سیل در آمریکا - نمایه

جنگ تجاری ترامپ با چین، کشاورزان آمریکایی را مجبور به ذخیره سویا کرده و اکنون که سیل، سرمایه این کشاورزان را با خود برده، قوانین فدرال آمریکا نیز پشت آن‌ها را خالی کرده است.

سرویس جهان مشرق - سیل سهمگینی از اواسط ماه مارس سال جاری میلادی (اواخر اسفندماه ۱۳۹۷) بخشی از منطقه موسوم به «غرب میانه» شامل ایالت‌های نبراسکا، میزوری، داکوتای جنوبی، ویسکانسین، آیووا و کانزاس را در آمریکا درگیر خود کرده است [۱] . این سیل که در تاریخ این منطقه بی‌سابقه توصیف شده تا کنون چندین میلیارد دلار به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد نموده، جان دست‌کم سه نفر را گرفته و ده‌ها هزار نفر را نیز از خانه‌های خود آواره کرده است. در گزارش پیش رو به برخی آمارها درباره سیل اخیر آمریکا، دلایل این سیل و مشکلاتی می‌پردازیم که برای مردم غرب میانه آمریکا ایجاد شده است.

توضیحاتی درباره سیل در «غرب میانه» آمریکا و مشکلات سیل‌زدگان [دانلود]

صحنه‌هایی از سیل در ایالت نبراسکا (انگلیسی) [دانلود]

قطعه‌های بزرگ یخ همراه با سیلاب به مناطق مسکونی حمله‌ور شدند (+)

سیل در غرب میانه آمریکا چرا و کجا جاری شد؟

مردم غرب میانه آمریکا امسال زمستان طولانی و سردی را تجربه کردند. بین ماه‌های ژانویه و مارس، متوسط دما در این منطقه بین ۶/۶- تا ۱/۱- درجه سانتی‌گراد بود و بسیاری نقاط در این منطقه شاهد میزان بی‌سابقه‌ای از بارش برف بودند. پدیده‌هایی مانند کولاک [۲] ، توفان و گردباد طی ماه مارس غرب میانه را درنوردیدند و در نتیجه در برخی نقاط بیش از ۹۱ سانتی‌متر برف روی زمین نشست [۳] و کم‌کم تبدیل به لایه‌ای ضخیم از یخ شد. اواسط ماه مارس به یک‌باره دمای هوا در این نقاط افزایش پیدا کرد. به عنوان نمونه، در ایالت نبراسکا طی تنها سه روز (۱۱ تا ۱۳ مارس) دمای هوا به بیش از ۱۵/۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید. حداکثر دمای هوا در شهر «اوماها» در این ایالت طی ۲۴ ساعت (۱۲ تا ۱۳ مارس) حدود ۹ درجه افزایش یافت و به ۵/۵ درجه بالاتر از میانگین دمای این شهر در طول تاریخ رسید [۴] .

برخی از مناطق سیل‌زده زیر لایه‌ای قطور از یخ دفن شده‌اند (+)

تلاش برای پاک‌سازی مسیر از قطعه‌های غول‌پیکر یخ (+)

نبرد با قطعات غول‌پیکر یخ برای باز کردن مسیر (+)

افزایش دما و بارش بی‌سابقه بیش از ۳/۸ سانتی‌متر (۳۸ میلی‌متر) باران موجب آب شدن یخ‌ها با سرعتی باورنکردنی شد [۵] و جریانی از سیلاب را به راه انداخت. از سوی دیگر، مسیل‌ها و رودخانه‌های بزرگی که سر راه این سیلاب بودند (مانند رودخانه «میزوری»، طولانی‌ترین رودخانه آمریکا، و رودخانه «پلَت» که به رودخانه میزوری می‌ریزد) هنوز از سرمای زمستان منجمد بودند و فرصت آب شدن پیدا نکرده بودند. سیلابی که به راه افتاده بود، نه تنها وارد این رودخانه‌ها نشد تا حجمش کم‌تر شود، بلکه ضمن جاری شدن روی یخ‌های سطح رودخانه‌ها، این یخ‌ها را نیز شکست. به این ترتیب، علاوه بر حجم گسترده‌ای از آب، تکه‌های غول‌پیکری از یخ نیز روانه شهرها و مناطق مسکونی سر راه سیلاب شد [۶] . همه این عوامل دست به دست هم داد تا بخش‌های گسترده‌ای از غرب میانه آمریکا از جمله زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌های مهم این مناطق، از تأسیسات تصفیه آب گرفته تا بزرگراه‌ها و آزادراه‌های حیاتی، زیر چندین متر آب فرو برود [۷] و چندین و چند شهر در محاصره کامل آب قرار بگیرد [۸] .

زیرساخت‌هایی نظیر جاده‌ها در سیل اخیر آمریکا به شدت آسیب دیده‌اند (+)

سیل موجب تخریب برخی از جاده‌ها و پل‌ها در آمریکا شده است (+)

سیل اخیر مانع از حرکت بسیاری از قطارها در آمریکا شد (+)

خسارت‌های بی‌سابقه و سیل‌بندهایی که تبدیل به آب‌کش شدند

یکی از پیامدهای سیل گسترده در آمریکا، تخریب ده‌ها [۹] سیل‌بندی بود [۱۰] که به باید سال‌ها پیش به وضعیت آن‌ها رسیدگی می‌شد. به عنوان نمونه، سیل‌بند حاشیه رودخانه میزوری در شهر هامبورگ در ایالت آیووا که سال‌ها پیش به شکل موقتی و اضطراری ساخته شده بود، سال ۲۰۱۱ توانست جلوی طغیان این رودخانه را بگیرد، اما هفت سال تلاش مردم این شهرِ حدوداً ۱۱۰۰ نفری برای متقاعد کردن مقامات به بازسازی این سیل‌بند بی‌فایده بود و اکنون هامبورگ زیر چندین متر سیلاب فرو رفته است [۱۱] . سیل‌بندها در نقاط دیگر سیل‌زده هم یکی پس از دیگری فرو ریختند [۱۲] و شهرهای نزدیک به آن‌ها زیر آب رفتند. سیل‌بندهای ایالت میزوری آن‌چنان مقابل سیلاب سوراخ‌سوراخ شدند که مردم این ایالت آن‌ها را به «پنیر سوئیسی» (که به خاطر حفره‌هایش مشهور است) توصیف می‌کنند [۱۳] .

تابلوی «تقاطع راه‌آهن» مقابل خانه‌های تا سقف فرورفته در سیل در شهر «هامبورگ» ایالت آیووا (+)

بی‌توجهی سیلاب به تابلوی «ایست» (+)

خانه‌های بی‌شماری در آمریکا تا سقف زیر آب فرو رفته‌اند (+)

در نتیجه ناکارآمدی سیل‌بندها، سیلاب وارد شهرها و جاده‌های غرب میانه آمریکا شد و خسارت‌های بی‌سابقه‌ای را به این مناطق وارد کرد. تنها در ایالت آیووا، به گزارش «کیم رینولدز» فرمان‌دار این ایالت، چیزی حدود ۱/۶ میلیارد دلار خسارت به بار آمده است [۱۴] . در این ایالت دست‌کم ۱۲۰۰ خانه مسکونی به طور کامل یا گسترده دچار آسیب شده آن و ۲۳,۵۴۰ خانه دیگر نیز آسیب جزئی دیده‌اند. تخمین زده می‌شود در نتیجه سیل اخیر بیش از ۴۸۰ میلیون دلار خسارت به خانه‌های مسکونی، ۳۰۰ میلیون دلار خسارت به واحدهای تجاری و ۲۱۴ میلیون دلار خسارت به بخش کشاورزی تنها در ایالت آیووا وارد شده باشد. رینولدز ضمن اشاره به این‌که ۱۱۲/۷ کیلومتر سیل‌بند تحت کنترل یگان مهندسی ارتش آمریکا و ۲۸۱/۶ کیلومتر سیل‌بند کشاورزی نیاز به بازسازی یا تعمیر با هزینه (به ترتیب) ۳۵۰ میلیون دلاری و ۱۷۵ میلیون دلاری دارند، هشدار داد که «فصل [بارش‌ها] تازه دارد شروع می‌شود.»

تلاش داوطلبان برای ساخت سیل‌بند و مهار سیل (+)

مردم برای جلوگیری از ورود سیل به شهرشان سیل‌بند می‌سازند (+)

سیل در «غرب میانه» زیرساخت‌های این منطقه مانند جاده‌ها را تحت تأثیر قرار داده است (+)

مقامات ایالت نبراسکا خسارت‌های وارده در اثر سیل را حدود ۱/۴ میلیارد دلار و هم‌چنان رو به افزایش ارزیابی کرده‌اند. به گفته «پیت ریکتس» فرماندار نبراسکا از این میزان، ۴۵۰ میلیون دلار خسارت به راه‌ها، سیل‌بندها و سایر تأسیسات، ۴۴۰ میلیون دلار خسارت به محصولات کشاورزی، و ۴۰۰ میلیون دلار نیز خسارت به دام‌های مردم وارد شده است [۱۵] . مقامات ایالتی خاطرنشان کرده‌اند که پاک‌سازی این ایالت پس از فروکش کردن سیل به تنهایی یک عملیات بی‌اندازه بزرگ خواهد بود. طی همان روزهای ابتدایی جاری شدن سیل، سد «اسپنسر» روی رودخانه «نیوبرارا» در ایالت نبراسکا شکست و سیلابی که از آن جاری شد دست‌کم ۳ پل را تخریب کرد. سطح آب رودخانه پلت نیز در چندین نقطه به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و رکوردهای قبلی ثبت‌شده را تا ۱/۵ متر جابه‌جا کرد [۱۶] . پایگاه هوایی «آفات» تحت تأثیر افزایش سطح آب در حوالی تقاطع رودخانه‌های میزوری و پلت آسیب دید و گفته می‌شود بازسازی آن دست‌کم ماه‌ها طول خواهد کشید [۱۷] .

تغییرات باورنکردنی رودخانه‌های «میزوری» و «پلت» قبل (راست) و بعد از سیل، و رسیدن آب به پایگاه هوایی «آفات» (+)

ورود سیلاب به پایگاه هوایی «آفات» در ایالت نبراسکا و اشغال بخشی از باند پرواز (+)

در این نما نزدیک شدن سیلاب به تأسیسات و هواپیماها در پایگاه هوایی «آفات» به خوبی مشخص است (+)

مقامات ایالت میزوری هنوز آمار یا ارزیابی اولیه‌ای از میزان خسارت‌ها گزارش نکرده‌اند، اما اداره حمل‌ونقل این ایالت خبر داده است که دست‌کم ۱۲۰ جاده در این ایالت در نتیجه سیل بسته شده‌اند که از جمله آن‌ها بزرگ‌راه بین‌ایالتی شماره ۲۹ و بزرگراه شمال-جنوب شماره ۶۱ هستند. مقامات و اداره‌های هواشناسی آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند رودخانه‌های مستعدی مانند میزوری و می‌سی‌سی‌پی طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در نتیجه بارش مجدد باران و آب شدن برف‌های ایالت‌های شمالی‌تر مانند داکوتای جنوبی و ویسکانسین ممکن است مجدداً طغیان کنند [۱۸] . ده‌ها شهر و میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا هنوز در خطر جاری شدن سیل هستند و هشدارهای تخلیه در بسیاری از شهرهای ایالت‌های درگیر سیل هم‌چنان سر جای خود باقی است [۱۹] .

سیلاب وارد خانه‌های مردم شده و زندگی آن‌ها را به هم ریخته است (+)

فقط برخی از مردم فرصت پیدا کرده‌اند تا دوباره وارد خانه‌های خود شوند (+)

مردم یکی از مناطق سیل‌زده آمریکا سوار بر قایق، خسارت‌های سیل به منطقه‌شان را ارزیابی می‌کنند (+)

تغییرات اقلیمی و پیامدهای سیل برای کشاورزان آمریکایی

سال ۲۰۱۸ و سال‌های منتهی به آن در تاریخ آمریکا از نظر تعداد و ابعاد بلایای طبیعی بی‌سابقه یا دست‌کم کم‌سابقه بوده‌اند. کارشناسان با ارائه آمارهای مختلفی تلاش می‌کنند نشان دهند که این تعدد رویدادهای طبیعی نشانه‌ای از خشم طبیعت و نتیجه پدیده «تغییرات اقلیمی» است [۲۰] ، دقیقاً همان پدیده‌ای که ترامپ بر انکار آن اصرار دارد. طبق گزارش «اداره ملی اقیانوسی و جوی» از سازمان‌های تحقیقاتی فدرال در آمریکا، این کشور تنها در سال ۲۰۱۸ شاهد ۱۴ مورد حادثه طبیعی با خسارت بیش از یک میلیارد دلار بوده است [۲۱] . سال گذشته میلادی هشتمین سال پیاپی بود که در آن شمار حوادث با بیش از یک میلیارد دلار خسارت معادل یا بیش‌تر از ۸ عدد بود. ۱۴ حادثه طبیعی‌ای که سال ۲۰۱۸ در آمریکا رخ داد در مجموع دست‌کم جان ۲۴۷ نفر را گرفت و ۹۱ میلیارد دلار به این کشور وارد کرد. از جمله، دو توفان «فلورنس» و «مایکل» در این سال به ترتیب ۲۴ و ۲۵ میلیارد دلار و آتش‌سوزی‌های گسترده در تابستان و پاییز نیز در مجموع ۲۴ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه در بر داشتند.

توضیحاتی درباره یکی از آتش‌سوزی‌های اخیر در جنوب کالیفرنیا [دانلود]

مقایسه تصاویر قبل و بعد از آتش‌سوزی «کمپ»، مرگ‌بارترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا [دانلود]

طی آتش‌سوزی «کمپ»، دست‌کم ۸ نفر درون خودروهایی سوختند که قصد داشتند به کمک آن‌ها از آتش فرار کنند (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «جهنم روی زمین» و «بهشت گم‌شده» / درون بزرگ‌ترین آتش‌سوزی قرن اخیر در آمریکا چه می‌گذرد؟

اگرچه علاوه بر دانشمندان، حتی اداره ملی ارزیابی اقلیمی خود دولت آمریکا هم به نقش برجسته تغییر اقلیم و گرم شدن زمین در حوادث طبیعی اخیر از جمله سیل‌های غرب میانه و هم‌چنین پیامد این تغییرات برای سال‌ها و دهه‌های آینده هشدارهای جدی داده‌اند [۲۲] ، اما ترامپ و نزدیکانش در کابینه دولت آمریکا هم‌چنان وجود این پدیده را به کل انکار می‌کنند. با این وجود، حتی با این فرض که دولت ترامپ در شکل‌گیری یا تشدید این بلایای طبیعی نقشی نداشته باشد، دست‌کم نقش دونالد ترامپ و سیاست‌هایش در تشدید خسارت‌های سیل اخیر و عملاً نابودی زندگی بسیاری از کشاورزان در مناطق آسیب‌دیده از سیل غیرقابل‌انکار است. برای درک ارتباط میان سیاست‌های دولت ترامپ و ورشکستگی کشاورزان آمریکایی در نتیجه سیل اخیر، باید برخی آمارهای دیگر درباره غرب میانه و ایالت‌های همجوار با شماری از رودخانه‌های مهم آمریکا را بدانید.

برخی خانه‌ها توسط سیلاب به طور کامل محاصره شده‌اند (+)

سیل دسترسی به برخی مناطق از طریق خشکی را غیرممکن کرده است (+)

بعضی مناطق آمریکا کاملاً در محاصره سیلاب گرفتار شده‌اند (+)

ایالت‌های منطقه غرب میانه در آمریکا به لطف همسایگی رودخانه‌هایی مانند میزوری و پلت و شاخه‌ها و انشعاب‌های مختلف آن‌ها از خاک حاصل‌خیزی بهره‌مند هستند که زمینه مناسبی برای کشاورزی و دام‌پروری در اختیارشان می‌گذارد. به عنوان نمونه، ۲۰ درصد از تولید ناخالص ایالت نبراسکا را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد و از هر ۴ فرصت شغلی در این ایالت، یکی در حوزه کشاورزی است [۲۳] . با این وجود آمار کشاورزان غرب میانه طی چند سال اخیر کاهش درآمد و افزایش ورشکستگی را نشان می‌دهد. تنها در سال ۲۰۱۸ آمار اعلام ورشکستگی در میان کشاورزان ایالت‌های غرب میانه ۱۹ درصد افزایش داشته است. اکنون هجوم سیلابی از آب و یخ در جریان سیل‌های اخیر موجب شده تا کشاورزانی که درآمدشان کاهش یافته بود، دیگر عملاً هیچ چیزی نداشته باشند. هزاران هکتار زمین کشاورزی در مهم‌ترین فصل سال برای کشاورزان، یعنی اوایل بهار، اکنون مملو از آب هستند؛ خطوط آهنی که می‌توانست محصولات کشاورزان را به بازارها برساند اکنون به خاطر سیل بسته شده‌اند؛ در هر مزرعه‌ای ده‌ها گاو و گوساله تلف شده‌اند (و گاوی که گوساله نداشته باشد عملاً خیلی به درد نمی‌خورد)؛ بسیاری از کشاورزان و دامداران می‌گویند: «کار ما که احتمالاً ساخته است [۲۴]

مقایسه بخشی از زمین‌های کشاورزی قبل (راست) و بعد از سیل (+)

زمین‌های کشاورزی سیل‌زده حتی در صورت فروکش کردن آب هم احتمالاً فصل کشت امسال را از دست خواهند داد (+)

دام در دام سیل؛ صدها هزار گاو و گوساله در سیل اخیر تلف شدند و هزینه گزافی روی دست دام‌داران آمریکایی گذاشتند (+)

آمارها نشان می‌دهد حدود ۱۵۰ هزار کشاورز در نتیجه سیل‌های اخیر متضرر شده‌اند. تقریباً ۹۰ هزار سیلو به ارزش ۴ میلیارد دلار در مناطق سیل‌زده وجود دارد. در این سیلوها حدود ۴۳/۷ میلیون متر مکعب محصول، معادل ۳۱ درصد از حجم محصولات ذخیره‌شده در مزارع، به ارزش ۷/۵ میلیارد دلار انبار شده است. به علاوه، بیش از ۶/۴۷ میلیون هکتار مزرعه سویا یا گندم در مناطق تحت تأثیر سیل قرار دارد [۲۵] . ممکن است تا این‌جا هم نقش سیاست‌های دولت ترامپ در کاهش درآمد یا ورشکستگی کشاورزان به ویژه در غرب میانه، آن‌چنان واضح به نظر نرسد، اما سیاست‌های تجاری و بین‌المللی ترامپ اتفاقاً نقطه تلاقی بسیاری از مشکلاتی است که کشاورزان ایالت‌های غرب میانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جنگ تجاری‌ای که ترامپ علیه چین به راه انداخت، نقش پررنگی در این‌باره ایفا کرده است.

فرشته گرفتار بلا (+)

از یک سو گرفتار زنجیر، از سوی دیگر گرفتار سیلاب؛ دوچرخه رنگ‌آمیزی‌شده در شهر «واترلو» ی ایالت نبراسکا (+)

علاوه بر ناو و زیردریایی، هواپیماهای موزه دریانوردی «پارک آزادی» در شهر «اوماها» ی ایالت نبراسکا نیز درون آب قرار گرفته‌اند (+)

جنگ تجاری ترامپ علیه کشاورزان آمریکایی

کم‌تر از یک ماه مانده به آغاز سیل در غرب میانه آمریکا، خبرگزاری «بیزنس‌اینسایدر» گزارش داده بود که «انتظار می‌رود امسال ۲۷/۵ میلیون تُن سویای آمریکایی مستقیماً در نتیجه جنگ تجاری با چین بدون مشتری بماند [۲۶] چین تا سال ۲۰۱۸ بزرگ‌ترین واردکننده سویا از آمریکا به شمار می‌رفت. واردات سویا در چین، سال ۲۰۱۷ (پیش از آغاز جنگ تجاری با آمریکا) بیش از ۱۲۳ میلیون متر مکعب بود که ۴۰ درصد از این واردات، معادل بیش از ۴۹/۳ میلیون متر مکعب، از آمریکا بود. پکن در نتیجه جنگ تجاری ترامپ سال گذشته صادرات سویا از آمریکا را متوقف کرد و برای تأمین این نیاز خود به کشورهای دیگری مانند برزیل روی آورد [۲۷] .

«کشاورزانمان را دوباره عالی کنید!» اشاره به شعار انتخاباتی ترامپ: «آمریکا را دوباره عالی کنید!» (+)

صدها و بلکه هزاران سیلوی مملو از محصولات کشاورزی در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند (+)

کشاورزان آمریکایی احتمالاً نمی‌دانند بلایی که از آسمان بر سرشان نازل شده بدتر است یا بلایی که ترامپ سر آن‌ها آورده (+)

از سوی دیگر، کشاورزان در چهار ایالت سیل‌زده آیووا، نبراسکا، میزوری و کانزاس، بعد از ذرت (با بیش از ۳/۵ میلیون هکتار) که از پرمصرف‌ترین و گران‌ترین دانه‌های غذایی در آمریکاست، بیش از هر محصول دیگری سویا در زمین‌های خود می‌کارند. بیش از ۲/۸ میلیون هکتار زمین تنها در این چهار ایالت به کاشت سویا اختصاص دارد؛ برای مقایسه، سومین محصول در این مناطق، گندم است که اندکی کم‌تر از ۱۹۷ هزار هکتار زمین کشاورزی را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید ایالت آیووا که بیش‌ترین خسارت را در سیل‌های اخیر دید، بزرگ‌ترین تولیدکننده سویا در آمریکاست و نبراسکا (دومین ایالت از نظر خسارت‌های سیل) نیز در جایگاه چهارم ایالت‌های تولیدکننده سویا قرار دارد [۲۸] . همه این‌ها به یک معناست: محصولی که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سویا در آمریکا پرورش می‌دهند، اکنون به جای صادرات به چین در سیلوهای مزارع نگه‌داری می‌شود. اما مسئله همین‌جا تمام نمی‌شود.

بسیاری از سیلوهای گرفتار در سیل تخریب شده‌اند و محصولات داخل آن‌ها عملاً قابل‌استفاده نیست (+)

بسیاری از محصولاتی که به لطف سیاست‌های ترامپ در سیلوهای کشاورزان ذخیره شده‌اند باید به کشورهایی مانند چین صادر می‌شدند (+)

محصولات انبارشده در سیلوها، سرمایه زندگی کشاورزان آمریکایی بودند (+)

چنان‌که گفته شد معادل میلیاردها دلار سویا در انبارها و سیلوهای ایالت‌های سیل‌زده غرب میانه آمریکا نگه‌داری می‌شود که اکنون ۳۱ درصد از آن‌ها در اثر سیل از بین رفته‌اند. به علاوه، با توجه به وضعیت زمین‌های کشاورزی، احتمالاً کشاورزان آسیب‌دیده فصل کاشت امسال را هم از دست خواهند داد. اما پل مستقیم میان سیاست‌های تجاری ترامپ و ورشکستگی کشاورزان سیل‌زده، یک قانون ساده است: کمک‌های فدرال به کشاورزان در صورت وقوع بلایای طبیعی، صرفاً شامل محصولات کاشته در زمین‌های کشاورزی می‌شود و محصولات ذخیره‌شده در انبار و سیلو را در بر نمی‌گیرد [۲۹] . بر همین اساس است که بخش عمده‌ای از کشاورزان سیل‌زده در غرب میانه آمریکا اکنون معتقدند که (بعضاً پس از چندین نسل) دیگر کاملاً ورشکسته شده‌اند [۳۰] . به عبارت دیگر، ترامپ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سویا در آمریکا را مجبور به انبار کردن محصولاتشان کرد و اکنون که سیلی بی‌سابقه سرمایه این کشاورزان را از بین برده، قوانین فدرال آمریکا نیز پشت آن‌ها را خالی کرده است. البته برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که با توجه به تمهیدات ویژه‌ای برای جبران خسارت واردشده به ذخیره محصولات کشاورزان نیز اندیشیده خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد این روند، کوتاه یا ساده باشد. اوایل ماه آوریل، بودجه‌ای که قرار بود برای کمک به سیل‌زدگان تخصیص داده شود، در کنگره و بر اثر مخالفت‌های ترامپ با بخش‌های دیگری از آن لایحه معطل مانده بود [۳۱] .

در همین‌باره بخوانید:

›› کلکسیون خراب‌کاری‌های ترامپ در آتش‌سوزی کالیفرنیا


[۱] ۲۰۱۹ Midwestern U.S. floods Link

[۲] March ۲۰۱۹ North American blizzard Link

[۳] Why Is There Flooding in Nebraska, South Dakota, Iowa and Wisconsin? Link

[۴] Omaha, NE Link

[۵] Rising Waters: See How Quickly the Midwest Flooded Link

[۶] Propelled by ferocious floodwaters, huge ice chunks batter buildings in Niobrara Link

[۷] Missouri declares state of emergency amid flooding; Nebraska estimates over $۱ billion in damage Link

[۸] Access to Fremont blocked due to road closures caused by record flooding Link

[۹] Number of levee breaches up to ۳۰ from ۱۲, and Iowa's flood season is just getting started Link

[۱۰] As Floods Inundate the Midwest, Many Ask: Will Our Levees Be the Next to Fail? Link

[۱۱] An Iowa Town Fought and Failed to Save a Levee. Then Came the Flood. Link

[۱۲] People in Craig, Missouri, told to ‘evacuate town immediately’ after levee breach Link

[۱۳] ‘Breaches Everywhere’: Flooding Bursts Midwest Levees, and Tough Questions Follow Link

[۱۴] Midwest flooding costs increasing, with $۱.۶B damage in Iowa Link

[۱۵] Midwest flooding could be costly: In Nebraska, tab is $۱.۳ billion and rising with waters Link

[۱۶] River levels hit all-time highs near Valley, Waterloo, forcing road closures, evacuations Link

[۱۷] One-third of Offutt underwater; at least ۳۰ buildings damaged in flood Link

[۱۸] Flooding damage extensive in Midwest and more rain forecast Link

[۱۹] Midwest flooding is going to cost billions of dollars in damages Link

[۲۰] There were ۱۴ billion-dollar natural disasters in ۲۰۱۸ Link

[۲۱] Assessing the U.S. Climate in ۲۰۱۸ Link

[۲۲] The Midwest’s flooding crisis is a terrifying preview of climate impacts to come Link

[۲۳] The Latest: Pence views raging river, visits shelter Link

[۲۴] ‘It’s Probably Over for Us’: Record Flooding Pummels Midwest When Farmers Can Least Afford It Link

[۲۵] Midwest Flooding: ۱۵۰K Growers, ۱۶Mln Acres Link

[۲۶] ۲۷.۵ million tons of US soybeans expected to go unsold this year as a direct consequence of the trade war with China Link

[۲۷] As trade war wears on, U.S. soybean farmers start to worry that China's demand won't return Link

[۲۸] Top ۱۰: States That Produce The Most Soybeans Link

[۲۹] U.S. disaster aid won't cover crops drowned by Midwest floods Link

[۳۰] Federal Aid Lacking for Midwest Farmers Who Lost Grain, Seed in Flooding Link

[۳۱] Billions of dollars in flood aid stalled because of fight over Puerto Rico assistance Link

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • هیوا IN ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    16 25
    شما بنظر من بدرد ملت خودمون بپردازی بهتره. طوری بیان میکنید که انگاری کشاورز امریکایی بدبخته و اشک هم براش باید ریخت. چون سیل اومده و ترامپ هم رییس جمهورشونه. پس اینجا چی که حسن رییس جمهوره
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      17 1
      حضرات مدعی اصلاح طلبی! اینها هم مرگ بر آمریکا میگفتن؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      3 4
      به روزهای پایانی دوره ترامپیست نزدیک می شوید«کنگره آمریکا به «ویلیام بار» وزیر دادگستری تا دوشنبه مهلت داده است تا زمینه دسترسی نمایندگان کنگره به گزارش سانسور نشده بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دوره پیش این کشور را فراهم کند.»
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    11 5
    خواهیم دید چند درصد کشاورزان امریکایی به ترامپ رای خواهند داد !
  • NL ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    14 4
    خیلی دیر گذاشتی مشرق با این که همون موقع کلی ویدیو و خبر در موردش بود، بازم غرب گداها ببینن وضعیت ارباب هاشون رو، مشرق در مورد کیفیت آب فلینت بعد از سیل چند سال پیش هم مطلب بذار که هنوز که هنوزه درست نشده و سی ان ان گزارش داده چند روز قبل، کلا چرا تیم آمریکا شناس که خبرهای اون ها رو رصد کنه و موقع مناسب منتشر کنه نداره این خبرگزاری؟!!
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    11 16
    آمریکا بخاطر شرایط جغرافیایی خاص مثل قرارگرفتن مابین 2 اقیانوس همواره بدترین بلایای طبیعی بشریت را تحمل می کند در مورد طوفان ، مثلا ما در ایران طوفانی با درجه بالاتر از 2 نداشتیم و آنطرف از 20 ابرطوفان بزرگ تاریخ ، حدود 18 مورد با درجات 3 تا 5 در خاک آمریکا اتفاق افتاده اپال ، ایزابل ، فلوید ، هوگو ، جین ، آلیسون ، فرانسیس ، ریتا ، چارلی ، آیرین ، ویلما ، اندرو ، آیک ، هاروی و ... که برای ما کاترینا با درجه 5 و 297 کیلومتر برساعت آشناست مقایسه سیل در ایران با آمریکا چیزی شبیه مقایسه زلزله 3 و 7 ریشتریه و چیزی نیست جز پنهان کردن ناتوانی ها پشت این صحبت ها ، اگر در ایران سالی 10هزار میلیارد تومان برای آبخیزداری ، احداث و تقویت سیل بندها و تاسیسات اضطراری مثل کانال های بزرگ بتن مسلح زیر زمین (تونل یا ترانشه) و ... در گلستان ، مازندران ، گیلان ، لرستان و ... و هرجایی که مستعد سیل هست مثل سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، جنوب کرمان ، خراسان شمالی و ... هزینه بشه می شه بخش زیادی از زور سیلاب ها و کشتن ها و تخریب های هر ساله را گرفت (که هر سال زیر هزار میلیارد تومان بودجه به این بخش داده می شه) و حالا این آب های شیرین را به مقاصد خشک در 100 تا 250 کیلومتری منتقل و ذخیره سازی کرد از گلستان به سمنان ، از مازندران به دشت ورامین ، از گیلان به شمال قم و ... سیل اخیر بیش از 40 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور زد و جان ده ها هموطن را گرفت این یک تهدید بزرگه که اگر نخواهیم پشت تاکتیک هایی پنهانش کنیم که اگر قبول کنیم و برویم دنبال اصلاح امور ، این تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد و شرایط را کشور را کاملا متحول خواهد کرد نیازی هم به انتقال آب شور در مسافت های طولانی ، ایران رود ، پرکردن کویرهایمان با آب و ... نداریم آب هست زیرساختی برای مدیریت نداریم مدیریت هم ضعیفه هر ساله نصف کشور را سیل می برد نصف دیگر را خشکسالی ! طبق آمارهای جهانی هر 1 دلاری که در این بخش هزینه بشه 7 تا 10 دلار از خسارات کم می کنه و ما نکردیم و هزینه اش را جانی روحی روانی مالی دادیم . مطمئنا این نظر رو چاپ نمی کنید چون توش ماستمالی سیل اخیر در ایران نیست .
    • NL ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      3 1
      آهنی را که موریانه خورد.نتوان برد ازآن به صیقل زنگ باسیه دل(مشرق) چه سود گفتن وعظ.نرود میخ آهنین در سنگ
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      6 3
      اگه اونا کاردان بودن متناسب با شرایطشون برنامه ریزی میکردن الان در ایران سیلی اومد که توی صد سال اخیر بلکه هم بیشتر بی سابقه بود، اما اونها دچار طوفانهای میشن که لااقل هر ده سال یه بار و کمتر اتفاق میفته، بله اگه شما قدرت تعقل داشتی بعد از بررسی همه جوانب نظر میدادی
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      3 2
      الان بحث سیل بود نه طوفانهای اقیانوسی
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      4 2
      متاسفانه تو این کشور هر کسی حس کارشناسی در تمام امور میکنه حتی شما دوست عزیز وضعیت امروزمون هم دقیقا به همین دلیله
  • احمد AE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    10 2
    عربستان همه رو جبران میکنه
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    9 2
    درست در زمان سیل ، چند روز من سایت Accuweather رو چک میکردم ، میدیدم ابرهای به شدت باران زا روی ناحیه غرب میانه آمریکا وجود داره و همش میگفتم اونجا چنین سیلی نمیاد یعنی؟ حتی تو یک شهرش؟ غافل از سیطره رسانه ای امریکا بودم ، الان دارم میبینم چه خبره.عجب.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    8 1
    روزنامه های امریکا هم تیتر میزنند: روحانی مردم گلستان ولرستان راکشت.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    8 10
    یهو شدید دلواپس کشاورزان امریکایی؟
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 0
    ۳/۸ سانتی‌متر (۳۸۰ میلی‌متر) باران .....اشتباهه 38 سانت باران=380 میلیمتر
  • قریشی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    15 6
    کجایند سلبریتی های بی هویت در خصوص عدم عملکرد دولت و ارتش امریکا در مقابل سیلاب چرندیات ببافند؟!!!
  • NL ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    5 17
    بهتره از وضعیت سیل و دلیل های بی کفایتی مدیران کشور خودمون بگید تا امریکا خسته نشدید ! خجالت بکشید
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
      6 1
      مگر ندیدی ترامپ چطوری به کشور ما می پرید مگفت سو مدیریت در سیل دارن این به اون در
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    27 2
    خدا را شکر مکرشان را خداوند بخودشان بر می گرداند
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    2 3
    پس چرا از نیروهای بسیجی و مردمی(!)همسایگان کمک نگرفته اند؟
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    8 1
    چطوری ترامپ حرف مفت میزد حالا ایران هم باید بگه که امریکا توان مدیریت سیل نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس