کد خبر 958958
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
تخت روانچی: مذاکره تحت فشار و ارعاب را نمی‌پذیریم

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تأکید کرد ایران هرگز مذاکره در شرایط فشار حداکثری را نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کرد ایران نخواهد پذیرفت در شرایط فشار حداکثری با دولت آمریکا مذاکره کند.

بیشتر بخوانید:

تخت روانچی در این خصوص به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «همان‌طور که می‌دانید سیاست فشار حداکثری و پیشنهاد مذاکره دو مقوله کاملاً ناسازگارند. آمریکایی‌ها نباید انتظار داشته باشند که ایران پیشنهاد آنها برای مذاکره تحت فشار را بپذیرد. دلیلش این است که سیاست فشار حداکثری مشکلات زیادی را برای مردم ایران ایجاد کرده است. ما نمی‌توانیم مذاکرات مبتنی بر فشار، ارعاب و تهدید را بپذیریم.»

این دیپلمات ارشد کشورمان در واکنش به شدت گرفتن تهدیدهای آمریکا علیه ایران طی هفته‌های اخیر خاطرنشان ساخت: «از نظر ما این فقط یک جنگ روانی است. ما هرگز در همسایگی خود بحران و درگیری ایجاد نمی‌کنیم زیرا هیچ‌کس به جز واشنگتن و برخی حکومت‌های خاص در منطقه از درگیری نفعی نخواهد برد.»

تخت روانچی در خصوص اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه اگر ایران اقدامی در منطقه صورت دهد با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد نیز تصریح کرد: «بهتر است خود ترامپ به چنین سؤالاتی جواب دهد. اما باید بگویم ما روابط فوق‌العاده‌ای با همسایگان خود داریم. ایران در منطقه خلیج فارس واقع شده است، نه در خلیج مکزیک. این سؤالات را باید از کسانی پرسید که از هزاران مایل آن‌طرف‌تر به منطقه ما آمده‌اند. ما از منافعمان در منطقه خودمان حفاظت می‌کنیم، ما به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس هستیم.»

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سؤال که آیا ایران واقعاً به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است نیز گفت: «خیر، زیرا سلاح هسته‌ای بر خلاف اصول مذهبی ماست. رهبر معظم ما علیه تولید سلاح‌های هسته‌ای فتوا صادر کرده‌اند. علاوه بر این، سلاح هسته‌ای اساساً در ساختار دفاعی ایران جایی ندارد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    4 0
    تخت روانچی: مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیریم// ما فقط فشار تحت نام مذاکره را میپذیریم.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    3 0
    آقا هم فرمودند مذاکره را تحت هیچ شرایطی نمی پذیریم .انقدر خواب مذاکره را نبینید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس