کد خبر 953399
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
دستگیری نمایه

صاحب یک گلخانه که به خاطر اعتیاد در چند قدمی ورشکستگی قرار گرفته بود، با همدستی همسرش، نقشه اخاذی از دو مرد ثروتمند را طراحی کرد.

به گزارش مشرق، راز این اخاذی‌ها زمانی فاش شد که مرد ثروتمند تصمیم گرفت برای نجات از مزاحمت‌های زن جوان به دادسرای جنایی پایتخت برود. دیگر از تماس‌های تهدیدآمیز این زن خسته شده بود. با اینکه تهدیدش کرده بود که اگر به پلیس حرفی بزند، تصاویر مستهجنی که از او گرفته‌اند را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، اما چاره‌ای نداشت. بهنام خوب می‌دانست که اگر شکایت نکند، اخاذی‌ها از او ادامه خواهد یافت. وی به بازپرس گفت: کارگاه سازه‌های گلخانه دارم و افرادی که گلخانه دارند با من تماس می‌گیرند. در میان مشتری‌هایم زن جوانی به نام شیوا بود. او گفت گلخانه‌ای سمت گرمدره دارند و می‌خواهد آن را مجهز کند.

بیشتر بخوانید:

۱۲ ساعت جدال با مرگ در قبر

قرار دردسرساز

بهنام ادامه داد: شیوا از من خواست که هزینه این کار را قسطی از او بگیرم اما من قبول نکردم و درنهایت قرار شد که مبلغی از پول را ابتدای کار بدهد و باقی را پس از پایان کار. شیوا از من خواست برای نوشتن قولنامه و صحبت در رابطه با میزان پول به آدرسی که داده است بروم. موافقت کرده و به آدرس مورد نظر در مرکز تهران رفتم. اما به محض ورود دو مرد که بعداً متوجه شدم همسر شیوا و دوست او هستند مرا کتک زدند. آنها به زور مرا لخت کردند و شیوا هم از من فیلم و عکس‌های مستهجن می‌گرفت. با تهدید رمز عابر بانک مرا گرفتند و ۶۲ میلیون تومان از کارت عابر بانکم را سکه و طلا خریداری کردند.

او ادامه داد: بعد هم مرا رها کرده و تهدید کردند که اگر از این موضوع به کسی حرفی بزنم یا شکایت کنم فیلم‌ها و عکس‌هایی که از من گرفته‌اند را در فضای مجازی منتشر کرده و برای خانواده و دوستانم ارسال می‌کنند. من هم که ترسیده بودم ابتدا هیچ شکایتی نکردم. اما چند روز بعد شیوا دوباره با من تماس گرفت و اینبار درخواست ۱۰۰ میلیون تومان کرد. با این تماس مطمئن شدم که آنها دست بردار نیستند و قرار است به این اخاذی‌هایشان ادامه دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتم شکایت کنم.با شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس ایرد موسی از شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

دستگیری زن اخاذ

در ادامه تحقیقات کارآگاهان موفق به دستگیری شیوا شدند. زن جوان ابتدا منکر آدم ربایی و اخاذی شد و در تحقیقات گفت: چندین بار برای کارهای گلخانه‌مان به کارگاه بهنام رفتم و بعد از آن بهنام مدام مزاحم من می‌شد. من که از دست مزاحمت‌های او خسته شده بودم موضوع را به شوهرم گفتم. شوهرم هم برای اینکه درس عبرتی به بهنام بدهد با همدستی دوستش او را به محل قرار کشاند و مورد ضرب و شتم قرار داد.اما در بررسی‌ها مشخص شد که زن جوان واقعیت را نگفته است. شیوا درنهایت اعتراف کرد و گفت: ما اطراف گرمدره گلخانه داریم. اوایل وضع مالی‌مان خیلی خوب بود اما شوهرم به مواد مخدر معتاد شد و هر چه درآمد داشتیم را خرج مواد می‌کرد. به خودمان که آمدیم، دیدیم که با ورشکستگی فاصله‌ای نداریم و به فکر چاره افتادیم. پیشنهاد را همسرم داد و من هم آن را اجرا کردم.


۲ روز گروگانگیری

با اعتراف زن جوان، همسر و دوست همسرش بازداشت شدند. اما از آنجایی که احتمال می‌رفت، افراد دیگری قربانی زوج جوان شده باشند، بازپرس ایرد موسی دستور بررسی در این خصوص را صادر کرد.در ادامه تحقیقات مشخص شد که مرد جوان دیگری نیز به همین شیوه و شگرد مورد اخاذی و آدم ربایی قرار گرفته است. مأموران بلافاصله به سراغ او که شهرام نام داشت رفتند وی گفت: در شمال تهران گلفروشی داریم و دو مرتبه از گلخانه‌ای که شوهر شیوا صاحب آن بود گل خریداری کردم. سومین بار آنها مرا به گلخانه‌شان کشانده و با ترفند اینکه مزاحم همسرش شده‌ام مرا دو روز گروگان گرفتند. آنها مرا بشدت کتک زده و از من فیلم و عکس‌های مستهجن گرفتند. حتی یک بار می‌خواستم فرار کنم که پنجره را شکستم و از همسایه‌ها خواستم با پلیس تماس بگیرند اما وقتی مأموران آمدند آنها مرا داخل یک اتاق حبس کردند و مدعی شدند دعوای زن و شوهری بوده است.

او ادامه داد: چون پول زیادی به همراه نداشتم با چند نفر از دوستانم تماس گرفته و به آنها گفتند که من تصادف شدیدی کرده‌ام. از آنها خواستند برای هزینه انتقال و درمان من به بیمارستان به کارتم پول واریز کنند. دوستانم نیز که از ماجرا بی‌خبر بودند حدود ۳۰ میلیون تومان برای آنها واریز کردند بعد هم مرا رها کرده و تهدید کردند اگر از این ماجرا حرفی بزنم فیلم‌ها و عکس‌های مرا در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.با شکایت مرد جوان، چهارمین عضو باند که کارگر گلخانه بود بازداشت شد و بررسی‌ها برای شناسایی اخاذی‌های احتمالی این زوج ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    76 2
    دیروز توی قبض گازمون دو تا مورد جدید بود : عوارض گازرسانی ( !!! ) نزدیک به 13 هزار تومان و مالیات بر ارزش افزوده که اونهم حدود 13 هزار تومن بود !!! توی قبض های دوره های پیش نداشتیم . یعنی 26 هزار تومن پول زور . یارانه رو اینجوری از مردم پس می گیرن یه آب هم روش . الهی .....
  • عبا دالله IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    26 0
    سلام مرک بر اعتیاد
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      19 3
      مرگ بر زور گیران گاز و آب و برق و...
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    7 0
    و باز هم تصاویر شطرنجی.
  • DE ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    اين عكس مثلا يعني چي ؟
  • محمد IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    0 0
    احتمالا ازطریق بازیابی گوشیهایشان میشودبقیه قربانیان احتمالی را پیداکرد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس