاز تازه ای شد. هم از کارخانه‌ها و کارگران -در قالب تعطیلی و عدم پرداخت حقوق- تلفات گرفت و هم تورم افسار گسیخته را به کف بازار و اقتصاد و معیشت مردم سر ریز کرد.

با این وجود، برخی دولتمردان ارشد گویا فقط درس برجام و اغراق در پیرامون آن را بلد بودند. نه تدبیر دیگری داشتند و نه گروه خون شأن به تدبیر و تلاش و مجاهدت و مدیریت درونزای اقتصادی می‌خورد.

خروجی این روند چه بود؟ ریزش ۹۰ درصد از ۲۳/۵ میلیون رأی داده شده به آقای روحانی. علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و مشاور خاتمی، دو ماه قبل در گفت و گو با برنامه دست خط تصریح کرد "دولت آن اعتباری را که در جریان انتخابات سال ۹۶ داشت، به سرعت از دست داد و بالاخره الان ارزیابی از محبوبیت روحانی خیلی پایین است. من زیر ۱۰ درصد شنیدم".

یاد این حرف صادق زیبا کلام می افتم که گفت "از هر ١٠٠ تا پیامی که در تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک برای من می‌آید،، ٩٠ تایش این هست که شارلاتان حقه باز! تو ما را گول زدی که به روحانی رأی دادیم".

اما حالا زیبا کلام‌ها به جای عذرخواهی درباره جوّ پوپولیستی و مردم فریبانه ای که دو سال پیش راه انداختند، ادعا می‌کنند دولت اختیارات ندارد و گلگیر نظام شده است (!) با این وجود چرا آقای "تَکرار می‌کنم" و برادرش رضا خاتمی، همان ار دیبهشت ۹۶ گفتند "ما اصلاح طلبان، تضمین روحانی هستیم"؟! چرا آنها در بیست سال گذشته دست از شارلاتان بازی برنداشته اند؟ در این مردم فریبی البته نباید نقش سلبریتی ها را نادیده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    44 2
    حرف حق
  • AE ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    2 5
    روحانی ۵۰ درصد رای داشت الان ۱۰ درصد محبوبیت یعنی ریزش ۴۰ درصدی نه ۹۰ درصد ریاضیتو تقویت کن, تحلیل راهبردی پیشکشت
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      5 0
      کلاس پنجم برسی میفهمی نسبت درصدها رو
    • مرتضی NL ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      6 0
      برادر از 100 در صدی که به ایشان رای دادند 90 درصد پشیمون هستند نه رای کل ملت ایران
    • يعقوب IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      0 0
      قبل انتخابات 92 هم همه مي گفتند که روحاني محبوبيت نداره و راي نمياره ولي..
  • AE ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 0
    این بابا و اونهای که بهش آویزون هستند گل و ....نظامند چطور می خواهند ....بقول مولا علی ع شما خود درد هستید چگونه با شما دردی را درمان کنم
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    4 1
    باز هم با تکنیک تزریق ترس و همکاری دولت های خارجی رأی میارن، هیچ نگران نباش که اینا کارشون رو خوب یاد گرفتند.
  • a IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    4 0
    تقصیر ما مردمه که زود فریب میخوریم
  • زیبا IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    1 0
    ما که از رای خودمون پشیمونیم کاش به رئیسی رای میدادیم جهادی انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس