اخبار ویژه روزنامه ها

صادق زیباکلام به‌جای اعتراض به عملکرد آمریکا، به دولت روحانی اعتراض کرده که چرا با آمریکا تنش‌زدایی نمی‌کند (!)

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

کیهان

رادیو فردا: آمریکا می‌داند تهدید ایران به تلافی کاملاً جدی است

رادیو فردا تصریح کرد آمریکا تهدید نظامی ایران را کاملاً جدی می‌گیرد.

وبسایت رادیو فردا در تحلیلی نوشت: دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد معافیت‌ها در زمینه تحریم‌های نفتی را چند کشور واردکننده نفت ایران تمدید نخواهد کرد و روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت دوره شش ماهه این معافیت به پایان رسید. کشورهایی که از این تاریخ به بعد از ایران نفت بخرند، ممکن است جریمه شوند و دسترسی آنها به بازار مالی آمریکا ممنوع شود. آمریکا به فشارهای خود برای قطع کامل صادرات نفت ایران ادامه خواهد داد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور و تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران تهدید کرده‌اند که در صورت ممانعت آمریکا از صادرات نفت ایران جریان انتقال نفت از خلیج فارس را مختل کرده و به طور مشخص تهدید کرده‌اند که تنگه هرمز را مسدود خواهند کرد.

دولت آمریکا این تهدید ایران را جدی گرفته است. ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده جدید نیروهای آمریکا در خاورمیانه و آفریقا، روز شنبه گفت آمریکا برای مقابله با هرگونه اقدام خطرناک ایران منابع ضروری را اعزام و مستقر خواهد کرد.

نگرانی‌های آمریکا فراتر از تهدیدهای نظامی است و اقدامات تروریستی نیروهای وابسته به ایران در سطح منطقه و حتی خاک آمریکا را نیز دربرمی‌گیرد. رئیس اف بی آی هفته گذشته گفت تهدیدهای نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی آن را جدی می‌گیرد.

نیروی قدس جوانان شیعه تندرو در سراسر خاورمیانه (عرب، افغانی و پاکستانی) را بسیج کرده، آموزش داده و مسلح کرده است. سپاه پاسداران تعداد این نیروها را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. بسیاری از آنها تحت فرماندهی نیروی قدس در سوریه و عراق جنگیده‌اند. آنها یک نیروی ایدئولوژیک وفادار و به شدت آموزش دیده هستند و سال‌ها تجربه نبرد دارند. اگر ایران تصمیم بگیرد می‌تواند از این نیرو برای حملات به اهداف آمریکایی و متحدان آن کشور استفاده کند.

در مورد تهدید مستقیم ایران علیه نیروهای آمریکایی باید یادآوری کرد که صحنه عملیات لزوماً به خلیج فارس محدود نخواهد شد. به عنوان مثال شبه‌نظامیان شیعه عراقی که تحت فرمان نیروی قدس هستند می‌توانند حملات خود به نظامیان و تأسیسات آمریکا در خاک عراق را از سر بگیرند.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در جنگ عراق بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی بر اثر بمب‌های ضد خودرو و مین‌گذاری‌های گروه‌های شیعه تحت فرمان نیروی قدس کشته شدند. این شبه‌نظامیان شیعه عراقی اکنون به تلافی قطع صادرات نفت ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی می‌توانند تأسیسات نظامی و مراکز دیپلماتیک آمریکا در خاک عراق را هدف حمله قرار دهند.

شورشیان حوثی یمن که توسط نیروی قدس آموزش دیده‌اند، می‌توانند به وسیله موشک‌های ضدشناوری که نیروی قدس به آنها داده و یا به وسیله قایق‌های حامل مواد منفجره به کشتی‌های آمریکایی و کشورهای متحد آن در آبراه باب‌المندب حمله کنند و یا حتی تلاش کنند این آبراه را که همچون تنگه هرمز در حمل و نقل دریایی بین‌المللی و از جمله انتقال نفت نقش حیاتی دارد، مسدود کنند.

حسین فریدون برای کدام اتهامات محکوم شد؟

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت اخیراً از صدور حکم حسین فریدون خبر داد.

به گزارش تسنیم، حسینی درباره حکم حسین فریدون اظهار کرد: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده است. وی در پاسخ به این سوال که: «فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد؟» گفت: آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است.

یادآور می‌شود اتهامات فریدون در چهار جلسه دادگاه رسیدگی شد. او ۵ تیر ۹۶ بازداشت و پس از تامین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

اما اتهامات حسین فریدون چه بوده است؟ خبرگزاری فارس اسفندماه گذشته از قول یک منبع آگاه گزارش داده بود، اتهامات حسین فریدون در پرونده‌ای که در حال حاضر در دستگاه قضا در حال پیگیری است مربوط به ارتشا و پولشویی است و رد پول کثیف در این پرونده قابل مشاهده است.

وی افزود: وی در قبال دریافت رشوه رایزنی‌های موثری را برای سپردن مسئولیت‌هایی در بانک‌ها و دیگر بخش‌های تاثیرگذار اقتصادی به افرادی خاص انجام می‌داده است و این افراد در مقابل مبالغ هنگفتی را به وی پرداخت می‌کرده‌اند.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که برآورد اولیه مبالغ مربوط به ارتشا و پولشویی به چند ده میلیارد تومان بالغ می‌شود و کارشناسان حقوقی احتمال صدور حکم مجازات سنگین برای وی را بسیار محتمل می‌دانند. بر این اساس در این پرونده اسامی افرادی مانند دانیال زاده و برخی روسای سابق بانک‌ها از جمله صدقی مدیرعامل نجومی‌بگیر سابق بانک رفاه نیز شنیده می‌شود.

در همین حال آقای محسنی اژه‌ای سه سال قبل درباره دستگیری رسول دانیال‌زاده یکی از بدهکاران بانکی و ارتباط وی با حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ارشد روحانی گفت: این فرد دستگیر شده و دادسرا مشغول تحقیقات است و ارتباطش با آن فرد (فریدون) روشن است.

همچنین، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس نیز تیرماه سال ۹۵ در نشست خبری با نام بردن از دو بدهکار بانکی به‌نام‌های «مالامیری» و «رسول دانیال‌زاده» اظهار داشت که این دو نفر با حسین فریدون در ارتباط هستند.

وی گفته بود که «بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و این دو نفر این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً با کارمزد صفر درصد از بانک دریافت کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری مجدد در بانک ملت سالانه ۲۴ درصد سود گرفتند. این اشخاص توسط حسین فریدون کادرسازی می‌شوند و این کار مستقیماً دست در بیت‌المال کردن است».

نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس هم گفت: حسین فریدون در انتصاب مدیران عامل بانکها اختیاراتی داشته و با لابی‌گری آنها را در جایگاه مدیرعاملی منصوب می‌کرده است. اما با گذشت زمان ابعاد دیگری از پرونده حسین فریدون افشا شد.

پس از انتشار فیش‌های حقوقی برخی مدیران دولتی، در یک فقره مدیرعامل بانک رفاه، در طول نزدیک به ۲۰ روز پایان سال ۹۴، بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان دریافتی تحت عناوین مختلف داشته است. ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه درباره تخلفات مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه به‌خاطر تخلفات بزرگی که قبلاً در بانک ملی داشته، فاقد صلاحیت برای مدیرعاملی بانک رفاه کارگران بود اما با فشار حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) و لابی‌گری وی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد.

در ادامه ماجرای ارتباط فریدون با صاحبان پرونده‌های اقتصادی، نام وی در پرونده علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل معزول بانک ملت نیز به‌چشم می‌خورد. رستگار سرخه‌ای که در مسئله فیش‌های حقوقی از سمت خود عزل شده بود، پس از مدتی به‌اتهام عضویت در یک شبکه بزرگ فساد بانکی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شد. وی در جریان کشف یک باند سازمان‌یافته فساد بانکی دستگیر شد.

تاسیس صرافی هنگام حضور در دولت، نقش‌آفرینی در پرونده حقوق‌های نجومی، دست داشتن در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه کارگران، نقش‌آفرینی در پرونده فساد مالی مدیرعامل پیشین بانک ملت، و معرفی غیر قانونی برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه شهید بهشتی از جمله مواردی است که در رسانه‌ها به عنوان اتهامات فریدون مطرح شده و مشخص نیست که وی برای کدام یک از اتهامات محکوم شده است.

شغل تازه آقای بزکچی دلالی و شرخری برای دولت ترامپ!

صادق زیباکلام به‌جای اعتراض به عملکرد آمریکا، به دولت روحانی اعتراض کرده که چرا با آمریکا تنش‌زدایی نمی‌کند (!)

وی در روزنامه زنجیره‌ای آرمان می‌نویسد: آقای ظریف در آمریکا پیشنهاد کرد که ایران حاضر است در مورد زندانیان آمریکایی یا ایرانیانی که پاسپورت آمریکایی دارند و در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند و ایرانیانی که به‌واسطه دورزدن تحریم‌ها محکومیت پیدا کرده و در زندان‌های آمریکا به‌سر می‌برند با آمریکا مذاکره کند، اما این همه آنچه که آقای ظریف گفت نبود؛ چرا که ظریف سعی کرد پیام مهم دیگری نیز به ترامپ منتقل نماید و آن پیام این بود که آقای ترامپ اگر شما وابستگی خود را به آنچه که ظریف گروه (بی) می‌خواند؛ یعنی بن‌سلمان، بولتون، بن‌زائد و بنیامین نتانیاهو، که خواهان براندازی هستند و طبیعی است که نمی‌توان درباره آنها حرفی زد و همه‌چیز عیان است.

این پیشنهادات از سوی ایران بسیار مهم بودند. به بیان ساده‌تر ایران موضوع آشکاری را متوجه آمریکا کرده بود، اما هنوز انعکاس این اخبار در رسانه‌های بین‌المللی، ایرانی و آمریکایی مطرح بود که مسأله تنگه هرمز مطرح شد. در حقیقت زودتر از آنکه ترامپ به آقای ظریف پاسخ دهد به وی پاسخ داده شد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و دروغ می‌گویند و...

وی می‌افزاید: واقعیت آن است که آیا می‌خواهیم به سمت‌وسوی تنش‌زدایی با آمریکا برویم یا نمی‌خواهیم؟ بگذارید به شکل دیگری به مسأله نگاه کنیم؛ مردم‌سالاری را هرطور که تعریف کنیم معنای آن این است که وقتی مردم در یک انتخابات عمومی دولتی را انتخاب می‌کنند آن دولت موظف است که حسب اراده مردمی که به وی رأی داده و او را برگزیده‌اند رفتار نماید.

بسیاری از ۲۴ میلیون نفری که در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به آقای روحانی رأی دادند خواهان تنش‌زدایی هستند. بنابراین سوال اینجاست که آیا انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ می‌تواند معنا و مفهومی داشته باشد؟ اگر یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های آن انتخابات که تنش‌زدایی بود تحقق لازم پیدا نکند و همچنان همان رویه ادامه یابد این سوال مطرح می‌شود که پس آیا کسانی که می‌گویند انتخابات در ایران خیلی مواضع را تغییر نمی‌دهد، درست است.

زیباکلام البته مانند همیشه- مثلاً- زرنگ‌بازی در می‌آورد و خود را پشت مردم پنهان می‌کند. اما عمداً نمی‌گوید که در تمام نظرسنجی‌ها، بالای ۹۰ درصد مردم می‌گویند آمریکا قابل اعتماد نیست. در عین حال باید از زیباکلام پرسید وقتی طرف مقابل به تعهدات خود- نه فقط در قبال ایران بلکه کشورهای دیگر و حتی سازمان‌های بین‌المللی- پایبند نیست و زیر پا می‌گذارد، مذاکره و تنش‌زدایی و توافق دقیقاً به چه معناست؟ چیزی جز دادن امتیاز یکطرفه؟! و با این وصف باید پرسید آیا آقای زیباکلام، دلالی دولت ترامپ را می‌کند و نقش شرخرها را برعهده گرفته است؟

آقای زیباکلام همه کوپن‌های توجیه و ماله‌کشی سیاست‌های آمریکا را در ماجرای ماله‌کشی برجام سوزانده و اکنون اگر خیلی توانمند باشد، باید جواب چک برگشتی‌های برجام را بدهد که به قول آقای ظریف، «اروپایی‌ها حتی یک‌درصد تعهدات خود را هم اجرا نمی‌کنند» و به تعبیر آقای عراقچی «عایدی ایران از برجام، نزدیک صفر است».

کارشناس حامی دولت: قرار نبود دست خود را با برجام ببندیم

یک کارشناس حامی دولت می‌گوید: این استدلال که حرکتی نکنیم زیرا آمریکا همین را می‌خواهد، متعلق به زمانی بود که آن‌ها خط قرمزهای ما را رعایت می‌کردند؛ اکنون ترامپ دو خط قرمز ایران را رد کرده؛ چرا باید از برجامی که خودمان درست کردیم، بترسیم؟

رحمان قهرمان‌پور در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار داشت: کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که پس از برجام متوقف شده بود، از این نظر که می‌تواند ما را از این وضع انفعال در بیاورد، حرکت مثبتی است. به هر حال تمام دنیا و افکار عمومی شاهد این هستند که ترامپ نه تنها از برجام خارج شده، بلکه خلاف بین‌المللی و خلاف منشور سازمان ملل، یک نیروی نظامی رسمی کشور را در گروه تروریستی قرار داده؛ معنای آن مشخص است و تبعات حقوقی زیادی دارد.

قهرمان‌پور ادامه داد: مسئله دیگر اینکه قرار بود در چارچوب برجام ایران بتواند نفت خود را بفروشد و از امتیازات اقتصاد جهانی بهره بگیرد. اما ترامپ رسماً اعلام کرده که نمی‌خواهد اجازه دهد که ایران نفت خود را بفروشد و سیاست صفر کردن صادرات نفت ایران را در پیش گرفته. ازآن سو هم خیلی از بانک‌های بزرگ جهانی به‌خاطر آمریکا حاضر به همکاری با بانک‌های ایرانی نیستند.

هم این آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند هم اروپایی‌ها اینستکس را اجرا نمی‌کنند. بنابراین در چنین شرایطی هم از نظر حقوقی هم از نظر سیاسی ایران به نوعی حق دارد که اقدام متقابل انجام دهد. او در ادامه افزود: به نظرم این گام اولی است که ایران بر می‌دارد و اگر در ادامه اروپایی‌ها، رفتارشان را مورد بازبینی‌ها قرار ندهند یا آمریکایی‌ها به این رفتار ادامه دهند، به احتمال زیاد ایران گام‌های دیگری هم بر خواهد داشت که بتواند شرایط را تغییر دهد و از ادامه وضع موجود جلوگیری بکند.

وی افزود: فشاری که آمریکا و اروپا به ایران آورده‌اند و ایران هم یک نوع صبر استراتژیک در پیش گرفته، باعث شده که طرف مقابل احساس کند که ایران به رفتار خود ادامه خواهد داد و بنابراین فشارها را به نوعی بیشتر کرده. یعنی ترامپ بدون توجه به رفتارهای ایران این دو خط قرمز ایران را پشت سر گذاشته یعنی هم سپاه را در فهرست تروریستی قرار داده و هم سیاست صفر کردن صادرات نفت ایران را در پیش گرفته است.

قهرمان‌پور درباره تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران و اینکه ایران نمی‌تواند آب سنگین تولیدی خود را مطابق برجام از کشور خارج کند و ناخواسته ممکن است برجام را نقض کرده باشد، گفت: برجام را خود ایران درست کرده؛ قرار نیست که ما از چیزی که خودمان درست کردیم، بترسیم. به هرحال در حال حاضر آمریکا برجام را نقض کرده و از آن خارج شده است.

قهرمان‌پور افزود: کسانی استدلال می‌کردند که ایران حرکتی نکند که مثلاً آمریکا همین را می‌خواهد؛ اما این برای زمانی بود که آمریکا خط قرمزهای ایران را رعایت می‌کرد. اروپایی‌ها برای برجام امروز و فردا می‌کنند و هیچ اتفاق عملی هم نیفتاده. بزرگترین اتفاق فقط ثبت شدن آن در یک شرکت و روی کاغذ است.

قرار بود که ما از برجام چه چیزی به دست آوریم؟ قرار بود نفت را راحت بفروشیم، پول نفت را بتوانیم به کشور برگردانیم، نیازهای خود را بخریم و از مزایای بانک‌های جهانی استفاده کنیم. از آن طرف هم تعهداتی مانند غنی‌سازی آب سنگین تعداد سانتریفیوژها و … دادیم. وقتی ما در عمل چیزی دریافت نکردیم ضرورتی ندارد که به روال سابق عمل کنیم.

ایران

تجمعات بدون مجوز آزاد می‌شود

خبر اینکه، الزام به دریافت مجوز برای برگزاری تجمعات اعتراضی از طرح مجلسی‌ها در مورد «تشکیل اجتماعات» حذف شده است. آن‌طور که یکی از امضاکنندگان این طرح به «ایران» خبر داده، این تصمیم در کمیته ویژه بررسی این طرح در کمیسیون شوراها اخذ شده است.

طرح تشکیل تجمعات سال ۹۶ و بعد از اعتراضات دی‌ماه با پیشنهاد احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شد و هدف از آن ایجاد امکان برپایی آزادانه‌تر تجمعات برای احزاب و اقشار مختلف مردم بود. بر اساس بخشی از این طرح «علاوه بر احزاب اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند با کسب مجوز از وزارت کشور راهپیمایی، اعتصاب، تحصن و… برگزار کنند.»

اکنون اما آن‌طور که کمیته ویژه کمیسیون شوراها برای این طرح به جمع‌بندی رسیده، قید مربوط به الزام کسب مجوز از وزارت کشور در این طرح حذف شده است. توجیه حذف این قسمت توسط نمایندگان، ارجاع به اصل ۲۷ قانون اساسی است.

این کمیته معتقد است که کسب مجوز وزارت کشور در این خصوص هیچ ضرورت و الزامی ندارد و تنها اطلاع دادن برگزاری این دست تجمعات به وزارت کشور و نهادهای مربوطه کافی خواهد بود. این طرح اگر با این شکل تبدیل به قانون شود، امکان برگزاری تجمعات عمومی در کشور تقریباً آزاد خواهد بود.

خراسان

خبر خوش برای مدیرانی که «فوق العاده خارجی» می گیرند

در حالی که بر اساس بخشنامه سال ۱۳۹۵ سازمان مدیریت، مواردی چون عیدی، حق مأموریت روزانه و حق التدریس کارکنان واجد شرایطی که در خارج از وقت اداری با ضوابط مربوط انجام می شود، از شمول سقف پرداخت مصوب شورای حقوق و دستمزد خارج شده بود، طبق ابلاغیه یک مسئول مهم دولتی به همه سازمان ها و ادارات در روزهای اخیر، "فوق العاده اشتغال خارج از کشور" نیز به موارد استثنا اضافه شده است.

عملکرد دولتی ها در حقوق شهروندی زیر دست روحانی

طبق بخشنامه دولت به همه دستگاه های اجرایی، از آنها خواسته شده با توجه به ضرورت تدوین گزارش تحلیلی نحوه اجرای مصوبه سال ۱۳۹۷ در حوزه حقوق شهروندی در نظام اداری، مدیران مربوطه باید تا پایان اردیبهشت ماه ضمن تهیه گزارش مستند نحوه اجرای موارد ابلاغی با امضای بالاترین مقام دستگاه، آن را برای جمع بندی و ارسال از سوی سازمان اداری و استخدامی و تقدیم به رئیس جمهور ارسال کنند.

آرمان

چالش نام «محمد» در آلمان

شنیده شد که اقدام توئیتر در بستن یک‌روزه حساب خانم سوسن چلبی در آلمان بازتاب گسترده‌ای یافته است. چلبی از خانواده‌ای فلسطینی است ولی در آلمان زاده شده. او عضو ارشد حزب سوسیال دمکرات است و تا سال ۲۰۱۶ معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان بود. از ۲۰۱۶ به این سو نماینده ایالت برلین در دولت فدرال آلمان و مدیرکل فعالیت‌های مدنی در دولت برلین است.

توئیتر حساب کاربری چلبی را بعد از آن بست که او با فهرست‌کردن همه اعضای خانواده‌اش که «محمد» بخشی از نام آنهاست، خطاب به حزب راست پوپولیست آلمان (آلترناتیو برای آلمان) AFD نوشت:«همچنان تلاش خواهیم کرد که این نام از صفحه روزگار محو نشود.»

این توئیت واکنشی بود به پوستر تبلیغاتی حزب آلترناتیو برای آلمان که در آن با اشاره به نتیجه آمار یادشده، در زیر عکس یک کودک ریش‌دار نوشته است: آیا برلین نشان نمی‌دهد که نوعی اسلامیزه‌کردن جامعه آلمان در جریان است؟ حزب یادشده این پوستر را بعد از آن منتشر کرد که یک آمار جدید «انجمن زبان آلمانی» نشان داد که نام «محمد» در سه ایالت از ۱۶ ایالت آلمان در میان ۱۰ نام محبوب برای نامگذاری نوزادان بوده است. در یکی از این سه ایالت (برلین) این نام در راس ۱۰ نام برتر قرار داشته است.

فقط با چادر بیایید

شنیده شد که دادگستری قزوین طی اعلام اطلاعیه‌ای گفت: ضمن تشکر و قدردانی از اکثریت بانوان اعم از ارباب رجوع، وکلا، نمایندگان حقوقی ادارات و کارشناسان دادگستری که جهت حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی و پاسداری از خون شهدا و عمل به احکام اسلامی در مراجعه به دادگستری با حجاب اسلامی برتر در مراجع قضائی حاضر می‌شوند و همچنین تشکر از آن دسته از بانوانی که با حجاب مانتو رعایت این امر را نموده‌اند. از آنجایی که متاسفانه با تذکر و اعلام رعایت مقررات شرعی و قانونی جهت رعایت حجاب، تعدادی از بانوان اعم از وکلا، نمایندگان حقوقی ادارات، کارشناسان و ارباب رجوع بدون رعایت حجاب اسلامی در مراجع قضائی حاضر می‌شوند که موجب اعتراض همکاران و مومنین شده است، بدین‌وسیله لازم است در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و رعایت مقررات قانونی و درآستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی با حجاب برتر (چادر) در مراجع قضائی سراسر استان حاضر شوند و رعایت این امر برای کلیه بانوان از ابتدای ماه مبارک رمضان مورخ ۱۶/‏۰۲/‏۹۸‬ الزامی است.

قرارداد غیرقانونی علی اکبری با سازمان UFC

شنیده شد که نشست خبری امیر علی‌اکبری که همزمان با امضای قراردادش با سازمان UFC بود روز شنبه برگزار شد و این نشست خبری بازتاب زیادی داشت، اما در کمتر از ۴۸ ساعت سازمان ACA که قبلاً امیر علی‌اکبری برای آن مبارزه می‌کرد، به این قرارداد جدید وی با سازمان UFC واکنش نشان داد.

الکسی یاتسنکو رئیس سازمان ACA روسیه با انتشار بیانیه‌ای رسماً از غیرقانونی‌بودن قرارداد امیر علی‌اکبری و سازمان UFC خبر داد! در این بیانیه آمده است که: فایتر ایرانی امیر علی‌اکبری از انعقاد قرارداد با سازمان UFC خبر داده در حالی که فراموش کرده تحت قرارداد قانونی سازمان ACA است. ما به ورزشکار (امیر علی‌اکبری) این مساله را یادآوردی کردیم و اخطاری را هم برای نایب‌رئیس و مچ میکر UFC «شان شلبی» و«مایک ماینارد» به‌همراه تمام مدارک و مستندات فرستادیم‌.

خودکشی زن جوان در کمپ باشگاه استقلال

شنیده شد که زن جوان تهرانی در اقدامی هولناک پس از جر و بحث با شوهرش خود را از ساختمان پنج‌طبقه به پایین پرتاب کرد و جان سپرد. خبر خودکشی زن ۳۶ ساله‌ای در بلوار فردوس غرب به کلانتری ۱۱۳ شهرزیبا پایتخت گزارش شد.

ماموران پلیس با حضور در محل حادثه با جسد زن جوانی که از بالای ساختمان پنج طبقه منزلشان خود را در محوطه کمپ باشگاه استقلال تهران پرتاب کرده بود مواجه شدند. همسر این زن که در شوک این حادثه به‌سر می‌برد در اظهاراتش به ماموران کلانتری گفت: «همسرم به بیماری افسردگی دچار شده بود و ساعاتی قبل بین ما یک درگیری لفظی رخ داد که در ادامه همسرم مقابل چشمان من خود را از ساختمان به پایین پرتاب کرد و جان باخت.»

مذاکره بایرن با گزینه سرمربیگری ایران

شنیده شد که نشریه کاتالونیایی «موندو دپورتیوو» خبر داد حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی تیم فوتبال بایرن مونیخ در شهر مادرید با خولن لوپتگی دیدار کرده تا او را برای سرمربیگری باوارایی‌ها در فصل آینده متقاعد کند. میزان نوشت؛ این سرمربی اسپانیایی که دوره موفقی را در تیم ملی فوتبال اسپانیا داشت، دو روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به‌دلیل پایبندنبودن به قراردادش با فدراسیون فوتبال اسپانیا و معرفی زودهنگامش به‌عنوان سرمربی جدید رئال مادرید، از سمت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا اخراج شد. لوپتگی ۵۲ ساله در رئال مادرید هم تنها چهارماه و نیم دوام آورد و به‌دلیل کسب نتایج ضعیف از سمت سرمربیگری این تیم کنار گذاشته شد. اخیراً از این سرمربی اسپانیایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران یاد شده بود.

سلاح‌های غیرمجاز در دسترس است

شنیده شد که رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه به نمایش گذاشتن افعال مجرمانه در فضای مجازی جرم است، گفت: حمل، نگهداری و خرید و فروش سلاح غیرمجاز در قانون ما جرم است و نیروی انتظامی باید در صورت شهود چنین جرائمی با آن برخورد کند.

الهیار ملکشاهی افزود: قانونگذار برای خرید و فروش، قاچاق حمل و نگهداری بدون مجوز سلاح جنگی مانند سلاحی که فرد ضارب در همدان به کار برده است مجازات ۳ سال تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته است. اعمال مجرمانه مرتبط با سلاح‌های شکاری نیز ۶ ماه تا ۳ سال حبس دارد، اما آیا دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با این جرائم مقابله می‌کنند؟ متاسفانه سلاح‌های غیرمجاز به وفور در دسترس مردم است.

دستگیری ۵۷ قاچاقچی در کردستان

شنیده شد که فرمانده مرزبانی کردستان، از کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال طی یک‌ماه گذشته خبر داد. سردار کیومرث شیخی اظهار کرد: در راستای رصد و پایش مرزهای استان و تشدید مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مرزبانان این استان طی یک‌ماه گذشته توانستند از خروج ۱۹‌ هزار لیتر سوخت قاچاق ار مرزها ممانعت کنند. وی با اشاره به دستگیری ۵۷ قاچاقچی و توقیف ۴۷ دستگاه خودرو در این رابطه تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان، ارزش ریالی سوخت کشف شده ۱۰‌ میلیارد ریال برآورد شده که پس از تشکیل پرونده به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

شکایت حقوقی علیه میثاقی

شنیده شد که عبدالصمد ابراهیمی که وکالت علی دایی را نیز برعهده دارد، خبر از شکایت علیه محمدحسین میثاقی و البته سعید فتاحی داد. او در کانال تلگرامی خود نوشت: اسپانسر سرخابی‌ها از محمدحسین میثاقی و سعید فتاحی به‌دلیل نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شکایت کرد. بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان، این دو در برنامه فوتبال برتر از فروش ۱۵ هزار بلیط اضافه خبر دادند که این اسپانسر با تکذیب این خبر مبادرت به شکایت از آنها کرد. این پرونده در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    14 0
    من نمیدانم کدام خائنی یا احمقی اولین بار این کار را باب کرد و با دشنه با جان چادر افتاد اینکه بر سر قاتل و جانی و بزهکار به زور چادر سر کنیم غیر از تبلیغ منفی از نوع بدتتتتتتتتتتتتتتتتتترینش چه معنای دیگری دارد؟ چرا باید مراجعان به زندان هم چادر سرکنند ردیف کردن زنان چادری مقابل زندانها و دادگستری ها بزرگترین ظلم به چادری هاست. یعنی زمان شاه یه جور به چادری ها ظلم شد و الان در دادگستری ها و سریالهای صداو سیما جور دیگر.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 0
    مثلث امید خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس