کد خبر 953047
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
روحانی نمایه

رئیس جمهور غیر از موضوع پرداخت نشدن خسارت سیل‌زدگان سال ۹۵ خوزستان، از چه مسائل دیگری بی‌خبر است که دودش به چشم مردم می‌رود؟

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این سؤال را خبرنگار اعزامی روزنامه وطن امروز به مناطق سیل‌زده خوزستان مطرح کرد و نوشت: در منطقه سیل‌زده حمیدیه با مردم صحبت می‌کردیم منطقه را تخلیه کنند اما کمتر کسی می‌پذیرفت تخلیه کند. درباره اطلاعیه دولت برای‌شان توضیح می‌دادیم که دولت تعهد داده هزینه‌های خسارت سیل را بپردازد؛ بهتر است شما جان خود را حفظ و این محیط را ترک کنید اما باور نمی‌کردند. گزاره مشترک همه ساکنان این بود «دولت هنوز هزینه خسارت‌های سیل سال ۹۵ را پرداخت نکرده است!»

بیشتر بخوانید:

دولت به مجمع نگاه مزاحم نداشته باشد

بادامچیان: ناکارآمدی دولت پای اصلاح طلبان است

نمره منفی مشاور خاتمی به روحانی درباره مدیریت سیل

خدا کند روحانی از گرانی‌ها خبر داشته باشد وگرنه...

شما که به خدا پناه برده بودید از بستن دهان منتقدان؟


معاون پارلمانی روحانی در سفر به خوزستان از عصبانیت رئیس‌جمهوری به جهت پرداخت نشدن خسارات سیل سال ۹۵ گفت: مردمی که سال ۹۵ دچار سیل شده بودند، به حسینعلی امیری اعتراض داشتند که او در پاسخ به آنان گفت: «یکی از اعضای محترم دولت موضوع سیل سال ۹۵ را مطرح کرد که آقای رئیس جمهور از اینکه موضوع در پیچ و خم‌های اداری افتاده خبر نداشت. ایشان برافروخته شدند و به آقای نوبخت دستور دادند سریعاً مانده خسارات سیل سال ۹۵ پیگیری و پرداخت شود».


صحبت‌های معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اما در حالی مطرح می‌شود که سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس در نشست علنی ۱۵ اسفند ۹۶ در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفته بود: «با گذشت بیش از یک سال از سیل شهرستان شوش که باعث خسارت و نابودی کشاورزی و دامداری مردم شده، تاکنون هیچ اقدامی برای جبران خسارات خسارت‌دیدگان و پرداخت کمک‌های بلاعوض برای ترمیم زیرساخت‌های بنیاد مسکن، جاده‌های روستایی و ترمیم سیل بندهای اطراف رودخانه کرخه و دز انجام نشده است. مردم روستاهای بخش شاوور که در این سیل دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند برای گذراندن زندگی خود دچار مشکلات جدی هستند که انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر به موضوع پرداخت خسارت سیل رسیدگی کند.»


شاید این سؤال از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح شده و رسانه همسو با دولت از انتشار آن خودداری کرده باشد که «این چه رئیس‌جمهوری است که از این مسئله مهم بی‌اطلاع است؟!» ولی ما می‌توانیم از زبان مردم خوزستان و البته کل کشور این سؤال را داشته باشیم. پیش از این خسارت رها بودن دولت بیشتر نمایش رسانه‌ای داشت، دعوای وزیر با وزیر، سخنگو با وزیر، رئیس جمهور با وزیر و… همه بر روان جامعه حرکت می‌کرد اما حالا بی‌خبری از اوضاع مستقیم بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم جامعه اثر می‌گذارد.

حالا باید سؤال کنیم رئیس‌جمهور از چه مسائل دیگری بی‌اطلاع است که دودش به چشم مردم می‌رود. همه درد همین است! رئیس جمهوری که برای کشور وقت نگذارد و وزرایش هم برای دیدنش باید در صف انتظار بنشینند؛ باید هم از مسائل جاری مملکت که درباره آنها مسئولیت مستقیم دارد بی‌خبر باشد!


اما نکته قابل توجه، گرفتن ژست حق به جانب است؛ به نظر می‌آید رسانه‌های همسوی دولت باید به جای خبر عصبانیت آقای روحانی با عکسی غضب‌آلود؛ خبر شرمندگی ایشان از مردم خوزستان را با عکسی سر به زیر منتشر کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    2 0
    چون برایش مهم نیست که کشور را کی اداره می کنه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    بی خبر نیست الان وقت تمارض به بی خبری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس