کد خبر 952702
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
سفارت ایران

با بازگشت ماجدی از آلمان و علیرغم اینکه فرشچی هم به فنلاند نرفت، هنوز دو سفارتخانه ایران در این دو کشور بدون سفیر اداره می‌شوند. البته شنیده شده که «فرازنده» عهده‌دار سفارت ایران در برلین می‌شود.

به گزارش مشرق، پس از آنکه قانون جدید عدم به کارگیری بازنشستگان  شامل حال سفرا و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران نیز شد و سه سفیر ایران مشمول این قانون قرار گرفتند و مراسم تودیع «علی ماجدی» سفیر ایران در آلمان در ۲۵ آبان ۱۳۹۷ برگزار و وی قبل از موعد مقرر (۲۷ آبان ماه) به تهران بازگشت، ولی سفارتخانه ایران در برلین کماکان در سطح کاردار موقت اداره می‌شود و «علی‌اکبر دبیران» عهده‌دار این سمت است.

در این مدت «محمد فرازمند» به جای «محمدابراهیم طاهریان فرد» سفیر ایران در ترکیه و «مجید تخت‌روانچی» به جای «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل که مشمول این قانون شده بودند منصوب شدند و «محمد فرازمند» بهمن ۱۳۹۷ به جای طاهریان‌فرد به آنکارا رفت و «مجید تخت‌روانچی» هم به جای خوشرو عهده‌دار این سمت شده و قرار است به زودی به نیویورک برود، ولی هنوز گزینه تصدی سفارت ایران در برلین اعلام نشده است.

*فرازنده گزینه جدی تصدی سفارت ایران در برلین

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که «محمود فرازنده» دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه از گزینه‌های جدی تصدی سفارت ایران در آلمان است.

او  که از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ عهده‌دار سفارت ایران در جاکارتای اندونزی بود، از جمله گزینه‌هایی است که به احتمال زیاد قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در برلین راهی آلمان شود.

*سفارت ایران در هلسینکی هم بی سفیر/آخوندزاده فعلا سرپرست

از سوی دیگر سفارت ایران در فنلاند بعد از آنکه «پروین فرشچی» معاون وقت سازمان محیط زیست به عنوان سفیر جدید ایران برای این سمت در ۲۶ تیر ۱۳۹۷ معرفی شد و در سمینار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور نیز شرکت کرد، ولی آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی پیشین وزارت خارجه به فارس گفته بود «تا جایی که اطلاع دارم سرکار خانم فرشچی به دلایل شخصی و خانوادگی از انجام این ماموریت منصرف شد» ، فرشچی به محل ماموریت نرفت و این سفارتخانه هم بی سفیر است.

 بررسی‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که هنوز گزینه‌ای برای تصدی سفارت ایران در هلسینکی تعیین نشده و مدتی است که «محمد مهدی آخوندزاده» معاون اسبق وزیر خارجه و سفیر پیشین ایران در برلین به عنوان سرپرست در این سفارتخانه حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    من خیلی کشور فنلاند را دوست دارم اگه کسی اونجا نمیره من حاضرم برم ..راست میگم!:)
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    فنلاند کشور کارتون هنا دختری در مزرعه هست! ...من دوست دارم برم فنلاند اگر کسی از وزارت ایران حاضر نیست بره اونجا من به جای اون می تونم برم...راست میگم!:)
  • مهربان IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    دولتی که عرضه انتخاب سفیر را ندارد،مملکت داری که کلا تعطیل
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    هرچقدر از بيت المال كمتر پول به شكم اين مفت خورهاي بيكاره كه جز ضربه زدن به منافع ملي كاري نمي كنند ريخته شود بهتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس