به گزارش مشرق به نقل از فارس، طی احکامی جداگانه، کیومرث هاشمی به عنوان معاون تربیتبدنی و سلامت، حسین هژبری به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی و نامدار عبدالهیان به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی منصوب شدند.
خبرگزاری فارس: معاونان "پرورشی"، "تربیتبدنی" و رئیس آموزش و پرورش استثنایی منصوب شدند
طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، کیومرث هاشمی به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.
در بخشی از متن این حکم آمده است: اهداف و وظابف معاون تربیتبدنی و سلامت شامل «تحول کیفی و کمی در برنامههای تربیت بدنی، ورزش و بهداشت مدارس با تأکید بر دوره ابتدایی، برنامهریزی در جهت درک مفاهیم بهداشت فردی و اجتماعی و مسائل زیست بوم طبیعی و شهری به منزله امانات الهی»، «توجه به توسعه برنامههای آموزشی و پژوهشی در برنامههای تربیتبدنی و بهداشت دانشآموزان، گسترش و تقویت برنامههای بینالملل ورزشی و بهداشت دانشآموزان»، «اهتمام به توسعه ورزش همگانی، صبحگاهی و پوشش اوقات فراغت دانشآموزان از طریق گسترش برنامههای ورزشی و بهداشتی»، «تشکیل کانونهای تخصصی ورزشی دانشآموزی، انجمنهای بهداشتی ویژه دانشآموزان»، «توجه به ارتقای سلامت جسمی روانی و اجتماعی دانشآموزان با بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی»، «توجه به تغذیه دانشآموزان و بهداشت مواد غذایی عرضه شده در مدارس»، «توجه به ارتقای وضعیت ایمنی و بهداشت محیط مدارس با توجه به استانداردهای خاص»، «تلاش در جهت افزایش آگاهی دانشآموزان، کارکنان،معلمان و والدین در مورد آسیبهای اجتماعی و مواد مخدر» و «تهیه طرح ها و برنامه های لازم در زمینه چگونگی مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی» است.
در حکمی دیگر نامدار عبدالهیان به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور منصوب شد.
در بخشی از متن این حکم میافزاید: ااهداف و وظابف ریاست سازمان آموزش و پرورش شامل «برنامهریزی برای رشد و تعالی دانشآموزان استثنایی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «اجرای طرحهای شناسایی و گزیش کودکان و دانش آموزان استثنایی کشور»، «تهیه و اجرای طرح های پژوهشی در زمینه آموزش و پرورش گروه های مختلف کودکان و دانشآموزان استثنایی کشور»، «برقراری ارتباط مداوم با موسسات داخلی و سازمانهای بینالمللی ذیربط به منظور کسب تازهترین اطلاعات مربوط به آموزش گروههای مختلف کودکان و دانشآموزان استثنایی و بهرهبرداری از آخرین پژوهشهای علمی جهان در تهیه برنامههای آموزشی و پرورشی»، «ارزشیابی کار معلمان و مربیان کودکان و دانش آموزان استثنایی و همچنین مسئولان مراکز و آموزشگاهها و آموزش و راهنمایی آنان در جهت حل مشکلات و مسائل مربوط به آموزش و پرورش استثنایی»، فراهم نمودن زمینه های لازم جهت تألیف و ترجمه نشرکتب سودمند و سایر امکانات برای پدران، مادران و معلمان کودکان استثنایی»، «جلب کمکهای مادی و معنوی مردم،سازمانها، موسسات و انجمنهای توانبخشی برای بهبود وضع آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی»، «هماهنگی،همکاری و ارتباط با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی داخل به منظور سوق دادن تحقیقات آنان به سمت نیازهای سازمان و استفاده هرچه بیشتر از اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با کودکان استثنایی» و «تهیه طرحهای تأمین، میل،توسعه و تجهیز مراکز آموزش و پرورش استثنایی کشور از طریق مطالعه، بررسی و استفاده از تجربیات سایر کشورها» است.
و در نهایت حسین هژبری طی حکمی دیگر از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.
در بخشی از متن این حکم درباره اهداف و وظایف معاونت پرورشی و فرهنگی آمده است: این اهداف و وظایف شامل «برنامه ریزی در جهت رشد و تعالی دانشآموزان در عرصه های دینی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی در راستای سند تحول بنیادین»، «بستر سازی برای حضور فعال دانشآموزان در تشکلهای رسمی و قانونی»، « تبیین معارف اسلامی دانشآموزان»، «رشد فضائل اخلاقی دانش آموزان ، پرورش و هدایت استعدادهای هنری دانشآموزان»، «نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری و روحیه جهادی»، «توسعه اردوگاه ها و اماکن تربیتی، نظارت بر اجرای اردوها، سمینارها و مسابقات دانشآموزی و افزایش آگاهی دانش آموزان در مقابله با جنگ نرم»، « تعمیق تربیت دینی و گسترش فرهنگ نماز ، قرآن و عترت و عفاف حجاب وگسترش کمی کیفی مدارس قرآنی»، «تحقیق و بررسی منابع اصیل معارف اسلامی و علوم انسانی و تربیتی با همکاری حوزههای علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی»، «توسعه و تجهیز کتابخانههای مدارس و گسترش روحیه پژوهش و تحقیق ، بسترسازی برای حضور فعال دانشآموزان در تشکل های رسمی و قانونی مرتبط با اتکا به ظرفیت های درون و برون آموزش و پرورش از قبیل بسیج دانش آموزی، کانون های علمی، فرهنگی و انجمنهای اسلامی دانشآموزان» و «تقویت شایستگیهای حرفهای و اعتقادی مدیران و معلمان و فراهم آوردن سازکار های اجرایی برای مشارکت فعال و موثر در برنامههای تربیتی مدارس» است.
- سامانه پایش شبکه های اجتماعی
- بلیط هواپیما
- عطاری آنلاین
- قیمت امروز آهن
- سیگنال ارز دیجیتال
- آپ آهنگ
- موزیک شاه
- دانلود آهنگ جدید
- سایت تاریخ ایران
- رزرو هتل های استانبول
- رزرو هتل استانبول
- قیمت هبلکس
- دانلود مداحی و نوحه
- خرید زعفران
- تخفیف یلدا
- اخبار میلیگلد
- وکیل کرج
- رزرو هتل
- کولر ایرومکس
- خرید هاست
- مزایده خودرو