یمن و عربستان (3).jpg

نیروهای یمنی در شمال استان حجه عملیاتی را برای پاکسازی کوه راهبردی «النار» آغاز کرده‌اند و پیشروی‌های میدانی در این محور همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن، عملیاتی را از مناطق تحت کنترل در جنوب شرق استان جیزان عربستان علیه مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مواضع مزدوران سعودی را در حومه شرقی کوه «جحفان» در جنوب شرق استان جیزان عربستان هدف قرار دادند و در همان گام نخست خطوط دفاعی آنان را در هم شکستند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند بیش از ۲۰ تن از نیروهای مزدور سعودی را به هلاکت برسانند و نام ۳ افسر و فرمانده در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، حمله غافلگیرانه ای را در حومه شرق کوه «الدود» علیه نظامیان عربستانی و مزدوران سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری‌های چند ساعته توانستند مقر آنان را در این محور به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، شماری از نیروهای مزدور سعودی که اغلب ملیت سودانی داشتند در جریان درگیری‌ها کشته شدند و تعداد قابل توجهی دیگر از مزدوران پس از شکسته شدن خطوط دفاعی و از دست دادن مواضع از منطقه متواری شدند.

از مقابل کوه «القیس» خبر می‌رسد، شماری از نیروهای مزدور سعودی حملاتی را به منطور سیطره مجدد بر مناطق از دست رفته انجام دادند که نیروهای یمنی واکنش به موقع نشان دادند و پیشروی آنان را متوقف کردند.

رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در این محور موفق شدند حملات مزدوران سعودی را به طور کامل دفع کنند؛ شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ نیروهای یمنی در جریان دفع حملات توانستند خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی مزدوران وارد آورند.

آخرین تحولات میدانی استان حجه

از استان حجه در شمال غرب یمن و هم مرز با استان جیزان عربستان خبر می‌رسد، رزمندگان مقاومت انصارالله و نیروهای ارتش در نهایت موفق شدند مواضع را در کوه «الشبکه» در شمال شرق بخش «حرض» تثبیت کنند.

نیروهای یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه ای را در حومه شرقی کوه «النار» در شمال شرق بخش حرض (شمال استان حجه) برای بازپس گیری مناطق اشغالی علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی انجام دادند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته توانستند خطوط دفاعی نیروهای مزدور را در هم بشکنند و با کشته و زخمی کردن شماری از آنان چند منطقه را در این محور بازپس گرفتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، چند ارتفاع نیز در جریان درگیری‌ها در حومه شرقی کوه «النار» از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج شد؛ نیروهای یمنی مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را در این محور به غنیمت گرفتند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای مزدور سعودی بلافاصله ضد حملاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در حومه شرقی کوه النار انجام دادند که باز هم با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند.

این منبع میدانی با بیان اینکه رزمندگان یمنی با پاکسازی مناطق غربی، جنوبی و شرقی برای آزادسازی کامل کوه «النار» آماده می‌شوند، افزود: رزمندگان یمنی مواضع خود را در محور شرقی کوه النار از جمله «المرزوق، الخاور، ام التراب، المترب و…» تثبیت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، کوه راهبردی «النار» در شمال استان حجه یمن واقع شده و هم مرز با استان جیزان عربستان است و بخش‌های وسیعی از منطقه در پایین دست این کوه قرار دارند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از جنوب بخش «حیران» در جنوب بخش «حرض» خبر می‌رسد، نیروهای مزدور سعودی حملات گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی به منظور اشغال بخش «عبس» انجام دادند و درگیری‌ها در این محور همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله «صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق حیران و طوال» در اشغال نیروهای مزدور است؛ این استان از غرب با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از جنوب با استان الحدیده هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    8 1
    رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در این محور موفق شدند حملات مزدوران سعودی را به طور کامل دفع کنند
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    3 1
    نیروهای مزدور سعودی بلافاصله ضد حملاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در حومه شرقی کوه النار انجام دادند که باز هم با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    2 1
    نیروهای مزدور سعودی حملات گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی به منظور اشغال بخش «عبس» انجام دادند و درگیری‌ها در این محور همچنان ادامه دارد
  • IN ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    4 3
    اگر یمن یک موشک به سمت ارماکو میزد تحریم نفهمی نمی شدیم
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
      1 0
      دستور دیگه ای هم دارین؟
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      2 0
      خو پروفسور اگه این کار رو بکنه تولید نفت عربستان پایین میاد و اونوقت کل غرب میگن ببینید که انصارالله چیکار کرده پس حقشه که باهاش جنگید و به همین راحتی انصارالله هم میره توی لیست سیاه و تهاجم عربستان به یمن میشه تهاجم قانونی
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      1 1
      یعنی کار دیگه ای از دست اروپا بر می امده که انجام نداده .باید صنعت نفت عربستان تحدید جدی بشه و شاه رگ نفتی انها قطع بشه . اگر یمنی ها واقعا قصد ماندن دارند . اینجوری که مردم یمن دارند قتل عام میشن.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    14 1
    درود بر انصارالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس