کد خبر 958888
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
هادی مباشری

معاون اجرایی باشگاه استقلال می‌گوید بدقولی‌هایی که در این مدت صورت گرفته، باعث شد که باشگاه نتواند به بازیکنان پرداختی داشته باشد.

به گزارش مشرق، هادی مباشری، معاون باشگاه استقلال درباره دلایلی که منجر به اعتصاب بازیکنان این باشگاه در اعتراض به دریافت نکردن مطالبات‌شان، شد، اظهار کرد: اسپانسر باشگاه از ۱۲ فروردین هیچ پولی به ما نداده است. ما با اسپانسر مشکل نداریم. یک شرکت مجری در قالب یک قرارداد با ایرانسل، طبق سررسیدی مشخص و بدون توجه به این که درآمدزایی کرده یا نه به باشگاه استقلال پول باید پرداخت کند اما این شرکت با دلایلی واهی از تاریخ اول اسفند ۹۷ هیچ پرداختی‌ای به ما نداشته است. آن‌ها می‌گویند که مدیران قبلی پیش‌خور کردند ولی من دقایقی پیش که با آقای ملکی صحبت می‌کردند او گفت که هیچ پولی پیش‌خور نشده است.

او افزود: آقای ملکی شاهد است که ما تا تاریخ اول بهمن ۹۷ با این شرکت تسویه حساب کرده بودیم اما پس از آن طبق سررسید به ما پول ندادند و پس از آن سندسازی و فرافکنی کردند. در همین راستا ما از آن‌ها شکایت کردیم و پیگیر شکایت‌مان هستیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش هافبک سایپا به احتمال حضور در استقلال

 

معاون اجرایی باشگاه استقلال در ادامه گفت: تمرین استقلال برای بار اول نبود که با اعتصاب روبه‌رو می‌شد، یک بار دیگر هم این اتفاق رخ داده بود. باعث و بانی همه این اعتصاب‌ها این شرکت است. ما چند وقت هم هست که از طریق وزارت ورزش و جوانان تقاضای حسابرس کردیم تا حسابرس تبادلات مالی بین باشگاه و این شرکت را بررسی کند. قرارداد این شرکت از تاریخ ۱۲/‏۰۵/‏۹۶‬ برقرار شده و در تاریخ ۱۲/‏۰۵/‏۹۸‬ به پایان می‌رسد. این که در فصل ۹۷-۹۶ چه پول‌هایی رد و بدل شده، مشخص است. امسال ما سرمان بالاست و می‌گوئیم هیچ پولی نگرفتیم و اگر چیزی هم گرفته باشیم، حساب‌هایش مشخص است.

مباشری در پاسخ به این سوال که آیا دریافتی‌ای از سوی سازمان لیگ داشتند تا بتوانند بخشی از مشکلات را از این طریق حل کنند؟ توضیح داد: سازمان لیگ چند سال است که به هیچ باشگاهی بابت تبلیغات پول نمی‌دهد و همه ما بدهکار می‌شویم. بدهی‌ها هم بابت ۲۰ درصد فرضی بلیت‌فروشی است. اسپانسر بلیت را می‌فروشد ولی اطلاعات نمی‌دهد به همین دلیل سازمان لیگ به صورت چشمی تعداد هواداران را برآورد می‌کند و ۲۰ درصد خودش را از درآمدهای تبلیغات محیطی کم می‌کند. موارد دیگری هم بابت درصد قرارداد بازیکنان و جریمه‌های پشت‌سر هم کمیته انضباطی که برای درآمدزایی خودش است، وجود دارد که باعث می‌شود سازمان لیگ همیشه به ما بگوید که شما بدهکار هستید.

او درباره احتمال استعفای علی خطیر، معاون ورزشی استقلال اظهار کرد: آقای خطیر، فتحی و من از ۶ ماه پیش آمادگی استعفا دادن را داشتیم. شما نمی‌توانید خلاف رود شنا کنید. وقتی جو، سیستم و اسپانسر به این شکل عمل می‌کنند، وقتی نمی‌توانیم جواب بازیکن و افکار عمومی را بدهیم با وجود این که صادقانه کار می‌کنیم، تحت فشار قرار می‌گیریم.

معاون اجرایی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا با این اوصاف، باشگاه به بازیکنان حق می‌دهد، گفت: بازیکن حق و حقوقش را باید بگیرد. ما طی یک ماه گذشته خواب و خوراک نداشتیم و سعی کردیم مذاکره مستقیم با اسپانسرها داشته باشیم. کار سنگینی داشتیم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم. قول‌هایی به ما داده شده بود که به همین ترتیب، مدیرعامل به بازیکنان منعکس کرده بود. ما این وسط بدقول شدیم با این که کوتاهی از سوی اسپانسر بوده است و الان مجبور شدیم وارد دعوای حقوقی بشویم.

مباشری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان تا پایان فصل دریافتی خواهند داشت؟ بیان کرد: ما حتی شده پول دستی بگیریم، پول بازیکنان را می‌دهیم. آقای فتحی و یکی از اعضای هیأت مدیره دنبال این ماجرا هستند که مشکل بازیکنان را حل کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس