کد خبر 95505
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

دانشگاه سیتی در لندن با افزایش روز افزون تاثیر جرم و جنایت بر ادبیات امروزی، به سمت جرم روی می آورد و مدرک کارشناسی اختصاصی با موضوع داستان های جنایی و تدریس نویسندگی تریلر را به دانشجویان اهدا می کند.-

به گزارش مشرق ،ایبنا به نقل از گاردین نوشت: نخستین مدرک تخصصی نویسندگی خلاقانه که به رمان های جنایی و تریلر اختصاص دارد، به درخواست خود دانشجویان و به علت تعداد طرفداران زیاد این سبک ایجاد شد. این امر می تواند پیامی دیگری از «دومین نسل طلایی نویسندگی جنایی» باشد.

این سبک بر اساس داده های رسمی با فروش6/87 میلیون پوند در سال 2011 دومین سبک پرطرفدار در بریتانیاست و هفته قبل رمان جنایی « قبل از این‌که به خواب بروم» از اس جی واتسون پرفروش ترین رمان شد.

این درس به دانشجویان رمز ماندگاری نوشته های آگاتا کریستی و یان رنکینز را آموزش و به آن‌ها یاد می دهد چگونه حالت تعلیق را در نوشته هایش به وجود بیاورند و چگونه با جرم های جدید مبارزه کنند. در طی این آموزش تمامی جنبه های این ژانر از جمله عملیات پلیسی تا تحقیقات روانپزشکی بررسی می شوند.

«جاناتان مایرسون» رمان نویس و نمایشنامه نویسی که کارگردان این برنامه هم هست می گوید: نویسندگی جنایی ژانر پرطرفدار و در حال رشدی است. با نویسندگانی مانند تام راب اسمیت و ای دی میلر و ظاهر شدن اسامی آن ها در لیست جایزه بوکر، مقبولیت ادبیات این ژانر هیچ وقت تا این سطح بالا نبوده است. حرف های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد که ما داریم وارد مرحله خلق دومین نسل طلایی نویسندگی جنایی می شویم ، اما این بار خانه ویلایی بیرون شهر جای خودش را به ساختمان داخل شهری داده است و کیفیت و مهارت در نویسندگی همراه ارتباط اجتماعی داستان با جامعه امروزی فاکتور بسیار مهمی در این میان است.

دانشگاه سیتی ، مدرک دیگری نیز در زمینه رمان های ادبی ارایه می دهد که بخشی از برنامه نویسندگی خلاق است . شش سال است که دانشجویان از این رشته فارغ التحصیل می شوند و تا به حال شش نفر از آن ها توانسته اند با ناشران برای انتشار کتاب هایشان قرارداد امضا کنند. استادان دوره ادبی شامل سیدی جونز ، دیوید نیکولز ، سارا واترز ، مونیکا الی، نائومی آلدرمن، رونان بنت، سارا هال و فیلیپ هنشر هستند، و مایرسون اعلام کرده که انتظار دارد مدرسان در زمینه نویسندگی جنایی هم از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

مایرسون افزود این دانشگاه هر سال بین 12 تا 14 دانشجو برای دوره ادبیات انتخاب می کند و برای نویسندگی جنایی هم همین کار را خواهد کرد. او گفت هر دوی این سبک ها می توانند از یکدیگر یاد بگیرند؛ همانطور که نویسندگان ادبی می توانند خیلی چیزها از سرعت نویسندگی در رمان های جنایی یاد بگیرند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس