کد خبر 95495
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳

رحمت امینی، دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر در آستانه برگزاری جشنواره، درباره آخرین تحولات و سیاست‌گذاری‌های این دوره سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از ایلنا، اميني درباره رویکرد جوان‌گرایی در جشنواره گفت: جشنواره امسال از یک سو ساختاری مشابه به چند دوره پیشین خود دارد و شامل بخش‌های متنوع چون مسابقه ایران، مسابقه بین‌الملل، نمایشنامه خوانی، رادیو تئاتر، پوستر و عکس است و به عبارتی می‌توان این ادعا را کرد که این دوره به یک عدد کمال یافته در ادبیات ایران یعنی 30 رسیده است که یک ماه کامل محسوب می‌شود.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت مرکز هنرهای نمایشی 30 را عددی دانست که باید به آن رنگ و بوی خاصی داد و به همین منظور در این دوره جشنواره به نسل تازه ای که نسل سوم تئاتر محسوب می شود نگاه ویژه ای شده است.

امینی توضیح داد که این نگاه خاص در سی امین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با عنوان «نگاه ویژه» شناخته می‌شود و شور و هیجان این بخش همه دست اندرکاران جشنواره را تحت تاثیر قرار داده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: در این دوره از سوی نسل جوان آثاری ارایه شده که رویکرد دانش آموختگان این هنر را به گونه‌ای نشان می‌دهد که هم ریشه در آیین و سنت دارد و هم نگاه معاصر به تئاتر در آن دیده می‌شود؛ در این دوره شاهد نمایش‌های خوب از جوانان خواهیم بود.

دبیر سی امین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تنوع موضوعات نمایش‌ها گفت و اینکه به انواع و اقسام موضوعات از دفاع مقدس، اجتماعی، کمدی و دینی در سی امین دوره توجه شده و نگاه موجود به هیچ عنوان شعاری نیست و به طور عمیق به تمام مفاهیم پرداخته شده است.

امینی با بیان اینکه از سوی هنرمندان به نمایش هایی با رویکرد دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای شده، توضیح داد: تعدادی از این نمایش‌ها توسط جوانان دوران انقلاب که از هنرمندان تحصیل کرده امروز هستند ارایه شده و برخی دیگر از سوی افرادی که به این موضوع پرداخته‌اند. جشنواره تئاتر فجر دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی است و به برکت پیروزی انقلاب، این جشنواره برگزار می‌شود. رگه‌هایی از عظمت انقلاب که در جشنواره فجر توسط جوانان به صحنه می‌آید توانمندی نسل بعد از انقلاب را به نمایش می‌گذارد. خودباوری نسلی که متوجه شده اند می توانند روی پای خود بایستند. در همین راستا از نمایش‌های برگزیده جشنواره صاحبدلان که رویدادی دینی و مذهبی است آثاری در جشنواره روی صحنه می‌رود.

به گفته امینی ویژگی مهم دیگر این دوره جشنواره حضور دانشگاهیان است: در سی امین دوره جشنواره تئاتر فجر شاهد شکوفایی تئاتر در بنیان‌های آموزشی هستیم که پس از انقلاب اسلامی بالیده و رشد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس