کد خبر 954947
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
روحانی و ظریف

محمد جواد ظریف درحالی از دور زدن تحریم در سطح دکترا سخن می‌گوید که دولت ۵ سال سیاست مذاکره و سازش با غرب و حل و فصل مسائل ایران از مجاری رسمی را در پیش گرفته بود.

سرویس سیاست مشرق - سفر «محمد جواد ظریف» به آمریکا با پدیده جالبی همراه شده است. ظریف در گفتگو با خبرگزاری رویترز به مسئله‌ای اشاره کرد که بسیار قابل توجه و تعجب است. وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه تهران گفت:

«ایران در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت خواهد کرد. منظور من این است که همواره راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد، ما در این زمینه دکترا داریم.»

ظریف درحالی به تازگی دکترای دور زدن تحریم گرفته است که پیشتر رویکرد سیاست خارجی دولت روحانی مذاکره با جهان (دنیای غرب) و همچنین حل و فصل مسائل از مسیر و مجاری رسمی بود. حالا بعد از پنج سالی که کشورمان متحمل مشکلات زیادی در خصوص همین رویکرد مصالحه محور شده است و در دام بدعهدی آمریکا و اروپا افتاده است، وزیر روحانی از دور زدن تحریم‌ها در سطح دکترا سخن می‌گوید!

این سخنان ظریف با صحبت‌های گذشته دولتمردان خصوصاً رئیس جمهور در تقابل جدی است.

«حسن روحانی» در سال ۹۶ با عنوان کردن این موضوع که عده‌ای می‌گفتند تحریم‌ها رو دور می‌زنیم، از جیب کی؟ اظهار کرد:

«از جیب چه کسی مهم نیست، از جیب خودتان هر چقدر می‌خواهید بروید دنبال تحریم، از جیب مردم مهم نیست خوب از مردم بپرسیم.»

البته رئیس جمهور امروز سخنان دیگری به زبان می‌آورد و بیان می‌کند: «توان این را داریم که تحریم‌ها را دور بزنیم و با افتخار تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه مردم ایران را دور می زنیم.»

با این سخنان رئیس جمهور و وزیرش سیاست یک بام و دو هوای دولت به خوبی بازهم نمایان می‌شود. سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که تا به کی مردم بایستی با سیاست‌های متناقض و آزموده‌های آزموده شده پیش بروند و دوباره خسارت‌ها گریبانگیر آنان شود.

حال پس از اینکه روحانی بیان کرد که به دنبال دور زدن تحریم‌ها نیستیم و ایران در برجام بتن در رآکتور اراک ریخت و قلب آن را از کار انداخت، دولتمردان بیان می‌کنند که دارای دکترای دور زدن تحریم هستند. باید این سوال اساسی مطرح شود که اگر ایران دارای دکترای دور زدن تحریم بود چه نیازی بود که این همه سال کشور در تنگنای مذاکره با غرب قرار بگیرد و حالا مشکلات تلنبار شده آن گریبانگیر مردم شود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جواد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    6 24
    یک دفعه حرفتو بزن اینقدر نترس اگه تو نترسی مردم هم نمیترسند پشتت وامیستند
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    43 2
    آقای به اصطلاح امیرکبیر. کسی که در این زمینه دکترا دارد تو نیستی بیخود زور نزن
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    7 0
    یعنی اگه سال ۱۴۰۰ بشه انگار تازه سال ۹۲ میخواد بیاد. هیچ جلورفت و هیچ قدمی برداشته نشد جز اینکه مردم تعهد و علاقه شون رو به نظام و رهبر و انقلاب نشون دادن.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    9 2
    روحانی جان! اگه می خوای مردم خوب زندگی کنند بی زحمت برو هرکجا! و درم پشت سرت ببند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس