پژو ۳۰۱ ایرانی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از رونمایی خط تولید آزمایشی پژو 301 محصول جدید این خودروساز با داخلی‌سازی بیش از 60 درصد از هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس، مهندس هاشم یکه زارع با بیان این که توانمندی زنجیره ارزش ایران خودرو با خودکفایی در تولید پژو 301 به نمایش گذاشته خواهد شد گفت: این محصول با امتیاز ساخت داخل بیش از 61 درصد به تایید شرکت مشاور خودرو و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت رسیده است.

وی تصریح کرد: عمق داخلی سازی محصول تا زمان تولید انبوه در سال آینده به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

مهندس یکه زارع افزود: ایران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه سازان معتبر و توانمند داخلی، قطعات مورد نیاز برای تولید پژو 301 را با تکیه بر تخصص آنان تامین و تولید آن را به صورت مستقل آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: درحال حاضر خط بدنه سازی با ظرفیت اسمی 16 دستگاه در ساعت درحال آماده سازی و بهره برداری در روزهای آینده است. این خط تولید مجهز به 24 ربات است و برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور از تکنولوژی جوشکاری لیزر و GMT استفاده شده است.

مهندس یکه زارع، تولید 301 را تاوان پژو برای عهد شکنی و ترک یک طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتی برای بهره مندی از توان متخصصان داخلی قلمداد کرد و گفت: در این مسیر از توان شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و نهادهایی که توانایی حمایت از صنعت خودرو را دارند استفاده می کنیم.  

وی ضمن تاکید بر مقدور نبودن داخلی سازی 100 درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فن آوری بالا (های تک) خبر داد.

مهندس یکه زارع با اشاره به این که بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از طی مراحل تولید آزمایشی،‌ این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه 10هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهایت سالانه 250 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    9 1
    چیش به ما بدبخت بیچاره ها میرسه میدید به کارمندای خودتون به کارمندای دولت با وام طویل المدت ! ما بدبخت های کارمند و کارگر بخش خصوصی، از اتباع بیگانه پست تر و با قرارداد سفید امضا کار می کنیم. نه حقوق قانونی داریم نه کسی بهمون وام میده. پس انتظار نداشته باشید از این اخبار شما خوشحال بشیم.
  • منتا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    9 0
    اگه سرچ کنید متوجه میشید که ۳۰۱ تولید مشترک پژو با چین بوده برای ساخت یک خودروی اکونومی ارزون درچین حالا که پژو از ایران رفته چینی ها با پژوی خودشون جایگزین شدند این هیچ جای افتخاری نداره همون روالی که با پژو داشتیم حالا با برادران چینی داریم منتهی با افت کیفیت بیشتر که اونم تاوانش رو مصرف کننده باید بده خودروساز که اصلا مقصر نیست
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    14 1
    اسم پژو و فرانسه میاد یاد خیانت و وطن فروشی و سگای کثیف وطنفروش می افتم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس