اخبار ویژه روزنامه ها

رئیس جمهور غیر از موضوع پرداخت نشدن خسارت سیل‌زدگان سال ۹۵ خوزستان، از چه مسائل دیگری بی‌خبر است که دودش به چشم مردم می‌رود؟

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

کیهان

گاردین: بوش و اوباما شکست خوردند / ترامپ هم در تحریم ایران شکست می‌خورد

دولت‌های بوش و اوباما هم در تحریم ایران شکست خوردند. ترامپ اگر عاقل بود، بر تحریم‌ها تاکید می‌کرد.

این تحلیل را روزنامه گاردین منتشر کرد و نوشت: تروریست خواندن سپاه پاسداران منافع اسرائیل و عربستان سعودی را تامین می‌کند.

دونالد ترامپ بیش از ۱‌۱ میلیون ایرانی را یعنی حدود یک هفتم جمعیت کشور را تروریست اعلام کرد

خطر بزرگتر ایجاد راهی است که حکومت‌های آینده پس از ترامپ را در دشمنی بدون برنده با ایران درگیر می‌سازد.

طراحی چند تصمیم آمریکا در خدمت منافع راهبردی اسرائیل و عربستان بوده و این تصمیم بی‌سابقه ترامپ صراحتاً با تعریف عاقلانه منافع ملی آمریکا در تناقض است. پمپئو ادعا می‌کند که این گام تنها ادامه «فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم ایران» است. این عملکرد مبتنی بر این فرض غلط است که تحریم‌ها ایران را مجبور به تسلیم خواهدکرد. جرج دبلیو بوش این رویکرد را دنبال کرد؛ شکست خورد. باراک اوباما نیز این رویکرد را داشت، او هم شکست خورد.

در حقیقت، در هر دو مورد، فشار آمریکا با فشار متقابل ایران در دستیابی به قدرت هسته‌ای مواجه شد. در واقع انعطاف‌پذیری آمریکا باعث انعطاف‌پذیری ایران شد.
 

ترامپ دیگر قادر نیست بر صادرات نفت ایران اثر بگذارد

یک تارنمای آمریکایی تصریح کرد دولت ترامپ قادر نیست برای کاهش مجدد فروش نفت ایران خیز بردارد.

اکسپرس در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ باید تا یک هفته دیگر درباره فروش نفت ایران تصمیم بگیرد.

آمریکا در یک سال گذشته تدریجاً بر فشارهای اقتصادی و سیاسی بر ایران افزود. محور اصلی راهبرد فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران قطع صادرات نفت این کشور بود که منبع یک سوم درآمدهای دولت تلقی می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا از تمام خریداران عمده نفت ایران خواسته بود که هر شش ماه از میزان خرید خود بکاهند و هدف نهایی نیز به صفر رساندن صدور نفت ایران است. اما در ماه نوامبر دولت ترامپ به هشت کشور یعنی چین، ترکیه، کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، هند و تایوان برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت داد.

ایالات متحده آمریکا قادرنخواهد بود تا ماه می، صادرات نفت ایران را به صفر برساند. زیرا اول؛ آمریکا نمی‌تواند تمام خریداران نفت ایران را متقاعد کند از بازار نفت ایران چشم‌پوشی کنند. چین و هند که بزرگترین خریداران نفت‌خام ایران هستند، روابطی راهبردی با ایران دارند و به منابع انرژی این کشور متکی هستند. بعید است آمریکا بتواند با تحریم، پالایشگران یا بانک‌های چینی و هندی را تهدید کند.

دوم؛ کاهش تولید نفت ایران به جهش قابل ملاحظه بهای نفت‌خام خواهد انجامید که درحال حاضر نیز به دلیل تحریم ونزوئلا توسط آمریکا، نگرانی‌ها از تولید نفت در لیبی و نیجریه و تصمیم عربستان سعودی برای کاهش عرضه با افزایش قیمت مواجه شده است.

سوم؛ به‌علاوه از آنجا که ترامپ نگران پیامدهای سیاسی افزایش بهای نفت است (چنان‌که توییت‌های او مبین این واقعیت است)، آغاز فصل تابستان که به دلیل افزایش مسافرت‌ها تقاضا در آن برای بنزین زیاد می‌شود، اتخاذ تصمیم برای کاستن از صادرات نفت ایران را دشوارتر می‌کند.
 

رئیس جمهور چرا باید از بدقولی‌های دولت بی‌خبر باشد؟!

رئیس جمهور غیر از موضوع پرداخت نشدن خسارت سیل‌زدگان سال ۹۵ خوزستان، از چه مسائل دیگری بی‌خبر است که دودش به چشم مردم می‌رود؟

این سؤال را خبرنگار اعزامی روزنامه وطن امروز به مناطق سیل‌زده خوزستان مطرح کرد و نوشت: در منطقه سیل‌زده حمیدیه با مردم صحبت می‌کردیم منطقه را تخلیه کنند اما کمتر کسی می‌پذیرفت تخلیه کند. درباره اطلاعیه دولت برای‌شان توضیح می‌دادیم که دولت تعهد داده هزینه‌های خسارت سیل را بپردازد؛ بهتر است شما جان خود را حفظ و این محیط را ترک کنید اما باور نمی‌کردند. گزاره مشترک همه ساکنان این بود «دولت هنوز هزینه خسارت‌های سیل سال ۹۵ را پرداخت نکرده است!»

معاون پارلمانی روحانی در سفر به خوزستان از عصبانیت رئیس‌جمهوری به جهت پرداخت نشدن خسارات سیل سال ۹۵ گفت: مردمی که سال ۹۵ دچار سیل شده بودند، به حسینعلی امیری اعتراض داشتند که او در پاسخ به آنان گفت: «یکی از اعضای محترم دولت موضوع سیل سال ۹۵ را مطرح کرد که آقای رئیس جمهور از اینکه موضوع در پیچ و خم‌های اداری افتاده خبر نداشت. ایشان برافروخته شدند و به آقای نوبخت دستور دادند سریعاً مانده خسارات سیل سال ۹۵ پیگیری و پرداخت شود».

صحبت‌های معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اما در حالی مطرح می‌شود که سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس در نشست علنی ۱۵ اسفند ۹۶ در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفته بود: «با گذشت بیش از یک سال از سیل شهرستان شوش که باعث خسارت و نابودی کشاورزی و دامداری مردم شده، تاکنون هیچ اقدامی برای جبران خسارات خسارت‌دیدگان و پرداخت کمک‌های بلاعوض برای ترمیم زیرساخت‌های بنیاد مسکن، جاده‌های روستایی و ترمیم سیل بندهای اطراف رودخانه کرخه و دز انجام نشده است. مردم روستاهای بخش شاوور که در این سیل دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند برای گذراندن زندگی خود دچار مشکلات جدی هستند که انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر به موضوع پرداخت خسارت سیل رسیدگی کند.»

شاید این سؤال از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح شده و رسانه همسو با دولت از انتشار آن خودداری کرده باشد که «این چه رئیس‌جمهوری است که از این مسئله مهم بی‌اطلاع است؟!» ولی ما می‌توانیم از زبان مردم خوزستان و البته کل کشور این سؤال را داشته باشیم. پیش از این خسارت رها بودن دولت بیشتر نمایش رسانه‌ای داشت، دعوای وزیر با وزیر، سخنگو با وزیر، رئیس جمهور با وزیر و… همه بر روان جامعه حرکت می‌کرد اما حالا بی‌خبری از اوضاع مستقیم بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم جامعه اثر می‌گذارد. حالا باید سؤال کنیم رئیس‌جمهور از چه مسائل دیگری بی‌اطلاع است که دودش به چشم مردم می‌رود. همه درد همین است! رئیس جمهوری که برای کشور وقت نگذارد و وزرایش هم برای دیدنش باید در صف انتظار بنشینند؛ باید هم از مسائل جاری مملکت که درباره آنها مسئولیت مستقیم دارد بی‌خبر باشد!

اما نکته قابل توجه، گرفتن ژست حق به جانب است؛ به نظر می‌آید رسانه‌های همسوی دولت باید به جای خبر عصبانیت آقای روحانی با عکسی غضب‌آلود؛ خبر شرمندگی ایشان از مردم خوزستان را با عکسی سر به زیر منتشر کنند!
 

دولت دچار ضعف و کاهلی است البته تقصیر رقباست (!)

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با انکار نقش این طیف در ناکارآمدی دولت می‌گوید: دولت دچار کم‌کاری و انفعال شده و عملکرد آن ضعیف است.

عبداله ناصری در گفت‌وگو با ایلنا و درباره عملکرد دولت اظهار داشت: آنچه که می‌شود در یک ارزیابی کلی درباره ۲ سال اخیر دولت یعنی از اسفند ۹۵ با قاطعیت بیان کرد آن است که کابینه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در مجموعه روند عملکردهایش با ضعف همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات از دولت روحانی بسیار بالا است، بیان کرد: معتقدم با توجه به اختیاراتی که دولت روحانی دارد انتظاراتی که در جامعه و افکار عمومی از آن شکل گرفته است نامتقارن است که این امر هم به ضعف دولت بازمی‌گردد و رقبای جدی آنکه از نظر رسانه‌ای دست برتر دارند، توانستند این فکر یا برداشت را برای اکثریت جامعه ایرانی ایجاد کنند که روحانی و دولتش دچار یک انفعال و تنبلی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چنین نقدی تا حدودی درست است، عنوان کرد: البته این را هم باید بپذیریم که این اتفاق از سال ۹۵ به بعد مشهودتر است؛ یعنی هم خود آقای روحانی و بسیاری از دولتمردان دچار یک نوع کم‌کاری و بعضاً انفعال شده‌اند.

مشاور خاتمی ادعا کرد: هر چقدر که دولت در بخش اطلاع رسانی و کار رسانه‌ای ضعیف عمل کرده است مخالفانش با برنامه‌ریزی و داشتن فضای رسانه توانستند این را برای جامعه جا بیندازند که دولت در ۲ الی ۳ سال اخیر دچار یک کاهلی شده به نوعی دست از امور شسته است.
 

حامیان FATF عملاً از تشدید تحریم‌ها حمایت می‌کنند

برخی از چهره‌های سیاسی طرفدار FATF در تلاش هستند القاء کنند مشکلات معیشتی مردم ناشی از تصویب‌نکردن کنوانسیون‌های مربوط به FATF است. این درحالی است که پیوستن به این کنوانسیون‌ها مشکلات معیشتی مردم را افزایش خواهد داد.

به‌گزارش رجانیوز، در روزهای اخیر برخی حامیان دولت در حال گره‌زدن معیشت مردم به لوایح مرتبط با FATF هستند. به‌عنوان مثال طیبه سیاوشی، نماینده مجلس مدعی شده است: «درصورتی که مباحث مهمی همچون FATF کنار گذاشته شود، تحریم‌های دیگری برای کشور ایجاد می‌شود، معیشت مردم را هدف قرار می‌دهند.» شبیه این سخنان را چندی قبل عبدالرضا هاشم‌زایی دیگر نماینده مردم تهران نیز گفته‌بود. از این نمایندگان مجلس انتظار می‌رود قبل از طرح چنین ادعایی، به چند سوال ساده پاسخ دهند:

سوال نخست: با پیوستن به کنوانسیون پالرمو، چگونه تحریم‌های تجاری را دور خواهیم زد؟ در حال حاضر ایران تحت تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا قرار دارد و حتی برخی از شرکت‌های بین‌المللی فعال در زمینه تجارت غذا و دارو نیز به دلیل فشارهای تحریمی آمریکا، صادرات این اقلام را به ایران متوقف کرده‌اند. در چنین شرایطی، واردات این کالاها از طریق ایجاد شرکت‌های پوششی و دورزدن تحریم‌ها انجام می‌شود و مشکلات معیشتی ناشی از تحریم‌ها تا حدودی جبران می‌شود. با این حال آنچه ما به آن «دورزدن تحریم» می‌گوییم، در ادبیات کنوانسیون پالرمو، تخلف به حساب می‌آید. با پیوستن به کنوانسیون پالرمو، ایران متعهد می‌شود در زمینه دستگیری و برخورد با افراد در ارتباط با دورزدن تحریم‌ها، همکاری‌های اطلاعاتی و قضایی با کشورهای عضو این کنوانسیون از جمله آمریکا داشته باشد و این یعنی بستن راه‌های دورزدن تحریم به دست خودمان!

سوال دوم: با پیوستن به کنوانسیون پالرمو، چگونه نفت‌خودمان را خواهیم فروخت؟ باتوجه به این‌که آمریکا فروش نفت ایران را تحریم کرده است، ایران مجبور است بخشی از نفت خود را با عرضه در بورس نفت بفروشد. به دلیل این‌که در این فرایند، مشخصات مشتری از دید خارجی‌ها پنهان می‌ماند، این اقدام از نظر کنوانسیون پالرمو یک اقدام مشکوک به پولشویی تلقی می‌شود. براساس قسمت ۲ پاراگراف الف بند ۱ ماده ۶ کنوانسیون پالرمو، کشورهای عضو باید با اتخاذ تدابیر قانونی، هرگونه مخفی نمودن یا کتمان ماهیت، مبدأ، محل، ترتیبات، جابجایی، مالکیت یا حقوق واقعی متعلق به اموالی را که عواید حاصل از جرم هستند، تخلف محسوب کنند و براساس بند۱ ماده ۱۱ این کنوانسیون، باید افرادی که این جرائم را مرتکب می‌شوند، مجازات کنند!

با شفاف‌شدن ذی‌نفع نهایی و به دلیل جرائم سنگین آمریکا نسبت به افراد در ارتباط با دورزدن تحریم‌ها، عملاً فروش نفت از طریق بورس نفت متوقف خواهد شد.

سوال سوم: با تعطیلی صرافی‌ها، چگونه ارز موردنیاز کشور را تأمین کنیم؟ در شرایطی که آمریکا بانک مرکزی ایران را تحریم کرده و مبادلات ارزی با کشورهای دیگر از طریق سیستم بانکی دچار مشکل شده است، ایران مجبور است نقل وانتقالات ارزی خود را از طریق صرافی‌ها و یا جابجایی پول نقد انجام دهد. این در حالی است که براساس بند۲ ماده ۷ کنوانسیون پالرمو، کشورهای عضو این کنوانسیون متعهد می‌شوند برای پایش انتقال وجوه نقد و اوراق بهادار، تدابیر عملی لازم از جمله الزام به گزارش انتقال مبالغ بزرگ پول نقد و اوراق بهادار را انجام دهند.

همچنین براساس قسمت (ب) بند ۱ ماده ۱۸ کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، کشورهای عضو متعهد می‌شوند از کارآمدترین تدابیر موجود جهت شناسایی مشتریان موسسات پولی و سایر مشاغلی که در معاملات پولی دخالت دارند، استفاده کرده و معاملات مشکوک را گزارش کنند. این بدین‌معناست که با پیوستن به این کنوانسیون‌ها، راه انتقال ارز به کشور بسته خواهد شد و با بالارفتن قیمت ارز، شاهد گرانی شدید کالاهای وارداتی خواهیم بود که تأثیر مستقیم بر معیشت مردم خواهد گذاشت.

بی‌جهت نیست که دیوید کوهن (طراح اصلی تحریم‌های مالی ایران) می‌گوید: «موفقیت تحریم‌ها بستگی عمیق به شفافیت مالی دارد. شفافیت مالی، هسته اصلی مأموریت وزارت خزانه‌داری آمریکاست» همچنین خوان زاراته معاون اسبق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری دولت بوش پسر می‌گوید: «برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌ترکردن شرایط برای این کشور به حضور کامل FATF نیاز است.»

ایران

جزئیاتی از جلسه پمپئو با براندازها

خبر اول اینکه، نشریه امریکایی «اکسیوس» در گزارشی اختصاصی نوشت: در جلسه‌ای پشت درهای بسته با رهبران جامعه ایرانی امریکایی در دوشنبه گذشته، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا گفت که دولت ترامپ عملیات نظامی در داخل ایران برای تغییر حکومت انجام نخواهد داد. به گزارش «انتخاب»، اکسیوس که این خبر را به نقل از سه منبع حاضر در جلسه منتشر کرده، آورده است: پمپئو در این جلسه سعی کرد که دولت ترامپ را از گروه (تروریستی) مجاهدین خلق دور جلوه دهد. او گفت که جان بولتون در نشست مجاهدین خلق سخنرانی کرد. اما پرزیدنت ترامپ و من این کار را نکردیم. پمپئو سپس به روابط بولتون و جولیانی با مجاهدین اذعان کرد و گفت اما من و رئیس جمهوری چنین ارتباطی نداریم. وی در پاسخ به این سؤال که اگر تغییر حکومت از درون رخ ندهد، پایان ماجرا چه خواهد بود، گفت: ما خیلی مراقبیم که از لحن و عبارات مربوط به تغییر حکومت استفاده نکنیم. او همچنین تأکید کرد که به دنبال مداخله نظامی در ایران نیستیم. وزیر خارجه امریکا در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا او می‌تواند تضمین کند که تحریم شدید ایران به مردم ضربه نمی‌زند، گفت: «هیچ تضمینی در کار نیست.»

«نود» در دستور کار شورای نظارت بر صدا و سیما

خبر دیگر اینکه، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما از بررسی موضوع پخش مجدد برنامه ۹۰ از رسانه ملی در نشست آتی شورای نظارت بر صدا و سیما خبر داد. غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خانه ملت درباره حذف برنامه ۹۰ از رسانه ملی و نامه جمعی بزرگ از روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه به رئیس سازمان صدا و سیما که خواهان تجدید نظر در نحوه رفتار و برخورد با عادل فردوسی شده‌اند، گفت: این موضوع در دستور کار شورای نظارت بر صدا و سیما قرار گرفته است و در نشست پیش روی این شورا بررسی خواهد شد. گفتنی است جلسه دیروز این شورا به دلیل غیبت نمایندگان قوای مقننه و قضائیه برگزار نشد.

دادگاه حسین فریدون برگزار شد

شنیدیم که، خبرگزاری مهر دیروز خبر داد که دادگاه حسین فریدون در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه و به صورت غیرعلنی برگزار شد. فریدون که تیرماه ۹۶ بازداشت شده بود، با قرار وثیقه آزاد است. او ۷ اسفندماه سال گذشته هم برای توضیح درباره اتهامات خود در جلسه دادگاه حاضر شده بود.

۱۳ محکوم اعتراضات با عفو رهبری آزاد شده‌اند

دست آخر اینکه ،۱۳ نفر از محکومان تجمعات و اعتراضات مرداد ۹۷ که پیش‌تر به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم شده بودند، با عفو رهبر معظم انقلاب از زندان آزاد شدند. ابوذر نصراللهی، وکیل مدافع تعدادی از متهمان این پرونده با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این افراد که پنج زن و هشت مرد هستند، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اقدام علیه امنیت کشور از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی به حبس محکوم شده بودند. این وکیل دادگستری افزود: دادگاه انقلاب در حکم خود با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و رعایت مواد ۳۷ و ۳۸ این قانون و به لحاظ اظهار ندامت و پشیمانی، پنج نفر از متهمان را با احتساب ایام بازداشت قبلی به تحمل یک سال حبس و هشت متهم دیگر را به تحمل ۶ ماه حبس محکوم کرد. نصراللهی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ عفو رهبری به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب و اینکه مدت حبس محکومان این پرونده تا یک سال حبس بود، مشمول عفو مزبور قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند.

آرمان

حکم جالب برای یک متخلف شکار

شنیده شد که نخستین رای زیست محیطی سال ۹۸ در استان بوشهر در ارتباط با حمل، نگهداری، خرید و فروش سلاح شکاری بدون مجوز صادر شد. رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک متخلف شکار در شهرستان بوشهر موظف به ۲۷۰ ساعت محیط‌بانی و تهیه یک مقاله علمی شد. سیروس کرمی افزود: نخستین رای زیست محیطی سال ۹۸ در استان بوشهر در ارتباط با حمل، نگهداری، خرید و فروش سلاح شکاری بدون مجوز صادر شد.

بازداشت مدیرعامل آبفای جنوب غربی تهران

شنیده شد که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران توسط نیروهای امنیتی برای بررسی‌های بیشتر در خصوص اختلاس دستگیر شده است. محمدرضا بختیاری درعین‌حال رقم اختلاس ۷۰۰ میلیارد تومانی مطرح‌شده را به‌شدت رد کرد و گفت: این رقم درست نیست بلکه در یک پروژه بوده و رقم آن بسیار کمتر است و هنوز هم محرز نشده که اختلاس بوده یا رعایت‌نشدن قوانین و مقررات بوده است. بختیاری ادامه داد: این پرونده اکنون توسط مقام‌های ذی‌صلاح درحال بررسی است و تا حصول نتیجه نمی‌توان اظهارنظر درستی کرد.

واکنش به ماجرای تبلیغات جنجالی دربابل

شنیده شد که دفتر امام جمعه بابل در پی انتشار عکس تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه در بابل در فضای مجازی و اظهار نظرهایی که پیرامون آن شده بود با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد و آن را خودنمایی یک زن و تبلیغ با هدف جا انداختن در تبلیغات با استفاده ابرازی از یک زن برشمرد. در این بیانیه از عکس انتشار یافته با عنوان تبلیغ بیلبورد حاشیه ساز در بابل یاد و نوشته شده است: خبری شوکه‌کننده و تلخ از حرکت ضداخلاقی مبنی خودنمایی یک زن در کنار بیلبورد تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر شد و بینندگان را با تعجب مواجه کرد.

اجاره‌های عجیب و غریب در پاساژهای تهران

شنیده شد که برای داشتن یک واحد تجاری ۱۵۰ متری در برج میلاد باید ۴‌میلیارد تومان رهن کامل بپردازید. اگر این پول را با سود ۲۰ درصد در بانک بگذارید، سالانه چیزی حدود ۸۰۰‌ میلیون تومان و ماهانه حدود ۶۶ تا ۶۷‌ میلیون تومان سود دریافت می‌کنید. قیمت اجاره در مجتمع نارون نیاوران هم تفاوت چندانی با قیمت‌های برج میلاد ندارد. یک واحد ۱۲۰ متری در مجتمع نارون ۱,۵‌ میلیارد تومان رهن می‌خواهد و مالک ماهانه ۱۵۰‌ میلیون تومان اجاره طلب می‌کند. برای رهن کردن یک مغازه در مجتمع مدرن الهیه نیز حداقل باید یک‌میلیارد تومان برای رهن و حدود ۷۰ تا ۱۰۰‌ میلیون تومان برای پرداخت اجاره داشته باشید.

کشف ۱۰ تن ماهی قاچاق در چابهار

شنیده شد که فرمانده انتظامی چابهار از کشف ۱۰ تن ماهی قاچاق در محدوده این شهرستان خبر داد. سرهنگ حیدرعلی کیخای‌مقدم اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی «شهید یداللهی» هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور «چابهار – جکیگور» به دو دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. وی افزود: مأموران این فرماندهی پس از متوقف‌کردن خودروها با علائم هشداردهنده در بازرسی از آنها مقدار ۱۰ تن ماهی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرگی و بهداشتی از نوع سفره‌ماهی را کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش این محموله یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودروها توقیف و ۲ متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتخاب اعضای هیأت رئیسه خانه احزاب

شنیده شد که در جلسه دیروز خانه احزاب ایران اعضای هیات رئیسه و روسای جدید کمیته‌های خانه احزاب با رای اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند. حسین کمالی به عنوان نایب رئیس اول، قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس دوم، یدا… طاهرنژاد به عنوان منشی هیات رئیسه و پورنامدار به عنوان خزانه دار خانه احزاب انتخاب شدند. همچنین احمد حکیمی پور در کمیته انتخابات، میثم نیک فر در کمیته بین‌الملل، محمد ملکی در کمیته آموزش، کمیجانی در کمیته مالی و پشتیبانی، نادری در کمیته حقوقی و محسن صفر پور در کمیته اطلاع رسانی ریاست جدید را برعهده گرفتند.

بازداشت دو مسئول به اتهام اختلاس

شنیده شد که رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر از دستگیری مدیرعامل و معاون یک شرکت خدمات‌رسان در جنوب غرب استان تهران به اتهام اختلاس میلیاردی خبر داد. رضا کمیلی مقدم با اعلام این خبر اظهار داشت: مدیرعامل و معاون یک دستگاه خدمات‌رسان در شهرستان اسلامشهر به اتهام اختلاس حقوق بیت‌المال دستگیر شدند. وی بیان کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با مفاسد اقتصادی با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) مدیرعامل و معاون یک شرکت خدمات‌رسان در جنوب غرب استان تهران با تشکیل پرونده و اخذ حکم قضایی دستگیر شدند. رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر بدون اشاره به جزئیات پرونده این متهمان افزود: با دستگیری این متهمان تحقیقات قضایی آغاز شده است که تا اعاده حقوق عمومی و بیت‌المال تحقیقات و رسیدگی‌های قضائی ادامه دارد.

افتخار مجری عصر جدید به دهاتی‌بودنش

شنیده شد که داور برنامه عصر جدید ادامه داد: متاسفانه آمار تلفات بعد از سیل از خود سیل بیشتر شده چراکه برای برخی، امیدها از بین رفته است. بشیر حسینی در سوالی مبنی بر اینکه رویکرد مخاطبان به داوری خودتان در عصر جدید را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: اتفاقاً الان موج‌های منفی شروع‌شده تا نظر مردم را خراب کند. من خیلی فکر کرده‌ام وقتی می خواهم علامت قرمز و کلیدش را بزنم، به چه صورت باشد؟ این مسابقه باید شاخ اینستا را می شکاند. شاخ‌هایی که با کارهای بی‌فایده و بی‌قاعده مطرح می‌شدند. سیدبشیر حسینی درباره پسوند اسفیدواجانی که پسوند نامش است گفت: اسفیدواجان روستای آباء و اجدادی ماست و به اینکه دهاتی هستم افتخار می‌کنم. چندین سال پیش به من می گفتند این پسوند را از نامم حذف کنم اما قبول نکردم و گفتم خیلی هم باکلاس است!

برکناری مربی به‌خاطر قلیان‌کشیدن

شنیده شد که چند روز پیش بود که باشگاه استقلال و مدیران آکادمی این باشگاه تغییراتی را در راس کادر فنی تیم‌های پایه این باشگاه انجام دادند، برای محمد فدایی سرمربی تیم امید استقلال فصل گذشته این تیم را قهرمان امیدهای تهران کرد اما نام او در بین مربیان این فصل آکادمی این باشگاه حضور ندارد. الف نوشت؛ محمد مومنی رئیس آکادمی باشگاه استقلال گفت: ضمن آنکه اخلاقیات برای من مهم‌ترین مساله است و من دوست ندارم مربی تیمم با هوچی‌گری و لمپنیسم کنار خط همه‌چیز را به سود تیمش تمام کند! نمونه بارز آن در بازی با مقاومت بود که لب خط اتفاقاتی رخ داد و در آنجا فقط کادر فنی بودند که آن شرایط را به وجود آوردند. کسانی باید در استقلال کار کنند که اخلاق‌مدار باشند، نه اینکه بازیکنان را با خود به قهوه‌خانه ببرند و با هم ناهار بخوردند و قلیان بکشند!

استعفای ۸ فرماندار با هدف انتخاباتی

شنیده شد که پیش‌تر وزیر کشور روز ۳۱ فروردین‌ماه را آخرین مهلت برای استعفای مدیران شاغل، استانداران، فرمانداران و بخشداران در وزارت کشور جهت حضور در این انتخابات اعلام کرده بود. به گزارش «ایران»، حالا تا پایان این مهلت جمال خسروی فرماندار بوکان، کریم حمیدوند فرماندار اسدآباد، علی فتح‌اللهی فرماندار صومعه‌سرا، منصور مکی‌آبادی فرماندار ویژه سیرجان، محمدعلی نبی‌پور فرماندار کاشمر، عبدا… پرتابیان فرماندار سیریک و محمد حجتی‌پور فرماندار منوجان، حسن ویسمرادی فرماندار شهرستان روانسر ۸ فرمانداری بودند که اسب خود را برای رسیدن به بهارستان زین کرده‌اند. همچنین چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش، حسن اسماعیلی مشاور اجرایی استاندار بوشهر، شهلا تاجفر مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی و قاسم قائدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از دیگر مدیران مشمول ابلاغیه وزیر کشور بودند که با هدف حضور در انتخابات مجلس از سمت خود کنار رفته‌اند. همچنین ماشاءا… احمدی، شهردار گناوه تا اینجا تنها شهرداری است که نامش به‌عنوان نامزد ورود به مجلس به میان آمده و به همین دلیل از سمت خود استعفا داده است.

خراسان

طرح مهم کابینه برای شفاف سازی دخل و خرج ها

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر هیئت دولت به تمامی وزیران و معاونان رئیس جمهور، مقرر شده به منظور شفاف سازی اعتبارات دریافتی دستگاه های دولتی از محل بودجه عمومی و تکریم حقوق شهروندی، خزانه داری کل کشور تمامی اعتبارات پرداختی از این محل را به تفکیک ملی و استانی منتشر کند و دستگاه ها نیز باید عملکرد خود را در مقاطع زمانی سه ماهه، در پایگاه اطلاع رسانی متعلق به خود اعلام عمومی کنند.

دستور مهم برای رصد مالیاتی نقل و انتقال سهام

طبق بخشنامه جدید یک مسئول ارشد اجرایی به مدیران وزارت اقتصاد، تاکید شده حسب اهمیت اجرای هرچه بهتر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است با توجه به تایید دولت و به استناد ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، راجع به ایجاد دسترسی سیستمی و آنلاین به اطلاعات جمع گردش سالانه نقل و انتقال اوراق بهادار پذیرفته شده نزد آن سازمان برای سازمان امور مالیاتی، اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    پمپ...اون جلسه براندازی آمریکاست واقعیت اینه حالیش نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس