کد خبر 955043
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
سردار اشتری نمایه

سردار اشتری گفت: بر مبنای قانون، کشف حجاب جرم است و با چنین مواردی قطعاً برخورد می کنیم و اجرای طرح های امنیت اخلاقی به جد دنبال می شود.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در در بیست و سومین همایش فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با بیان اینکه اعمال قانون و مدیریت صحنه باید با اقتدار توأم با رأفت باشد، اظهار داشت: ارتباط و برخورد با مردم باید حکیمانه، مدبرانه و بر مبنای اخلاق اسلامی باشد.

وی تأکید کرد: اقتدار ناجا برای متجاوزان به عنف، قاچاقچیان، افراد شرور، سارقان و ... است و در برخورد با اشرار مسلح، قاچاقچیان، متخلفان به هیچ عنوان کوتاهی و چشم پوشی نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ سردار اشتری: تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران است

سردار اشتری: به درخواست مردم طرح‌های امنیت اخلاقی تشدید می‌شوند

فرمانده ناجا با اشاره به تعیین اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی در سال جاری، یادآور شد: اولویت‌های نیروی انتظامی در سال 98 تعیین و به فرماندهان انتظامی استان ها و پلیس های تخصصی و ستادی ابلاغ شده که در این میان مبارزه با سرقت و مواد مخدر از برنامه های اولویت دار است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه باید در خط مقدم اقدامات انتظامی باشد، تأکید کرد: باید وقوع سرقت را به حداقل ممکن برسانیم از طرفی لازم است که کشف وقوع جرم در حوزه سرقت ارتقاء یابد.

سردار اشتری با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد:  مبارزه با مواد مخدر یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و باید در اولویت مأموریتی ما نیز باشد؛ امروز در رأس ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری، سردار اسکندر مومنی حضور دارند و سردار منتظرالمهدی و سایر دوستان نیز در این حوزه فعالیت دارند، وجود این عزیزان را فرصت بدانیم و با همدلی و تعامل به جد با مواد مخدر مقابله کنیم.

وی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در این حوزه، خاطر نشان کرد: همچنان که برخورد با باندها و شبکه های اصلی توزیع مواد مخدر در اولویت است باید با خرده فروشان مواد مخدر نیز برخورد شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، موضوع جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را نیز یک اولویت اساسی برشمرد و افزود: حضور معتادان متجاهر در سطح شهر علاوه بر اینکه زیبایی بصری شهر را تحت تأثیر قرار می دهد در افزایش جرایم نیز موثر است؛ به طوری که براساس آمارها 50 درصد از سارقان خرد از گروه معتادان متجاهر هستند.

فرمانده ناجا در ادامه سخنان با اشاره به اهمیت آمادگی های عملیاتی و رزمی نیروهای پلیس، تأکید کرد: با پیگیری های معاون هماهنگ کننده ناجا و برنامه ریزی معاونت عملیات ناجا، سال گذشته رزمایش های مختلفی برگزار شد که امسال روند برگزاری این رزمایش ها در سطح شهرستان ها نیز دنبال می شود.

وی تأکید کرد: فرماندهان باید اقدامات پیشگیرانه را در رأس امور قرار دهند و برای هر بحرانی آماده باشند.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری دوره های مدیریت بحران با رویکرد "مهارت محوری"، بیان کرد: برگزاری چنین دوره ها بسیار مثمرثمر بوده و بنده و جانشین فرمانده ناجا در این جلسات حضور یافتیم و به صورت چهره به چهره با فرماندهان شرکت کننده در دوره های مدیریت بحران گفت و گو کردیم و نیز پاسخگوی سوالات آنان بودیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به دلیل تنوع و گستردگی مأموریت ها باید هر لحظه برای مأموریتی آماده باشد بنابراین تأکید دارم که آمادگی از اهم اولویت ها باشد و این آمادگی عملیاتی را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری با اشاره به حادثه چابهار، یادآور شد: هوشیاری نیروهای پلیس، ایجاد موانع حفاظتی و مراقبت های امنیتی، توطئه دشمنان را خنثی کرد اما باید بدانیم توجه به ملاحظات حفاظتی و امنیتی در رأس امور است.

سردار اشتری با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد توطئه افکنی هستند، گفت: باید این توطئه ها را با هوشیاری خنثی کنیم همچنان که در حمله تروریستی به حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی در سال 96 ، توطئه دشمنان با هوشیاری نیروی انتظامی خنثی شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برگزاری انتخابات را پیش رو داریم، تأکید کرد: برنامه ریزی ها و اقدامات باید به گونه ای باشد که انتخابات در امنیت کامل برگزار شود و مانند گذشته به دور از جناح گرایی عمل کنیم.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه هرگز اجازه نمی دهیم کسی امنیت ما را خدشه دار کند، ادامه داد: برخورد با ناهنجاری ها و دفاع از ارزش های دینی و انقلابی نیز از اولویت ها است؛ نیروی انتظامی حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است و با هر ناهنجاری مطابق قانون برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برخورد با موضوع کشف حجاب، تأکید کرد: بر مبنای قانون، کشف حجاب جرم است و با چنین مواردی قطعا برخورد می کنیم و باید بگویم اجرای طرح های امنیت اخلاقی به جد دنبال می شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: نیروی انتظامی وظایفش را بر مبنای قانونی، به دور از  هیاهو، مدبرانه و هوشمندانه اجرایی و عملیاتی می کند و در این میان اشراف اطلاعاتی باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اشراف اطلاعاتی در فضای حقیقی و نیز فضای مجازی از الزامات است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره های بصیرت با عنوان نسیم معرفت برای کارکنان و خانواده هایشان، عنوان کرد: تاکنون 13 هزار خانواده کارکنان ناجا طی دوره 4 روزه در این طرح شرکت کرده اند که برگزاری چنین طرح هایی به همت سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی صورت می گیرد البته اعزام کارکنان به مشهد مقدس نیز اجرایی و دنبال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    5 1
    دستت درد نکنه سردار
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    4 2
    احسنت.هشدار طوری باشه حواسشون رو جمع کنند.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    7 0
    چقدر شعار میدهید فساد و گند همه جارو برداشته شعار شعار و دروغ
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    بیا شهر ما همه دارن لخت میچرخن احتمالا ابلاغ هایی که میکنی به دست ناجای شهر ما نمیرسه!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    بیا شهر ما همه دارن لخت میچرخن احتمالا ابلاغ هایی که میکنی به دست ناجای شهر ما نمیرسه!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    بیا شهر ما همه دارن لخت میچرخن احتمالا ابلاغ هایی که میکنی به دست ناجای شهر ما نمیرسه!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس