کد خبر 957028
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی

دبیرشورای عالی فضای مجازی در واکنش به نقش نهادهای موثر بر فضای مجازی درباره مرگ طلبه همدانی، گفت: مسئولان همه حوزه‌ها از جمله امنیتی،‌ انتظامی، ارتباطات، مخابرات و رسانه کوتاهی داشتند.

به گزارش مشرق، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در اتفاق اخیر کشته شدن یک طلبه در همدان، انتقادها از وزارت ارتباطات بابت عدم مدیریت فضای مجازی بالا گرفت و برخی معترضان معتقدند که وزارت ارتباطات با ناهنجاری‌ها در فضای مجازی برخورد نمی‌کند و در مقابل وزارت ارتباطات معتقد است که بدون مجوز مراجع مربوطه از جمله کارگروه فیلترینگ مسئولیتی در مسدودسازی ندارد، برخی نیز معتقدند که این تکالیف باید از سوی شورای عالی فضای مجازی روشن و ابلاغ شود، در قضیه برخورد با ناهنجاری‌ها و سلامت فضای مجازی تکلیف چیست؟» گفت: در کشورهایی که فناوری در دست دارند و قدرت اقتصادی بالاتری از ما نیز دارند این اتفاقات در فضای مجازی رخ می‌دهد؛ این حوادث برآمده از فضای مجازی است که البته نباید اتفاق بیفتد و نباید خونی از دماغ کسی ریخته شود. باید تلاش کنیم که این اتفاق رخ ندهد.

بیشتر بخوانید:

استقبال از رمضان به سبک بی‌بی‌سی +عکس

وی ادامه داد: در این حادثه باید بررسی کنیم ببینیم چه کسی مقصر بوده که کوتاهی شده است. یعنی این موضوع نافی قصور یا تقصیرات کسانی که در این حوزه نقش داشته‌اند از نیروی انتظامی تا وزارت ارتباطات یا حتی دستگاه‌های رسانه‌ای کشور نیست و باید حتماً رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه بالاخره وزارت ارتباطات در این باره مسئولیت دارد یا خیر؟ گفت: حرف ما این است که فضای مجازی یک فضای نو و پیچیده است؛ اگرچه اینکه گفته می‌شود در این حوزه قانونی نداریم یا منتظر وضع قانون و مقررات هستیم نیز صحیح نیست. وضع این است که مسئولان در هر حوزه‌ای از امنیتی، انتظامی، ارتباطات، مخابرات و رسانه نمی‌توانند تقصیر را به گردن دیگری بیندازند قطعاً همه کوتاهی داشتند باید کوتاهی‌ها برطرف شود و ما اگر کوتاهی‌ها را تقصیر بدانیم ورود خواهیم کرد و با کمک قوه قضاییه موضوع را رسیدگی می‌کنیم.

شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در تحقق اهداف مشترک از جمله اصلاح نظام حکمرانی کشور تفاهم نامه امضا کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مونا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    این اشخاص درک درستی از دشمن و دوست ندارند وبه جای ضربه زدن به دشمن شمشیرروجلوی دوست میگیرند همون اتفاقی که در کربلا افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس