کد خبر 958573
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
بندر الفجیره امارات

قیمت نفت در مبالادت امروز به علت افزایش نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه در منطقه خاورمیانه، حتی باوجود نگرانی تاجران در مورد رشد اقتصادی جهان در بحبوحه بن‌بست مذاکرات تجاری آمریکا و چین، افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت در مبالادت امروز به علت افزایش نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه در منطقه خاورمیانه، حتی باوجود نگرانی تاجران در مورد رشد اقتصادی جهان در بحبوحه بن‌بست مذاکرات تجاری آمریکا و چین، افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۸۹ سنت افزایش ۷۱.۵۱ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۵۱ سنت افزایش ۶۲.۱۷ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

بیشتر بخوانید:

بندر الفجیره امارات کجاست و چه ارتباطی با تنگه هرمز دارد؟ + نقشه میدانی

عربستان امروز اعلام کرد دو تانکر نفتی عربستان در میان نفتکش‌هایی هستند که در سواحل امارات دچار حادثه شدند.

ابهیشک کومار، تحلیلگر بخش انرژی اینترفکس در لندن گفت: «افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، به همراه کاهش شدید عرضه نفت از سوی ونزوئلا و ایران همچنان از عوامل افزایش قیمت نفت هستند.»

بازارها درخواست واشنگتن برای کاهش صادرات نفت ایران به صفر و کاهش صادرات نفت ونزوئلا تقویت شده است، در عین حال مشکلات زیرساختی هم باعث کاهش تولید شده است.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، در ماه نوامبر مجدداً تحریم‌ها علیه ایران را فعال کرد.

سرمایه‌گذاران همچنین بر کاهش عرضه به دنبال کاهش تولید اوپک از ابتدای سال جاری میلادی متمرکز شده‌اند. توافق جمعی وجود دارد که اوپک و هم پیمانانش توافق کاهش تولید را در ماه ژوئن تمدید خواهند کرد.

کومار توضیح داد اختلاف تجاری میان واشنگتن و چین که هفته گذشته شدت گرفت، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

بر اساس آمار آژانس بین‌المللی انرژی، آمریکا و چین با هم در سه ماهه نخست سال جاری، ۳۴ درصد مصرف نفت جهان را به خود اختصاص داده بودند.

کومار افزود: «جنگ تجاری آمریکا و چین قرار است شدت یابد که این امر افزایش قیمت‌ها را محدود می‌کند.»

شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی فعال این کشور را برای سومین هفته متوالی در ۴ هفته گذشته کاهش دادند و مجموع این دکل‌ها به ۸۰۵ دکل فعال رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس