کد خبر 953838
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
انصارالله: تاریخ آل سعود سرشار از جنایات است؛ دنیا سرکوبگری رژیم سعودی را محکوم کند

جنبش انصارالله یمن ضمن محکوم کردن اعدام سی و هفت شهروند بیگناه توسط رژیم سعودی تاکید کرد که تاریخ آل سعود سرشار از جنایت‌ها است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعدام ۳۷ شهروند عربستانی توسط رژیم سعودی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید

درخواست رئیسی از سازمان‌های بین‌المللی

جنایت هولناک دیگری در «سرزمین خون»

در این بیانیه آمده است: سیاست قتل و تخریب و سرکوب ملت‌ها شیوه ای جنایتکارانه است که رژیم سعودی آن را در پیش گرفته و برای باقی ماندن در قدرت به آن تکیه می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: تاریخ رژیم سعودی سرشار از جنایات، قتل، مزدوری و معامله بر سر مسائل امت از جمله مسئله فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله در ادامه این بیانیه تاکید کرد: جنایت‌های وحشیانیه‌ای که رژیم سعودی علیه شهروندان خود و علیه ملت‌های دیگر انجام می‌دهد بیانگر سقوط این رژیم و ورشکستگی آن است.

این بیانیه می‌افزاید: اگر آمریکا نبود رژیم سعودی جرأت ارتکاب این همه جنایت را نداشت، زیرا این آمریکا است که از عربستان حمایت می‌کند و پوشش سیاسی برای جنایت‌های این رژیم را فراهم می‌کند.

دفتر سیاسی انصارالله از آزادگان دنیا خواست که سیاست‌های سرکوبگرانه، خصمانه و جنایت‌های رژیم آل سعودی علیه شهروندان عربستانی را محکوم کنند.

این دفتر همچنین خواستار اعلام جرم علیه رژیم سعودی به دلیل ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایت‌ها در یمن شد.

وزارت کشور عربستان روز سه‌شنبه از اعدام ۳۷ نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد.

اعدام‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتاً سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اکثریت اقلیت شیعه این کشور، انجام شده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی و کاربران اینترنتی عربستان سعودی می‌گویند ۳۲ نفر از اعدام‌شدگان، از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس