کد خبر 953747
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
پوتین و کیم

رئیس جمهوری روسیه گفت، در جریان مذاکراتش با رهبر کره شمالی که حدود دو ساعت طول کشید، دو طرف دورنمای روابط دوجانبه و البته مسائل منطقه‌ای و اوضاع در شبه جزیره کره را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مذاکرات «رو در روی» خود با "کیم جونگ اون " رهبر کره شمالی در شهر "ولادی‌وستوک" که حدود دو ساعت بطول انجامید، را پرمحتوا و دربرگیرنده موضوعات بسیار زیاد و متنوعی ارزیابی کرد.

پوتین توضیح داد: «ما توانستیم درباره درباره تاریخ روابط بین روسیه و کره شمالی صحبت کنیم، در عین حال درباره مسائل حال حاضر و دورنمای روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده و البته به تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و روند اوضاع در شبه جزیره کره بپردازیم.»

بیشتر بخوانید:

برای اولین بار رهبر کره شمالی با پوتین دیدار کرد

به گفته رئیس جمهوری روسیه، در این دیدار اقدامات لازم برای توسعه هر چه بیشتر روابط و دورنمایی روشن برای روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.  

لازم به یادآوری است که دیدار «رو در روی» رهبران روسیه و کره شمالی که تقریبا دو ساعت بطول انجامید، پایان یافته و در حال حاضر مذاکرات در ترکیب گسترده و با شرکت هیئت نمایندگان بلندپایه دو کشور ادامه دارد.  

رهبر کره شمالی روز گذشته (چهارشنبه) برای نخستین بار به روسیه سفر کرده و با قطار زره پوش خود وارد شهر "ولادی‌وستوک" در منطقه پری‌مورسکی فدراسیون روسیه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس