کد خبر 955512
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
انتقاد از افزایش قیمت خودرو/ صدها میلیارد به جیب دلال‌ها می‌رود

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو که نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کرد.

نماینده مردم اردکان طی بازدید سه ساعته از گروه صنعتی ایران خودرو همراه با دانشجویان دوره دکترای مدیریت محیط زیست و اساتید درس تکنولوژی صنعتی؛ از بخش‌های مختلف کارخانه ایران خودرو ازجمله خط تولید و مونتاژ، اتاق رنگ، مجموعه تصفیه فاضلاب، مرکز تحقیقات و کنترل آلایندگی خودروها دیدن کرد و در خصوص برنامه‌ها و روند اقدامات انجام شده با مدیران این شرکت بزرگ خودروسازی به گفتگو نشست.

بیشتر بخوانید:

ناتوانی وزارت صنعت در برابر دلالان خودرو

محمدرضا تابش طی جلسه‌ای با مدیرعامل و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو با تبریک روز کارگر و تشکر از تلاش‌های ارزنده و صبر و بردباری این سخت کوشان عرصه تولید و اقتصاد کشور گفت: برخی اقدامات ایران خودرو در خصوص تنوع بخشی به تولیدات و تلاش برای کیفی سازی محصولات و بهبود وضعیت زیست محیطی در کارخانه و فرایندهای تولید در خور تقدیراست، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد انتظار و برآورده کردن خواسته‌های مردم فاصله داریم و باید در این جهت همت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو که نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: شاید در این موضوع، خودروسازان کمتر مقصرند و مسئولیت عمده برعهده مسئولان و تصمیم گیرانی است که بواسطه نداشتن استراتژی و برنامه عملیاتی مؤثر برای مقابله با چالش‌ها و اتخاذ تصمیمات در زمان مناسب، این وضعیت را به وجود آوردند و اکنون شاهد هستیم صدها میلیارد تومان پول سرازیر جیب دلال‌ها شده است.

نماینده اردکان تاکید کرد: باید این موضوعات کالبد شکافی شود و افکار عمومی در جریان امر قرار گیرند و با خاطیان احتمالی نیز برخورد شود.

همچنین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این جلسه خواستار تدوین راهبردی مشخص و پایدار برای صنعت خودرو کشور شد و عنوان داشت: با این اقدام صنعت خودرو کشور مسیر توسعه را به درستی طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما تولیدکننده خودرو هستیم گفت: با وجود ۸۰۰ شرکت قطعه ساز و تأمین ۸۵ درصد قطعات از سازندگان داخلی نمی‌توان گفت که صنعت خودرو کشور مونتاژ کار است اما در عین حال نیز نمی‌توان عنوان خودروساز به آن اطلاق کرد.

یکه زارع خاطرنشان کرد: دارا بودن پلتفرم اختصاصی و توان طراحی خودرو ما را خودروساز خواهد کرد.

وی تصریح‌کرد: در این زمینه تلاش‌های مستمر و جدی در ایران خودرو در حال انجام است که شاهد نتایج آن در آینده خواهیم بود.

یکه زارع درباره قرارداد با پژو گفت: حتی با رفتن پژو ما قادر خواهیم بود محصول جدید را بدون حضور شریک خارجی و با عمق ساخت بالا تولید و عرضه کنیم و قطعاً پژو از ترک بازار ایران زیان دیده است.

وی درباره مشکلات فعلی صنعت خودرو کشور گفت: افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید و ممانعت از اصلاح قیمت فروش محصولات تولید را با چالش‌های متعددی مواجه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    ایکاش منم ازدوستان دولتیها بودم ودلال میشدم. علی برکت ا.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس