کد خبر 952661
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
دیابت نمایه

یک متخصص طب سنتی گفت: بارعایت ۷ نکته مهم می‌توانید از دیابت که گریبانگیر جوامع بشری شده است، فرار کنید.

به گزارش مشرق، منصور خرم‌زاده متخصص طب سنتی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت اظهار کرد: بدن انسان مانند کارخانه شامل یک ورودی، برخی فرایندها و یک خروجی است؛ ورودی شامل مواد غذایی، فرایندها شامل دستکاری مواد غذایی از جمله هضم مواد، مصرف مواد در  سوخت‌وساز و جذب آنان برای رساندن مواد مفید به اعضا وسلول‌های بدن، همچنین تولید انرژی می‌شود و خروجی در ابتدا سلامت فرد و کسب انرژی قابل استفاده برای کارکرد مناسب مغز و همچنین دفع مواد زائد است.

بیشتر بخوانید:

راهکار های سریع پیشگیری از آلرژی و بیماری های بهار را بدانید

۷ نکته درباره پیشگیری ابتلا به دیابت

وی ادامه داد: اگر بدن را یک آکواریوم تصور کنیم، باید مواد غذایی با کیفیت و به اندازه کافی به ماهی‌های درون آن که اعضای بدن ما هستند دهیم، همچنین آب آکواریوم را به موقع تعویض و محیط آن را از هرگونه مواد کثیف و سموم پاکسازی کنیم، تا ماهی‌های داخل آکواریون که اعضا و جوارح بدن ما هستند زنده باقی بمانند. خون مانند آب آکواریوم است که  حمل و تقسیم انرژی بین اعضای بدن را برعهده دارد. هر عاملی که این جریان را برهم‌بزند بیماری در بدن ایجاد می‌کند، دیابت از جمله این بیماری‌هاست؛ برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید کارهایی انجام که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.
 
پرخوردی ممنوع

خرمی زاده توضیح داد: کسانی که پرخوری می‌کنند غذا در بدنشان بیش از حد مورد نیاز انباشت می‌شود و همین امر سندروم‌های متابولیکی از جمله فشار خون بالا،  قندخون بالا، چربی خون بالا و غیره ایجاد می‌کند؛ بدن این افراد پر از مواد غذای فاسد و چرب است که قابلیت دفع آن را ندارند، به بیماری‌هایی که این دسته از افراد مبتلا می‌شوند بیماری‌های امتلایی گفته می‌شود، که دیابت نیز از آنهاست. علاوه‌بر این افراد پرخور و چاق دچار جوش‌های بزرگ چرکی در بدن، سنگینی و  کرختی صبحگاهی و همچنین خستگی‌های مزمن در طول روز نیز می‌شوند. این افراد برای درمان بیماری خود باید حجم مصرف غذای خود را کم  و رژیم غذایی مناسب و استانداردی را رعایت کند.
 
با کیفیت غذا بخورید

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: یکی از عوامل بروز دیابت، بی‌کیفیتی مواد غذایی است در این موارد کیفیت غذا برعکس کمیت آن خوب و مناسب نیست؛ بدن نمی‌تواند همه غذاهای ورودی را هضم کند و به اعضا برساند به عنوان مثال غذای مانده و غذاهایی که خوب طبخ نشده‌اند و خام هستند را نباید مصرف کرد؛ مصرف این دست غذاها قندخون و چربی خون را بالا می‌برد و فرد را به دیابت مبتلا می‌سازد.
 
بدغذا نخورید

خرم‌زاده بیان کرد: گاهی کیفیت و کمیت غذا مناسب است اما غذای ظهر و عصر با یکدیگر سازگاری ندارند. به طور مثال اگر در مدت زمان کوتاهی ۲ نوع غذا میل می‌شود که یکی از آنها سهل‌ هضم و دیگری سخت هضم باشد، غذای سهل هضم از معده به روده خواهد رفت و غذای سخت هضم را هم  با خود به همراه می‌برد؛ با این اتفاق بدن دچار مشکل دیابت می‌شود. زیرا قندی که از این مواد غذایی دریافت می‌شود، قابلیت جذب ندارد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر فرد ممکن است غذای  را کامل نجود و ببلعد در این شرایط  غذا در معده کامل  هضم نمی‌شود، باقی مانده و فاسد می‌شود؛ ورود انرژی و قند این مواد غذایی به کبد، این عضو را نیز دچار مشکل می‌کند زیرا این انرژی دریافتی از مواد در  رگ‌های خونی جریان دارد اما جوارح بدن اجازه ورود این مواد انرژی‌زا ولی مسموم را نمی‌دهند.
 
یبوست را از بین ببرید

این متخصص طب سنتی درباره تأثیر دفع مواد زائد در ابتلا به دیابت نیز بیان کرد: غذایی که وارد بدن شده و قابلیت هضم و جذب پیدا کرده‌اند، مواد زائدی به وجود می‌آورند که باید دفع شود. این دفع مواد زائد توسط روده‌ها در سیستم گوارش، کلیه‌ها و پوست اتفاق می‌افتد؛ هر بار مواد زائد بدن توسط روده‌ها، مثانه و تعریق تخلیه می‌شود و با این کار  بدن از مواد مسموم پاک می‌شود، اگر مواد مفید جذب بدن شود اما مواد مضر دفع نشود و  به اصطلاح فرد به یبوست مبتلا باشد، مواد زائد و سموم بدن در یک قسمت از بدن تجمع می‌کنند. که  عموما این تجمع در پای افراد اتفاق می‌افتد و فرد دچار خواب‌رفتگی‌های مزمن می‌شود در ادامه عضلات پا تحلیل رفته و آب می‌شود این عارضه در طولانی مدت باعث تجمع سموم و گرفتگی رگ می‌شود از  تغذیه سلول‌های پا جلوگیری  و پا را دچار ضعف می‌کند و به اصطلاح پای فرد می‌میرد.
 
وی افزود: برای درمان باید رسوبات رگ‌های پا را از بین ببریم که این امر با رفع یبوست و پاکسازی روده‌ها امکان‌پذیر است؛ افراد مبتلا به این عارضه باید مایعات زیادی مصرف کنند و همچنین تعریق  بدنشان زیاد شود در این صورت کلیه‌ها بهتر از قبل فعالیت کنند و سموم بدن از بین می‌رود.
 
از سلامت بدنتان اطمینان حاصل کنید
 
این متخصص طب سنتی بیان کرد: در بعضی موارد نیز فرد غذای با کیفیت و در مقدار مناسب و به درستی میل می‌کند؛همچنین هضم و جذب در بدنش به خوبی صورت می‌گیرد، مواد زائد نیز کامل و به موقع دفع می شود اما فرد به دلیل ضعف در اعضای بدن خود به بیماری دیابت دچار می‌شود؛ مثلا قلب به خوبی خون را پمپاژ نمی‌کند یا در ریه، کلیه‌، کبد و سیستم اعصاب و غیره ضعف‌هایی وجود دارد و به خون اجازه نمی‌دهد که مواد غذایی مانند قند که مورد نیاز همه اعضای بدن هست را به گردش در بیاورد؛ مواد قندی پشت جوارح بدن تجمیع می‌کند و بیماری به وجود می‌آورد.
 
ورزش کنید

وی افزود: بی‌تحرکی یکی از دلایل ابتلا به دیابت است؛ فردی که غذای باکیفیت می‌خورد و تمام نکات گفته شده را رعایت می‌کند امّا تحرک کافی  ندارد تا مواد غذایی را به سرعت در بدن جریان دهد نیز می‌تواند به راحتی به دیابت مبتلا شود زیرا با هر بار ورزش کردن یا داشتن هر حرکت ورزشی مواد از طریق رگ‌های خونی به اعضای بدن می‌رسند و سلامت اعضا و جوارح بدن تضمین می‌شود. اگر مردم این نکات را رعایت کنند بسیاری از بیماری‌ها که گریبان‌گیر جوامع امروزی شده و مهمترین آن دیابت است، نمی‌شوند.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    کبدوپانکراس درست درتس کارشون رو انجام نمی دن همین درطب اسلامی راه داره جوشونده دم بادمجان هم معجزه میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس