به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی آیت الله بهجت قدس سره با انتشار فیلمی به مناسبت روز معلم نوشت:

انتشار فیلم برای اولین بار

کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است!»

به مناسبت فرارسیدن روز معلم و ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

انصاف این است کسانی که برای تعلیم، تبلیغ و امثال آن، می‌روند، مقام خیلی بالایی دارند، منصب خیلی بالایی دارند، [و لذا] باید خیلی مواظب باشند؛ به جهت اینکه تمام نگاه مؤمنین به همین معلمین و مُبلغین است.

باید بدانند که درجه ایمان آنها (مردم)، موقوف است به درجه ایمان معلمین و مبلغین. [و اگر معلمین و مبلغین] یک ذره اشتباه یا مسامحه بکنند، آنها (مردم) هم در همه چیز مسامحه می‌کنند. اگر مؤمنین، اینها را راست‌گو، مُبلّغ صحیح العمل، صحیح القول بدانند، خودشان هم همین راه را می‌روند.

پس تقریباً می‌شود گفت: اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است.

[خب وقتی مبلغ یا معلم] خودش خلافکار یا خرابکار است، حضورش هم در اینجا تَطَفّلی (اضافی و مزاحم) است، و إلا اگر بخواهد حضورش برای دیگران استفاده داشته باشد، تابع عملش هست.

پس اگر معلمین اصلاح شدند، و بدانند که برای رضای خدا سخن بگویند، و برای عدم رضایت و سَخَط (نارضایتی) خدا نمی‌گویند؛ و کلمة به کلمه موارد رضای خدا را دنبال می‌کنند. [می‌دانند که] فردا مسئول [اعمال و کردار خود] هستند. [از آنها سؤال می‌شود] چرا این [سخن را] گفتی؟ چرا آن را نگفتی؟ [ولو] یک کلمه هم باشد. یک بله باشد، یک نه باشد. آن مهمات دین در اصول و فروع، همین با یک لا و نعم (نخیر و بله)، [کلاّ] عوض می‌شود؛ از بالا به پایین، از پایین به بالا. پس باید بدانند که آنها مقام بزرگی را واجدند.

در یک مجلسی سید مهدی قزوینی [از علمای وارسته و مجتهدین معروف] در حله [شهری در جنوب بغداد]، یک منبر رفت، شاید آقای شیخ عباس قمی (صاحب مفاتیح‌الجنان) هم در کتاب‌هایش نوشته باشد؛ همان یک مجلس سبب شد که در حله چهار هزار [نفر] مُستبصر (شیعه) شوند. خدا می‌داند که این [کار] چقدر قیمت دارد!!

مرحوم صاحب جواهر هم فرموده است: [حاضرم ثوابِ کتاب] جواهرم را (کتابی جامع در علم فقه در ۳۰ جلد) در نامه عمل اُزری (از شعرای شیعه عراق) بنویسند، [و به‌جای ثواب آن، ثواب] همین یک قصیده او را: «إنّما المصطفی مدینة علم و هو الباب، مَن أتاه أتاها …؛ به من بدهند...

لینک دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    2 0
    الان در بین این معلمان کسانی پیدا میشن که مریم رجوی انگشت کوچیکشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس