کد خبر 952655
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
سر درد نمایه سردردهای سینوسی

کم خونی شدید به ویژه مشکلات خونی ناشی از فقر آهن عاملی برای بروز سردرد است. سردردهای ناشی از کم خونی اغلب به طور پی در پی و همراه با کم اشتهایی است.

به گزارش مشرق، اگرچه اغلب سردردها بی ضرر و زودگذر هستند و در طی مدت زمان کوتاه ناپدید می شوند اما برخی از سردردهای مزمن نشان دهنده یک مشکل بهداشتی عمیق می توانند باشند.

هنوز به طور کامل مشخص نیست که چه اتفاقی می افتد زمانی که سردرد بروز می کند اما محتمل ترین توضیح این است که تورم رگ های خونی منجر به کشش اعصاب اطراف آنها و شلیک کردن سیگنال های درد می شود. با این حال رایج ترین توضیحاتی که سردردها در مورد وضعیت سلامتی تان به شما می دهند از این قرارند:

بیشتر بخوانید:

منشا خروپف چیست؟

استرس بیش از حد: سردرد و استرس یک چرخه معیوب به وجود می آورند؛ به این معنی که قرار گرفتن در معرض استرس باعث سردرد می شود و سر درد استرس را تشدید می کند. تنها راه مبارزه با سردردهای ناشی از استرس، مقابله با عوامل تنش زا در زندگی است.

کم آبی بدن: هنوز علت ارتباط بین کم آبی بدن و بروز سردرد به طور کامل مشخص نشده است اما کارشناسان بر این باورند که کاهش حجم آب بدن به معنای رسیدن اکسیژن کمتر به مغز و در نتیجه بروز سردرد است. به طور متوسط مصرف هشت لیوان آب در روز برای یک فرد بالغ در شرایط عادی توصیه می‌ شود. به ویژه اگر دچار سردرد شده‌ اید سعی کنید آرام ‌آرام اما مداوم آب بنوشید تا سردردتان برطرف شود.

کم خونی: کم خونی شدید به ویژه مشکلات خونی ناشی از فقر آهن عاملی برای بروز سردرد است. سردردهای ناشی از کم خونی اغلب به طور پی در پی و همراه با کم اشتهایی است.

بیماری های مزمن: سردرد می تواند عارضه جانبی برخی از بیماری های مزمن از قبیل فیبرومیالژیا، لوپوس یا دیابت باشد. سردردهای مزمن ناشی از بیماری های زمینه ای نیاز به پیگیری های پزشکی دارد.

مشکلات سینوس: سردردهای سینوسی همیشه با گرفتگی مخاط بینی و سنگینی سر همراه هستند. این سردردها در محل سینوس یعنی دور چشمها، گونه ها و پیشانی رخ می دهد. دردهای سینوسی با تنگی نفس، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی و غلظت و تیره شدن مخاط بینی همراه است. در اول صبح این دردها شدیدتر است، و هنگامی که سر رو به پایین خم شده است و حتی در هوای مرطوب، دردناک تر می شود.

نوشیدن کافئین بیش از حد: مصرف بیش از حد کافئین باعث انقباض عروق در رگ های خونی می شود. از آنجا که کافئین یک محرک قوی است، می تواند با ایجاد فشار در گیرنده های مغزی باعث سردرد شود. البته به مبتلایان به سردرد نمی توان گفت به طور کامل کافئین را ترک کنند چون این روند خود یک چرخه معیوب ابتلا به سردرد را ایجاد می کند. توصیه ها مبتنی بر کاهش تدریجی مصرف کافئین به دو فنجان در روز است.

مصرف بیش از حد مسکن ها: تحقیقات نشان می دهد که صرف بیش از 2 بار در هفته قرص مسکن برای درمان سردرد، خود زمینه ساز ایجاد سردرد می ‌شود که به آن سردرد وابسته به دارو می گویند. اگر فرد حداکثر دو روز در هفته دچار سردرد می‌ شود، نباید خودسرانه مسکن مصرف کند و باید تحت نظر پزشک باشد.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    عکس اقا برای چیه؟؟؟؟؟
  • میخوای چیکار؟ IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    بابا خوابتون میاد مجبورید یک نصفه شب مطلب میذارید. عکس و مطلب چه ربطی به هم دارن؟ لطفا اصلاح کنید
  • سید رضا IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    آدمای عاقل ! این عکس فردیه که دچار سردرده ! افتاد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس