کد خبر 954801
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

به گزارش مشرق؛ در پی مسدود شدن بدون اطلاع خطوط شرکت ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی از ظهر دیروز، (یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸) راه ارتباطی هزاران کسب و کار و استارتاپ در سراسر کشور قطع شد.

گفته می‌شود دلیل قطع خطوط شکایت از برخی مشترکین دفتر کار مجازی بوده است، این در حالی است که بنا به گفته مدیر یکی از این دفاتر دانش بنیان، این شرکت‌ها همواره ارتباط مستمر و تعاملات بسیاری با نهادهای نظارتی مثل حراست مخابرات و پلیس فتا دارند.

پیش از این هم در دو سال اخیر، سه بار بدون اطلاع قبلی این خطوط برای ساعاتی قطع شده بود. با وجود سه بار قطعی خطوط تلفن دفاتر کار مجازی، مخابرات تنها در آخرین مورد اطلاعیه ای در این باره صادر کرد.

در آن اطلاعیه ذکر شده بود: «با درنظر گرفتن اهمیت نیاز این کسب و کارها، به پایداری ارتباطات و تلاش حداکثری شرکت مخابرات درجهت پایداری وحفظ ارتباطات برای همه ذینفعان، مشکل فنی پیش آمده که باعث قطعی ارتباط این دفاتر شد، برطرف شده و با عوامل خاطی نیز برخورد صورت گرفته است».

حال سوال اینجاست که قطع ناگهانی و بدون اطلاع تلفن چند هزار کسب و کار ایرانی آن هم در ساعات اوج تماس، چه خسارتی به این کسب و کارها و همینطور اعتبار دفاتر کار مجازی وارد می‌کند و آیا نهادهای تصمیم گیر از این میزان خسارت با خبر هستند و برای جبران آن برنامه ای دارند؟

استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، مشاوران در حوزه‌های مختلف، فریلنسرها، عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، خرده‌فروشان اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند از مشتریان عمده دفاتر کار مجازی هستند که اکنون با قطع شدن شماره تماس‌هایشان با اختلال جدی در کسب و کار خود مواجه هستند.

گفتنی است در ایران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی چند سال است با اخذ مجوزهای لازم و تحت نظارت مراجع ذیصلاح به رشد کسب و کارهای کوچک کمک کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس