کد خبر 952590
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کشتی فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از آغاز مطالعات برای ساخت «کشتی فضایی» به عنوان ورژن بعدی پروژه بالن ارتباطی خبر داد و گفت: ساخت این محصول با نام «کیهان» در ۶ ماهه دوم امسال آغاز می شود.

به گزارش مشرق، حسین صمیمی از انجام پروژه مطالعاتی ساخت کشتی فضایی که ورژن دیگری از بالن ارتباطی است، در پژوهشگاه فضایی خبر داد و گفت: بالن ارتباطی که برای ارائه خدمات اینترنت و پایش محیط طراحی و ساخته شده و هم اکنون در حال بهره برداری است، بالنی از نوع مقید محسوب می‌شود که در یک منطقه مشخص و برای مصارفی مانند حوادث غیرمترقبه و اضطراری، به صورت ایستا و در یک ارتفاع مشخص به پرواز در می‌آید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از بالن اینترنت برای حل مشکل ارتباطات لرستان

وی ادامه داد: اما در ورژن بعدی قصدمان این است که این بالن را به موتور مجهز کنیم تا بتواند در سطح منطقه حرکت کند و ارتفاع آن نیز قابلیت تغییر کم و زیاد داشته باشد.

صمیمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تثبیت فناوری بالن ارتباطی در کشور، گفت: در صورتی که این فناوری را به سطح قابل قبولی برسانیم، وارد فاز کشتی فضایی خواهیم شد که البته مطالعات آن با کمک دانشگاه‌ها آغاز شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه بالن مقید بستگی به ورژنی که برای آنها طراحی شده، می‌تواند در منطقه مدنظر به حرکت دربیاید و نیاز به آشیانه پرواز دارد، افزود: اما کشتی فضایی پروژه عظیم‌تری است که نام «کیهان» برای آن انتخاب شده و بالنی غیر مقید است که می‌تواند در پلتفرم‌ها و کاربردهای مختلفی با وجود داشتن موتور، به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در حد مطالعه است و در برنامه داریم که امسال ساخت آن را آغاز کنیم، گفت: البته فعلاً ترجیح بر این است که در ۶ ماهه نخست امسال، تمرکز خود را روی بالن ارتباطی در پلتفرم‌های مختلف بگذاریم و این فناوری را به تثبیت برسانیم. پس از آن وارد بحث کشتی فضایی می شویم.

صمیمی اضافه کرد: کاربردهای بالن ارتباطی متفاوت است و برای مثال پلتفرم بالنی که در منطقه مازندران برای سیل مورد استفاده قرار گرفت به دلیل شرایط آب و هوایی با بالنی که در کرمانشاه قابل استفاده خواهد بود، متفاوت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    5 31
    خخخخخخخخ.کشتی دریایی بسازید فضایی پیش کش
    • DE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
      15 3
      شرکت های تولید کشتی تجاری در جنوب ایران کاملا فعالن حتی کشتیای باری با تناژ بالا دارن میساز ن خوابی یا اصلا خبر نداری مطالعه کن اطلاعاتت وببر بالا بعد نظر بده .... متاسفانه اطلاعات عمومی بعضی از دوستان در حد گوسفنده البته با عرض پوزش از گوسفند که همچین توهینی به گوسفند کردم.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
      11 1
      ظاهرا شما نخبه های دانشگاهی رو با دولتمردانمون اشتباه گرفتید. اونی که خخخ داره وعده های دولته نه نخبه های علمی که در اوج تحریم ها ماهواره به فضا فرستادن و اورانیوم غنی کردن
  • مهندس نادر IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    2 5
    این بالون ها رو همراه شبکه فیبر نوری زمینی با فشار عده ای دردولت می خواستن جایگزین ماهواره کنن اما در جریان طوفان و سیل اخیر در لرستان عملا با قطع ارتباط مخابراتی 24 ساعته شهرهای این استان با مرکز و از بین رفتن خطوط فیبر نوری و عدم امکان راه اندازی بالون به خاطر طوفان مشخص شد پروژه در زمان بحران اطمینان بالایی نداره این در حالی هست که در زمان جنگ این بالون ها خودشون تبدیل به هدفی بسیار راحت برای پرنده های دشمن میشن و اصلا اصول دفاع غیر عامل در این بالون ها رعایت نشده
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    3 0
    از این بالن ها میتونند کار آزاکس آواکس آمستردام هلند انجام بده این مفز متکفر هی میگفت آواکس اوجب واجبات بیا اینم آواکس یا پهباد انرژی خورشیدی بسازند 24 ساعته در آسمان باشه تجهیزات آواکس روی بدنه دوره دوره بدون سرنشین ها تجهیزات هوشمند ماشالا وزارت دفاع ابر قدرتیه
  • FR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    2 0
    ما ميتوانيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس