کد خبر 957124
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
ظریف - نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان می‎گوید که برخی افراد در دولت آمریکا در تلاش برای آغاز جنگ با ایران هستند که این اقدام برای آن‌ها همانند خودکشی خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک و در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نظر وی درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا چیست؟ گفت: به نظر می‌رسد همان کسانی که در سال ۲۰۰۳ جنگ آمریکا با عراق را به راه انداختند، در پی به راه انداختن جنگی دیگر با ایران هستند و این کار خودکشی برای آن‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

کنایه معنادار ظریف به دولتمردان آمریکا

ظریف (مهر ۹۷): حمایت اروپا از برجام بهتر از انتظارها بود

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در دولت ترامپ در تلاش برای آغاز چنین جنگی هستند که برای آن‌ها همانند خودکشی خواهد بود تاکید کرد: ایران هیچ گاه خواستار جنگ با هیج کشوری نبوده و نخواهد بود، اما چنانچه آمریکا آغازگر هر گونه درگیری جدید با ایران باشد، با شدت تمام از منافع ملی و کشور خود دفاع خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری و در پاسخ به پرسشی با این عنوان که اگر کشورهای اروپایی موفق نشوند به ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها کمک کنند چقدر احتمال دارد تهران در مدت پیش رو به برنامه هسته‌ای‌اش بازگردد؟ اظهار داشت: ما بارها اعلام کرده‎ایم که صبر مردم ایران اندازه دارد.

ظریف با بیان اینکه ادامه حضور ایران در برجام به منافع متقابل تهران و رفتار اتحادیه اروپا بستگی دارد تصریح کرد: اگر منافع ملی ما دربرجام تامین شود و اتحادیه اروپا نیز به تعهداتش پایبند باشد، ایران نیز به توافق برجام متعهد خواهد ماند و چنانچه اتحادیه اروپا نتواند به ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها کمک نماید، آنگاه ممکن است حضور یک جانبه ایران در برجام معنا و مفهوم واقعی خود را از دست بدهد. در این صورت ایران ممکن است محدودیت‌های پذیرفته در چارچوب برجام را مورد تجدید نظر قرار بدهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس