کد خبر 955271
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
1

آقای «مانت»، صاحب این گربه‌ها و «زی» هردو شیفته‌ی علم اند و اکانتشان معمولاً پست‌هایی درباره مطالب فیزیکی و فضایی منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، یک مرد آمریکایی قسم خورده که با فرستادن خاکستر گربه اش به فضا خاطره او را جاودانه کند. خاکستر این گربه که «پیکاچو» نام داشت قرار است آنقدر دور زمین بچرخد تا در نهایت مانند شهاب سنگ در اتمسفر سقوط کرده و بسوزد.

ابتلای «پیکاچو» به دیابت سال ۲۰۱۸ مشخص شد و صاحبش از آن زمان مشغول به اشتراک گذاری فعالیت‌های او از طریق اکانت توئیتر گربه دیگرش به نام «زی» بوده که بیش از ۱۲ هزار دنبال کننده در این شبکه اجتماعی دارد. آقای «مانت»، صاحب این گربه‌ها و «زی» هردو شیفته‌ی علم اند و اکانتشان معمولاً پست‌هایی درباره مطالب فیزیکی و فضایی منتشر می‌کند.

در آخرین ساعات زندگی «پیکاچو» اکانت «زی» پستی با مضمون آماده شدن این گربه برای آخرین ماموریتش منتشر کرد.

پستی که صاحب این گربه در آخرین ساعات زندگی وی در توئیتر منتشر کرد.

اما به نظر می‌رسد این اتفاق آخرین مأموریت این گربه دوست داشتنی نبوده، زیرا صاحبش تصمیم گرفت او را به فضا بفرستد.

این فرد در مصاحبه با نشریه Space.com گفت: در توئیتر همه «زی» را به عنوان یک فیزیکدان کوانتومی می‌شناسند، زیرا پست‌های او همیشه از فضایی علمی برخوردار است. فرستادن «پیکاچو» به فضا بزرگداشت یک خاطره و به اشتراک گذاشتنش با طرفداران «زی» است، زیرا همه قادر خواهند بود موقعیت «پیکاچو» را در مدار دنبال کنند.

آقای «مانت» یک حساب «GoFundMe» راه اندازی کرده که یک پلتفرم عمومی برای جذب سرمایه به شمار می‌رود. هدف او جمع آوری ۵ هزار دلار برای فرستادن قسمتی از خاکستر گربه اش به فضاست. این کار به کمک شرکتی به نام «Celestics» انجام می‌شود که از سال ۱۹۹۷ خدمات ارسال خاکستر مردگان به فضا را ارائه می‌دهد. این کمپانی از سال ۲۰۱۴ شاخه‌ای به نام «Celestics Pets» نیز راه اندازی کرده که منحصراً خاکستر حیوانات خانگی را به فضا ارسال می‌کند و تاکنون نیز بقایای دو سگ را به خارج جو فرستاده.

کپسول‌های که کمپانی «Celestics Pets» خاکستر را در آن‌ها به فضا می‌فرستد

از آنجایی که این شرکت تاکنون خاکستر هیچ گربه‌ای را به فضا ارسال نکرده این فرد امیدوار است یاد گربه اش به عنوان "اولین" در خاطر همه باقی بماند.

البته این بار نخستی نیست که یک گربه به فضا فرستاده می‌شود؛ دانشمندان فرانسوی سال ۱۹۶۳ گربه‌ای به نام «فلیست» را به فضا فرستاده بودند. در تلاشی دیگر نیز سال ۱۹۵۱ ناسا میمونی به نام «بیکر» را به سلامت به مدار زمین ارسال کرد و بازگرداند. البته «پیکاچو» قطعاً اولین گربه‌ای است که در توئیتر مشهور بوده و خاکسترش به مدار زمین ارسال می‌شود.

منبع: دیجیتاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    12 2
    " هدف او جمع آوری ۵ هزار دلار برای فرستادن قسمتی از خاکستر گربه اش به فضاست." و البته شهرت بازی. در کل دنیا فقیران فراموش شده اند و حیوانات عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس