کد خبر 952780
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ماهواره

چین یک ماهواره دیگر از مجموعه ماهواره های ناوبری بیدو را از طریق مرکز ماهواره شیچانگ در استان سیچوانگ واقع در جنوب غرب چین به فضا پرتاب کرد.

به گزارش مشرق، با پرتاب این ماهواره که توسط یک موشک ماهواره بر لانگ مارچ 3B به فضا پرتاب شد چهل و چهارمین ماهواره خانواده بیدو و نوزدهمین ماهواره از مدل BDS-3 به فضا پرتاب شد.این ماهواره پس از اینکه با موفقیت در مدار قرار گیرد در کنار ۱۸ ماهواره دیگر خانواده BDS-3 فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ایران ۳ ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد

تا کنون ۴۷ ماهواره بیدو توسط ۳۳ موشک لانگ مارچ از مدل 3A تا 3B در مدار زمین قرار گرفته اند.سیستم موقعیت یاب بیدو در کناره سیتسم های جی پی اس آمریکا، گالیله اروپا و گلوناس روسیه جزو چهار سیستم موقعیت یاب جهانی است.از سال ۲۰۰۰ میلادی که نخستین ماهواره موقعیت یاب بیدو چین وارد مدار شد تا کنون ۴۷ سیستم ماهواره ای شامل چهار سیستم آزمایشی راه اندازی شده است.

بیدو نخستین بار دسامبر ۲۰۱۲ موقعیت یابی، ناوبری، زمان بندی و خدمات پیام رسانی را به کاربران غیرنظامی در چین و بخش هایی از منطقه آسیا و اقیانوس آرام آغاز کرد.به گفته مسئولان چینی این ماهواره ها خدمات موقعیت یابی جهانی را با دقت ۱۰ متری و خدمات منطقه ای را در آسیا و اقیانوس آرام با دقت ۵ متری ارائه می دهند.

بر اساس برنامه ریزی، از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰، چین ۱۱ ماهواره بیدو ۳ و یک ماهواره بیدو ۲ پرتاب خواهد کرد و ضمن تقویت خدمت به مناطق آسیا و اقیانوس آرام، توانایی خدمت رسانی جهانی سامانه بیدو را نیز افزایش خواهد داد.
ساخت شبکه جهانی بیدو ۳ تا تکمیل آن در سال ۲۰۲۰ ادامه دارد همچنین در سال ۲۰۳۵ سامانه موقعیت یاب جامع گسترده تر، هماهنگ تر و هوشمندتر با محوریت سامانه بیدو ایجاد خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس