کد خبر 954280
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
علی‌اصغر پیوندی

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مردم در سیل اخیر نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی هلال احمر کمک کردند گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی کمک کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات هلال احمر در مناطق سیل زده با بیان اینکه در ساعات اولیه سیل در کنار هموطنان بودیم، گفت: تلاش کردیم آسیب‌ها و تلفات کاهش یابد؛ سیل از مازندران و گلستان شروع شد و در نهایت به لرستان، ایلام و خوزستان رسید و در حال حاضر نیز در سیستان و بلوچستان با آن درگیر هستیم.

وی با یادآوری اینکه طبق اساسنامه امدادرسانی ما بر اساس ۵ محور انجام شد، افزود: یک محور امداد و نجات بود که بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر از امداد هوایی و زمینی برخوردار شدند و به مکان امن انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان و وزرا درباره سیل چه گفتند؟

کمک ۷۳ میلیارد تومانی مردم به سیل‌زده‌ها

پیوندی محور دیگر امدادرسانی را اسکان اضطراری دانست و ادامه داد: سیل زدگان در محلی امن مانند ورزشگاه ها، مساجد، هیات ها و مدارس منتقل شدند و نزدیک به ۲۹۰ هزار نفر توسط هلال احمر اسکان اضطراری شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: محور دیگر امدادرسانی ما تغذیه اضطراری بود که با ارائه بسته های ۷۲ ساعته و یک ماهه تلاش کردیم تغذیه آنها به حالت عادی بازگردد البته وجود هماهنگی بسیار مناسب میان تمامی نیروهای امدادی، مسلح و هلال احمر باعث شد امدادرسانی ها به درستی صورت گیرد.

وی افزود: درمان اضطراری نیز یکی از محورهای امدادرسانی بود که با اعزام اکیپ های درمانی در نقاط مختلف صورت گرفت.

پیوندی با یادآوری اینکه خوشبختانه شاهد شیوع بیماری عفونی در مناطق سیل زده نیستیم، گفت: تلاش ما و وزارت بهداشت پیشگیری از بیماری ها است؛ توجه به مسائل روحی و روانی سیل زدگان نیز یکی از اهداف امدادرسانی ما بوده که با اعزام تیم های سحر متشکل از روانشناس و روانپزشک تلاش کردیم این مهم نیز به خوبی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مردم در سیل اخیر نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی هلال احمر کمک کردند، یادآور شد: همچنین بیش از ۵۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی کمک کردند که تحویل اجناس به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: البته از کمک های خارجی غیرنقدی نیز بهره مند شدیم اما متاسفانه تحریم های آمریکا باعث مسدود کردن حساب های ما در خارج و عدم دریافت کمک های نقدی شد که از طریق فدراسیون صلیب سرخ جهانی تلاش می کنیم تا کمک های نقدی زودتر به دست ما برسد زیرا این کمک ها انسان دوستانه و برای مردم است و تحریم ها نباید به مردم آسیب برساند.

پیوندی ادامه داد: برای تحقق این مهم در حال تلاش هستیم و امیدواریم سریع تر به نتیجه برسد.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: خوشبختانه در مازندران و گلستان و بخش زیادی از لرستان وضعیت زندگی تا حدودی به حالت عادی بازگشته البته این به معنای حل تمامی مسائل و مشکلات آنها نیست.

وی افزود: در خوزستان باید وسواس و دقت بیشتری را برای رفع مشکلات داشته باشیم؛ پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها است و تا ۱۴ تا ۱۵ اردیبهشت ماه جبهه هوای سرد از جنوب غرب وارد کشور می شود و ما در کنار مردم هستیم انتظار می رود مردم از خدمات رسانی ما راضی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس