کد خبر 958638
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
علی اکبر طاهری گرشاسبی

مدیرعامل سابق پرسپولیس به موضوع جانبداری برای دستیابی به قهرمانی این تیم واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر طاهری در خصوص جنجال‌های این روزها مبنی بر جهت‌دار بودن قضاوت‌ها برای قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: اصلاً این صحبت‌ها مطرح نیست چرا که امر قضاوت امر بسیار محترمی است. کسی که داوری می‌کند چون امر مهمی است خیلی قابل احترام است. حالا در صحنه ورزشی و به خصوص فوتبال تصمیم‌گیری و قضاوت لحظه‌ای کار را دشوار می‌کند. خودتان را جای داور بگذارید و باید در یک لحظه قضاوت کند و طبیعتاً ممکن است اشتباه کند و نباید آن را به مسائل دیگر ربط داد.

وی افزود: الان که هنوز سیستم VAR به فوتبال ما نیامده و داور باید بر اساس مشاهداتش در لحظه تصمیم بگیرد و کارشناسی‌هایی که انجام می‌شود بعداً از طریق صحنه آهسته و از زوایای مختلف دیده می‌شود و در این شرایط و قضاوت راحت‌تر است. با مطرح کردن این موارد می‌خواهند موفقیت پرسپولیس را زیر سوال ببرند در حالی که تیم ما سه فصل قبل وقتی توپ به سر و سینه می‌خورد پنالتی می‌گرفتند. ما در آن فصل از ناداوری ضربه خوردیم و اگر اینطور نبود به خاطر تفاضل گل جام را از دست نمی‌دادیم.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در ادامه گفت: اگر کسی اعتقاد دارد نتایج مهندسی می‌شود بیاید اشتباهات داوری در طول فصل را بررسی کند و ببیند این شرایط تنها برای یک تیم رخ داده و یا در مورد همه تیم‌ها بوده است، در آمار می‌بینیم که اشتباهات داوری برای همه تیم‌هاست. البته این میزان اشتباه داوری هم قابل قبول نیست و باید فکری برای آن شود. ما قبلاً هم که از این مساله آسیب دیده بودیم در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر و خیلی از مسئولان گفتم باید برای اعتقاد سطح داوری برنامه داشته باشید تا قابلیت داوران بالا برود. باید برنامه طولانی مدت ریخته شود و کلاس‌های آموزشی گذاشته شود ولی در عمل اتفاقی نیفتاد. فدراسیون باید به طور جدی به این مساله بپردازد که متاسفانه کمتر می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

استارت پرسپولیس برای کهکشانی شدن

 

طاهری در مورد اینکه گفته می‌شود مسئولان عالیرتبه و سیاستمداران در نتایج بازی‌ها دخالت می‌کنند هم گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی نیست و این اتفاق ممکن نیست. زمانی که خود من در رأس کار بودم امور را رصد می‌کردم و به هیچ عنوان چنین مسائلی وجود نداشت. اصلاً در شان این افراد نیست که به فوتبال و مسائل آن ورود کنند. خیلی بد است که یک مقام عالیرتبه ورود کند و مثلاً به داور بگوید به خاطر من سوت را اینوری بزن! این اصلاً شدنی نیست. حالا اگر یک شخصیت سیاسی از علاقه خودش به تیمی صحبت کرده مربوط به خودش است و این در دنیا هم مرسوم است.

وی با اشاره به اتفاقات دوران حضورش در مدیریت پرسپولیس درباره نتایج عجیب گفت: ببینید این مساله بیشتر از سوی عوامل اطراف شکل می‌گیرد. یک آقایی بود که بازی در تیمش یک بازیکن خیلی راحت هند داد و موقعیت‌های جلوی دروازه را قل می‌دادند برای دروازه بان حریف اما بعد آمدند و گفتند شما چرا در مشهد بازی نکردید! آقا خودت بازی‌ات را نمی‌بری و بعد از دیگران انتظار داری؟ تیم من محکم بازی نکرد؟ اگر اینطور بود که بازیکن تیمم در آستانه بازی حساس آسیایی که می‌توانست منجر به حذف ما شود در مشهد کتفش داغان نمی‌شد. این تیم من بود که بیشترین ضربه را از داوری خورد و کمیته داوری هم فقط عذرخواهی می‌کرد. عذرخواهی شما به چه درد من می‌خورد وقتی تیمم در هفته پایانی به خاطر چند گل اینور آنور قهرمانی را از دست داد.

طاهری در خصوص مشکلات مالی که این روزها حول باشگاه پرسپولیس وجود دارد گفت: والا دوران ما که می‌گفتند مشکل مالی که ندارند هیچ، بلکه سه نفر از اطرافیان تیم هم نفری ۸۵ میلیون پاداش فقط از یک بازی گرفته‌اند. خوشحالم که ایجاد درآمدزایی به شکل کنونی از زمان من شکل گرفت. زمانی هم که خواستند بروم، قرارداد ایرانسل را امضا کردم و طبق همان پیش بینی قرار بود درآمد آن در این فصل ۸۰ میلیارد باشد و در حال حاضر باید به آن نقطه رسیده باشند. البته تورم در فوتبال را هم نباید نادیده گرفت و هر سال مبلغ قراردادها به شکر عجیبی بالا می‌رود و هزینه زیادی روی دست باشگاه می‌گذارد. در چنین شرایطی کار کار مدیریت را این است که بالانس انجام شود. اما به من ارتباط ندارد که که بعضی از آقایان آنبالانس را ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: زمان ما هم مشکلات مالی زیادی بود و مطالبات بازیکنان و کادرفنی در آن مقطع هم به تاخیر افتاد. تاخیر ما به دلیل تاخیر در زمان ورود پول به باشگاه بود و ما آن را به خوبی مدیریت کردیم و به بچه‌ها می‌گفتم صبور باشند تا پول بیاید و آنها هم شرایط را درک می‌کردند. مدیریت هزینه باشگاه کار سختی است و اگر میزان ورودی کمتر از هزینه‌ها باشد نمی‌توانید آن را تامین کنید. وقتی مطالبات بازیکنان و کادرفنی عقب بیافتد تا یک زمانی تحمل می‌کنند ولی بعد از آن روحیه و انگیزه‌شان از بین می‌رود و روی عملکرد تیم تاثیر می‌گذارد.

طاهری با اعلام اینکه برخلاف برخی از افراد نمی‌خواسته در زمان خروجش از باشگاه، مشکل مالی گریبان تیم را بگیرد گفت: زمانی که بودم یک سری از دوستان بودند که البته اسم‌شان را نمی‌آورم و می‌گفتند حاجی امضا کن! اسپانسر هر چه داد امضا کن، بازیکن هر چه خواست امضا کن، چه می‌شود مگر؟ فردا می‌گذاریم و می‌رویم و هر کس آمد خودش پاسخگو باشد. من گفتم نمی‌کنم! ما نباید کاری کنیم و بگوییم برای دیگری بد است و برای خودمان خوب است. بعدی باید بیاید جواب بدهد و ما خوشنام برویم. اعتقادم این است که النجات فی الصدق و ما به این همه هوادار دین داریم و باید جوری رفتار کنیم.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    22 25
    نجست است این قهرمانی
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      4 3
      نجست نوشتنت معلومه چقدر شعور داری
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    به روباه گفتن شاهدت کیه ؟ گفت دمم
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    5 3
    عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه، این ضرب المثل در مورد استقلال صدق میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس