کد خبر 955570
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
زائران

فرمانده انتظامی ایلام گفت: از ابتدای توافقات انجام شده بین کشورمان و کشور عراق مبنی بر رایگان شدن ویزا برای طرفین، خروج زائران از پایانه مهران ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق اخذ روادید برای اتباع دو کشور به صورت رایگان است اما این توافق به معنای لغو روادید نبوده و اتباع دو کشور حتماً برای خروج از کشور باید ویزا معتبر را از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور تهیه کنند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: به منظور روانسازی و جلوگیری از ازدحام زائران در مرزهای منتهی به کشور عراق و ازجمله مرز زمینی مهران، براساس توافقات صورت گرفته و دستورالعمل صادره از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا از خروج زائران دارای روادید دسته جمعی جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: زائران برای خروج از کشور بایستی حتماً روادید انفرادی داشته و در گذرنامه‌های آنها الصاق شود.

وی افزود: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند برای تسریع در خروج و جلوگیری از ازدحام در پایانه مرزی، ۲۴ ساعت قبل از مراجعه به مرز نسبت به واریز عوارض خروج از کشور به صورت اینترنتی و یا اپلیکیشن های معتبر اقدام و این موضوع را به نقطه صفر مرزی موکول نکنند.

سردار یاری در پایان گفت: با توجه به رایگان شدن ویزا، زائران محترم جهت اخذ روادید، به کنسولگری‌های عراق مستقر درشهرهای مشهد-کرمانشاه-خوزستان- تهران و… مراجعه و مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و در صورت مشاهده این افراد، حتماٌ مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس