کد خبر 955049
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
علیرضا افتخاری

از زمان اعلام خبر حمله به علیرضا افتخاری خواننده معروف کشور در بویین زهرا تا این ساعت بیش از 5 روایت متناقض و متفاوت از منابع گوناگون منتشر شده و باعث پیچیده شدن کلاف این مسئله شده است.

به گزارش مشرق، از حدود ساعت ۱۵ دیروز برخی منابع محلی از حمله افراد ناشناس به علیرضا افتخاری در منطقۀ آراسنج بویین زهرا و صدمه وارد کردن به این استاد آواز ایران خبر می‌دادند. این در حالی بود که افتخاری پس از اجرای پیش از ظهر خود در جمع فرهنگیان شهرستان تاکستان در حال بازگشت به اصفهان از مسیر بویین زهرا و ساوه بود.

در لحظات ابتدایی این اتفاق خبرنگار خبرگزاری فارس در قزوین بعد از چندین بار تماس با تلفن همراه علیرضا افتخاری در نهایت موفق شد با علی عزیزی مدیر برنامه‌های افتخاری هم‌صحبت شود تا از طریق او اصل ماجرا و جریان را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات پلیس درباره حادثه پیش آمده برای افتخاری

حمله افراد ناشناس به خودروی علیرضا افتخاری

عزیزی که با تلفن همراه افتخاری صحبت می‌کرد گفت: در مسیر برگشت در جادۀ بویین‌زهرا و در حوالی روستای آراسنج سفلی تعداد ۷ تا ۸ نفر از افراد ناشناس به خودروی استاد و وی حمله کردند.

مدیربرنامه‌های این هنرمند کشورمان عنوان کرد: این افراد ضمن آسیب رساندن به خودرو تلاش داشتند تا به استاد نیز آسیب جدی وارد کنند که با ورود ما و برخی مردم، در اقدام خود ناکام مانده و متواری شدند.

وی تأکید کرد: پلیس نیز در محل حادثه حضور یافت اما علت این حادثه و حمله این افراد برای ما مشخص نیست و استاد نیز از این افراد شکایت نکردند.

پلیس: دعوای خانوادگی بوده! نه ببخشید دعوای رانندگی بوده!

اما ساعتی بعد از انتشار خبر توسط فارس، پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی به تشریح ماجرای حمله به افتخاری پرداخت و تیتر تکذیب حمله به علیرضا افتخاری را انتخاب کرد و نوشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد علیرضا افتخاری، امروز ساعت ۱۳:۳۰ پس از اتمام برنامۀ کنسرت خود در شهرستان تاکستان در حین برگشت به سمت تهران، در مسیر متوجه درگیری عده‌ای در منطقه آراسنج بوئین زهرا می‌شود و برای وساطت و خاتمه دادن به این درگیری از خودروی خود پیاده شده و با یکی از همراهانش به محل نزاع نزدیک می‌شود. گفتنی است، در حین وساطت، ضربه‌ای از سوی یکی از طرفین دعوا به صورت این خوانندۀ کشورمان برخورد می‌کند که منجر به مصدومیت جزئی در صورت وی می‌شود که پس از این اتفاق، فردی که همراه آقای افتخاری بودند با ۱۱۰ تماس گرفته و ماجرا را گزارش می‌دهد که با حضور نیروی انتظامی در محل درگیری، نزاع خاتمه می‌یابد. قابل ذکر است که ماجرای حمله به آقای افتخاری صحت ندارد و این خواننده کشورمان نیز شکایتی از این اتفاق نداشتند و پس از خاتمه نزاع پیش آمده با همراهان خود راهی تهران شدند.

اما صرف نظر از اینکه اصلاً افتخاری قصد عزیمت به تهران را نداشته و اگر داشت بدون شک از مسیر بویین زهرا تردد نمی‌کرد، زمانی روایت‌ها عجیب‌تر می‌شود که پس از مصاحبۀ معاون فرماندار بوئین زهرا با خبرگزاری ایرنا و روایت یک جدال لفظی ناشی از سبقت گرفتن خودروها، پایگاه اطلاع رسانی پلیس نیز ساعتی بعد این خبر خود را از روی کانال سروش پاک کرده و خبری متفاوت را بر روی خروجی کانال قرار می‌دهد.

در این مطلب جدید که در ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه منتشر شد پلیس مدعی می‌شود که: طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد امروز ساعت ۱۳:۳۰ پس از اتمام برنامۀ کنسرت خود در شهرستان تاکستان حین برگشت به سمت تهران، خودوری تویوتا کمری به سرنشینی خواننده معروف کشور علیرضا افتخاری از یک خودروی سواری ریو از سمت راست اقدام به سبقت گرفتن می‌کند که این امر مورد اعتراض قرار می‌گیرد.

بر طبق این ادعا پس از توقف خودروها طرفین با یکدیگر درگیری لفظی داشتند و در این حین ضربه‌ای از سوی یکی از طرفین دعوا به صورت این خواننده کشورمان برخورد که منجر به مصدومیت جزئی در صورت وی می‌شود که پس از این اتفاق، با حضور پلیس در محل درگیری، نزاع خاتمه می‌یابد.

با بررسی بیشتر می‌توان دریافت که این خبر، بر اساس گفته‌های آقاعلی معاون فرماندار بویین زهرا تنظیم شده است. آقا علی در گفتگویی با ایرنا که ساعت ۱۸:۱۹ دقیقه بر روی خروجی قرار گرفته همین مطلب پلیس را بیان کرده و عنوان می‌کند در این مشاجره هیچ گونه صدمه به خودروی دوطرف و راننده‌ها وارد نمی‌شود و اهالی تجمع کننده نیز به محض شناخت این خوانندۀ محبوب با احترام با وی برخورد می‌کنند.

معما با گفته‌های افتخاری پیچیده‌تر می‌شود

علیرضا افتخاری اما در مصاحبه ای که ساعت ۲۰:۱۹ دقیقه در خبرگزاری تسنیم منتشر شده با رد همۀ این گفته‌ها و حتی گفتۀ عزیزی مدیربرنامه خود که اتفاقاً با تلفن خود افتخاری نیز سخن گفته است، مدعی می شود در آراسنج سفلی تصادف کوچکی کرده و درگیری پس از تصادف رخ داده است.

وی در این گفت‌وگو اضافه کرده است: تصادف کوچکی اتفاق افتاد و بلافاصله رانندۀ آن ماشین تماس گرفت و عدۀ زیادی روی سر ما ریختند. بارها به آنها گفتم که تصادف عمدی نبوده و هر چه خسارت ماشین شده را پرداخت می‌کنم و بیمه نامه‌ام هست، اما زیربار نمی‌رفتند.

این خواننده می‌گوید: شاید اگر منِ افتخاری نبودم، هر کس دیگری بود می‌کشتندش. چندین نفر بودند و همه روی سر ما ریختند. خیلی ما را اذیت کردند. با سنگ زدند ماشینم را نابود کردند و شیشه‌ها و راهنماهای ماشین را شکستند. تصادف در این حد بود که یک خَش روی ماشینش افتاده بود. ماشینش ریو بود. این اتفاق واقعاً نیازی به کتک کاری و ایل و قشون کشی نداشت.

افتخاری: تقصیر احمدی‌نژاد است

اما داستان وقتی عجیب‌تر می شود که خود افتخاری در گفتگو با ایرنا تلاش دارد این تصادف به قول خود ساده و کوچک را سیاسی جلوه دهد.

وی در این گفتگو عنوان می‌کند: قبلاً نیز شاهد چنین برخوردهایی در دیگر نقاط بوده‌ام و چنین برخوردهایی را بی‌ربط به دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و حضور من در مراسم ایشان نمی‌دانم.

بدون شک این رویداد ساده اما با تناقض فراوان، نمایشی کوچک از خلأ اطلاع رسانی شفاف است. کما اینکه درگیری با سلبریتی‌ها نیز امری ساده است و می‌توان با شرحی ساده و صادقانه آن را برای مردم بازگو کرد اما تفاوت روایت‌ها همواره خود بر سردرگمی مخاطبان دامن می‌زند.

روایت‌های متناقض و حتی تلاش برای سیاسی کردن این ماجرا لحظه به لحظه بر تعجب هر مخاطبی می‌افزاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    6 45
    تاوانه رودرروی مردم ایستادنشه احمدی نژاد جونش میاد درش میاره
    • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      8 3
      شما مردم رو تا به حال دیدی؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    9 1
    اون منطقه منطقه خطریه دعوا و قشون کشی زیاد دارن
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    14 3
    خب از سمت راست سبقت نگیر. چه ربطی به مسایل سیاسی داره. اونهایی هم که درگیر شدند آدمهای بی منطق و هاری بوده اند. تموم.
  • AE ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    10 2
    آقا اصلا همش تقصیر خواجه حافظ شیراز بوده !
  • فش نیوز IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    2 11
    مشرق فقط تو راست میگی
  • م ج IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    16 4
    ببخشید نگفته تقصیر احمدی نژاده شما با بولت کردن این موضوع باعث دروغ پراکنی می شوید تقصیر ابلهانی مثل شما هست که دنبال ایجاد اغتشاش در جامعه هستید
  • ....... IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    3 0
    عجیبه...................
  • حمید IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    3 6
    همه احمدی نژاد ول کنن این افا ولش نمی کن
    • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      2 0
      ببخشید به چه زبانی نوشتید؟ من که نفهمیدم
  • MD ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    19 0
    حالااگه یک صدم این قضیه برای شجریان یاشهرام ناظری رخ داده بود.ایران وسلبریتی ها روسرمون خراب میکردند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    1 3
    اصلایه ضدخبر بودبرای سرکارگذاشتن مردم
  • آرین IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    1 0
    اینم از فرهنگ ۲۵۰۰ ساله ی تو خالی که فقط مختص اون منطقه نیست ... بی سر و پاهایی که زیاد ادعا میکنن چیزی از شعور و فهم و انسانیت سرشون نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس