کد خبر 956072
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال قبل از بازی با عراق

در حالی که تیم ملی فوتبال ایران خرداد ماه باید در دو دیدار دوستانه به میدان برود، هنوز تکلیف سرمربی جدید مشخص نشده و مذاکرات با گزینه‌ها به نتیجه نرسیده است.

به گزارش مشرق، انتظارها برای معرفی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران به سر رسیده و همانگونه که رئیس فدراسیون فوتبال پیش‌تر گفته بود همه منتظر هستند تا سرمربی جدید تا نیمه اردیبهشت (فردا ۱۵ اردیبهشت) معرفی شود. این در حالی است که فدراسیون فوتبال امروز به صورت رسمی از برگزاری دو مسابقه تدارکاتی برابر سوریه و کره‌جنوبی در ۱۶ و ۲۱ خرداد ماه سال جاری خبر داد در حالی که هنوز سرنوشت نیمکت تیم ملی و انتخاب جانشین کی‌روش مشخص نیست.

مهدی تاج پس از پایان اجلاس کافا در تاجیکستان برای مذاکره با گزینه‌های هدایت تیم ملی در خارج از کشور حضور داشت. ابتدا گفته می‌شد یکی از کشورهای ترکیه و حتی امارات مقصد تاج بعد از تاجیکستان بوده اما خبرهایی از حضور او در دیگر کشورها از جمله هلند، اسپانیا و حتی فرانسه مطرح شد.

گذشته از مقصد سفر رئیس فدراسیون فوتبال، در این موضوع تردیدی وجود ندارد که مهدی تاج روزهای اخیر در یک کشور اروپایی مشغول مذاکره با گزینه‌های هدایت تیم ملی بوده و البته این مذاکرات هنوز به نتیجه مطلوب و نهایی نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

تاریخ اولین بازی تدارکاتی تیم ملی در سال 98

ظاهراً بحران ارزی و مشکلات مالی فدراسیون فوتبال یکی از جدی‌ترین موانع در توافق با گزینه‌های مدنظر است. از سوی دیگر تخریب‌های مربیان پرتغالی و تماس‌های مکرر با گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران موجب شده که برخی از مربیان اروپایی به همکاری با فوتبال ایران بدبین شوند.

در همین حال برخی خبرها از احتمال تغییر رویکرد فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی حکایت دارد و گفته می‌شود ممکن است در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب، مهدی تاج مذاکره با گزینه‌های داخلی را در دستور کار قرار دهد.

در چنین شرایطی شاید علی دایی جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی محسوب شود. دایی که سابقه هدایت تیم ملی را داشته، به تازگی از سایپا برکنار شده و در این موقعیت حداقل در دسترس‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی به شمار می‌رود. باید دید ادامه شرایط موجود، فشار وارده به فدراسیون، بحران ارزی و تماس‌های مشکوک با گزینه‌های خارجی؛ دایی را برای دومین بار سرمربی تیم ملی ایران می‌کند یا اینکه فدراسیون فوتبال با عبور از این مشکلات، یک مربی بزرگ خارجی را برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس