کد خبر 959146
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
بیرانوند و حسینی

تکلیف لیگ هجدهم هنوز مشخص نشده که به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس با مشکل جدیدی برای فصل آینده روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین حسینی و علیرضا بیرانوند ممکن است به دلایل متفاوتی از این تیم‌ها جدا شوند و دو باشگاه پایتخت علاوه بر مشکلات مختلفی که دارند، باید به فکر دروازه‌بان جدید هم باشند.


بیرانوند و وسوسه اروپا
اگر پرسپولیس پنجشنبه بتواند در جم به یک تساوی هم برسد، سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را جشن می‌گیرد. یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس که در این سه قهرمانی سهم پررنگی داشته علیرضا بیرانوند است.
او پس از درخشش در نفت مورد توجه هر دو تیم پایتخت قرار داشت، ولی در نهایت پرسپولیس را انتخاب کرد و توانست دوران پرفروغی در دروازه این تیم داشته باشد. او همزمان در تیم ملی هم توانست موقعیتش را مستحکم کند. اوج درخشش او سال گذشته بود که در جام جهانی یکی از بهترین‌های تیم ملی بود و با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت.
در همان روزهایی که ویدئوی مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی و سیو ضربه سر ژاوی در لیگ قهرمانان بارها بازنشر می‌شد، این بحث مطرح شد که بیرانوند می‌تواند مورد توجه باشگاه‌های خارجی قرار بگیرد و در پرسپولیس به سقف فوتبالش رسیده.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد ۷۰۰ هزار دلاری به بیرانوند


در این سه سال بحث پیشنهادهای خارجی برای بیرانوند چند بار مطرح شده، ولی این بار به نظر می‌رسد پیشنهادها جدی‌تر است و احتمالاً شماره یک پرسپولیس تابستان پیش‌رو از این تیم جدا خواهد شد.
دیروز «گازتا داماگا» ی ترکیه خبر داد که بیرانوند مورد توجه دو باشگاه فنرباغچه و ریزه‌اسپور قرار دارد. همچنین تیم خنک بلژیک هم پیشنهادی ۷۰۰ هزار دلاری به پرسپولیس برای جذب بیرانوند ارائه داده است.
بیرانوند تا ۱۴۰۰ با پرسپولیس قرارداد دارد و هر باشگاهی خواهان او باشد باید از پرسپولیس رضایت بگیرد. برای دروازه‌بان اصلی تیم ملی ۷۰۰ هزار دلار رقم بالایی محسوب نمی‌شود و شاید پرسپولیس حاضر نشود با این رقم رضایتنامه‌اش را صادر کند. از طرف دیگر دروازه‌بانانی که به اروپا رفته‌اند، به ندرت توانسته‌اند جایگاه مناسبی پیدا کنند و معمولاً نیمکت‌نشین شده‌اند.
با این حال به نظر می‌رسد بیرانوند مصمم است که بازی در فوتبال اروپا را تجربه کند و سابقه خوب سال‌های اخیرش کمک خواهد کرد راحت‌تر به ترکیب اصلی برسد.
با پیشنهادهایی که رسیده احتمال اینکه این آخرین فصل حضور بیرانوند در پرسپولیس باشد، زیاد است. اگر این انتقال نهایی شود، جدی‌ترین گزینه جانشینی او رشید مظاهری خواهد بود که در سال‌های گذشته بارها نامش اطراف پرسپولیس مطرح شده.

شرط حسینی: رحمتی برود، دستمزدم ۲ برابر شود
همانطور که در روزهای گذشته نیز به آن اشاره شد، قرارداد سیدحسین حسینی با استقلال رو به پایان است و این دروازه‌بان برای توافقی دوباره باید رخ در رخ یارگیران این باشگاه قرار بگیرد. در همین راستا مسوولان باشگاه استقلال مقدماتی را فراهم کرده‌اند تا با این دروازه‌بان به توافق برسند اما ممکن است شروطی که حسینی پیش روی باشگاه استقلال قرار داده آنها را از تمدید قرارداد منصرف کند. حسینی در نشستی که با علی خطیر داشته خواستار افزایش دستمزدش تا دو برابر نسبت به رقمی که اکنون از استقلال می‌گیرد، شده است. این پیشنهاد در همان قدم اول با واکنش خطیر مواجه شده و مسوول نقل و انتقالات باشگاه استقلال به دلایلی آن را نپذیرفته و از حسینی وقت خواسته تا به آن پاسخ بدهد.
شرط دیگری که حسینی به آن اشاره کرده جدایی مهدی رحمتی است تا به این ترتیب او از ثابت بودنش در ترکیب استقلال مطمئن شود که این شرط نیز با واکنش خطیر مواجه شده است. ظاهراً مسوولان باشگاه استقلال نگرانی‌هایی بابت آینده پست دروازه‌بانی خود دارند و بر این باورند که نباید به این راحتی از کنار نام مهدی رحمتی که پیداست هنوز هم می‌تواند برای استقلال دروازه‌بانی کند، بگذرند. مسأله دیگری که شاید حسینی را از استقلال فصل بعد دور کند، رقم قراردادی است که از استقلال طلب کرده. به هرحال این ماجرا به احتمال بسیار زیاد وقت زیادی از مسوولان باشگاه استقلال خواهد گرفت و آنها را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میکائیل IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    حق بیرانوند است مگه رقیب هم داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس